2 år efter en Gastric Bypass Operation

Aha,tänkte mig att de förtvinar utan uppgifter. Där ser man. För min del i övrigt så blev det inget kutande idag. Gjort av med vikt hos tandhygienisten, fyra kilo totalt. ½kilo tandsten och 3,5 liter svett. Obehagligt ställe.

Till TS: Vad har varit värst och bäst med den här tiden?

Bara jag som undrar(?):
Ser inget ärr på efterbilden. Trodde de vände ut å in på en människa vid en så komplicerad operation? Sånt brukar lämna spår.

Bara jag som undrar(?):
Ser inget ärr på efterbilden. Trodde de vände ut å in på en människa vid en så komplicerad operation? Sånt brukar lämna spår.

Har 5 små ärr på magen under allt hår.. Kan dock inte lägga upp nån bild via mobilen..

Jo det går att vänja kroppen vid att äta mindre även utan gastric bypass men det är väldigt få som lyckas. Nu minskar man både magsäckens storlek och ffa så kopplar man förbi en stor del av tunntarmen där maten tas upp så efter operation blir det både svårt att äta mycket och kroppen tillgodogör sig inte lika mycket av kalorierna man stoppar i sig. Detta har den positiva bieffekten att när man missköter sig och äter fettrikt skräp blir man risig i kistan och mår skit.

Hur kommer det sig att så pass många ändå går upp sina kilon igen efter operation om de mår dåligt av att äta fettrik mat? Är drivet efter att äta onyttigt större än känslan av att de mår dålig? Borde inte det vara jäkligt ohälsosamt att trotsa varningssignalerna? Operationen var som du skrev permanent i ett senare inlägg.

Kan tänka mig att det inte är helt enkelt att ställa om sin kost och motionsvanor om man levt osunt ett helt liv.

Hur kommer det sig att så pass många ändå går upp sina kilon igen efter operation om de mår dåligt av att äta fettrik mat? Är drivet efter att äta onyttigt större än känslan av att de mår dålig? Borde inte det vara jäkligt ohälsosamt att trotsa varningssignalerna? Operationen var som du skrev permanent i ett senare inlägg.

Kan tänka mig att det inte är helt enkelt att ställa om sin kost och motionsvanor om man levt osunt ett helt liv.

Allt för många fattar inte ens hur osunt dom lever. Dom tycker dom är nyttiga för att dom köper Light Cola, osv, tror dom tränat när dom promenerat runt på ett shoppingcenter osv
Folk är kort sagt dumma i huve nå jävulskt

Allt för många fattar inte ens hur osunt dom lever. Dom tycker dom är nyttiga för att dom köper Light Cola, osv, tror dom tränat när dom promenerat runt på ett shoppingcenter osv
Folk är kort sagt dumma i huve nå jävulskt

När jag körde värdetransport började dagen med en påse gifflar och en halvliter cola. Då vägde jag 121 kg..
Bara genom att skippa all cola jag drack, gick jag ner 18 kg. Efter att ha börjat träna ordentligt försvann resterande 32 kg. Allt handlar ju om att springa mer än vad man äter =)

Min moster och mormor gjorde sådana operationer, och de rasade väldigt mycket i vikt, så det kan hjälpa många att leva sundare, har aldrig sett dem vara så aktiva som de är idag.
Tar man sig bara över kanten, så börjar man falla ganska snabbt :)

Nån fler än jag som har gjort en GBP här på Sporthoj ??

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back