2 månader efter min vurpa

Nicotin

Guest
Jepps bara ut och "öva" på dom andra vitala sakerna som man som kille vill ha fungerande......:yoparty :gnissla :tuttar

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Klintan skrev:
2603650 Shit vad jag har missat här då!! Hur i helv**** har jag kunnat missa denna tråden i flera månader:va

Jag ville bara skriva att jag fick en sån där lustig magkänsla när jag klickade in på tråden sen såg jag att det var du och tänkte, det är ju faan killen som köpte sambons hoj!! Du vet den gula snygga saken!! (hojen menar jag ju:D )

Kom på vad du sa när du hade kört den innan vi gjorde upp affären.
-Tyckte den va lite slö!! Slö tänkte jag, killen är ju galen:tummenupp

Vilken jävla resa du har gjort och gör!! Jag har haft gråten i halsen flera gånger då jag har läst i tråden:gråta speciellt efter repotaget i corren!!
Har ju själv haft polare som har kört ihjäl sig tyvärr, och tankarna smyger sig alltid fram när man läser och olyckor!!

Ville bara skriva och önska dig fortsatt lycka till med rehaben och se för faan till att behålla din underbara fighting spirit!!

/Tobias & Linda i Kalmar

Hej!

Kul att höra från er!:)

Haha, jag minns det där med slö.. Kom fram till att det var jämnare top av nån anledning än på r6an jag hade innan sen. Minns även att jag körde fel när jag skulle provköra den och kom ut på motorvägen. I fall ni tyckte att det tog lite tid. hehe:D

Ni har ingen hoj till salu nu. Min retta klarade sig inte lika bra som jag i rondellen..

Ha det så gott!

Matulda skrev:
2604719 Underbart!!! :pannkyss Då är det bara ta tag i saken och köra på med nästa grejj som ska funka.. :)

Ha det gott nu.

Kan väl meddela att även de flesta andra grejerna mirakulöst nog verkar vara intakta. :tummenupp

Last edited:

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Och så måste jag ju berätta lite om undersäkningen!:)

Inga konstigheter. En operationsduk med ett hål nånstans på mitten. En sköterska och en läkare. En plasmaskärm och lite bedövningsgel som tur va. En oinbjudande tjock kameraslang och så lite kallprat som vanligt med sköterskan om att jag haft sån himla tur med allt och tänk att det inte blev några skador på ryggen och huvvet...

Sen ser jag på skärmen, i färg och helt ljust, en hudformad tunnel. Känndes som starwars på något sätt. Plötsligt dök det upp några stygn och man konstaterade att det såg jättefint ut. Vidare in i blåsan mest för att sköterskan ville se hur det såg ut där. Snällt av mig att gå med på det med tanke på hur oskönt det var.
Ut med kameran och försöka ta bort slangen från bukväggen in till blåsan.

Fast.

Typiskt när man väl får ta bort den. Sköterskan ger upp och ropar tillbaka läkaren som tar ett stadigt grepp om slangen och rycker så det svartnar för ögonen.. Vaknar till och ser ett härligt läkarflin som säger att "nu är den borta".

Lite tejp för hålet och så fick jag åka! Firade med kebab.

Tack för allt grattande!!!!!!!!:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Nicotin

Guest
Hoppas och håller tummarna för att all fortsatt rehab går som på räls...

Nyfiken blev jag då jag läst igenom trådarna igen...
Har du fått mer info från folk vad som hände vid rondellen ??

Kämpa på...

// Tobbe

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
Aj Aj Aj.. Att dra ut slangar som sitter fast inne i kroppen är smärta av högsta modell. Been There done that ett flertal ggr..men nu funkar dina vitalaste delar för reproduktonen i framtiden så det är bara att fortsätta att köra hårt och fira nästa framsteg.

Ha det allra bäst och en trevlig helg.

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Måste vara en riktig mardröm..

Annelie75

Need for speed
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
YZF-R1 -01
Faen va skönt att du fick MVG nu så att du kan gå vidare och fokusera på nästa mål! Kämpa på, vi är många som håller tummarna! :tummenupp

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
kurre3 skrev:
2604974
Sköterskan ger upp och ropar tillbaka läkaren som tar ett stadigt grepp om slangen och rycker så det svartnar för ögonen.. Vaknar till och ser ett härligt läkarflin som säger att "nu är den borta".

Shit, vilken djävla grej :skrämd

Jäkla gött att det gick vägen iaf. STORT grattis :tummenupp

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Vilken tråd!
Jag hoppas innerligt att du blir någotsånär återställd(att du blir 100% bra är väl en utopi) och kan leva ett drägligt liv.
Sållde min gsxr1100 och köpte en xr600 istället just pga av olycksrisken...kände att jag utmanat ödet några gånger för mycket utan att något hänt...
Krya på dig!

Lactox

LactoX
Gick med
14 Nov 2006
Hoj
Såld MC = ingen MC
Vilken jävla kung du är... man borde fan göra en actionfigur (en sån liten i plast...) av dig!

Grymt jobb mannen, lycka till med allt!

Fan vilka petitesser man själv har varit med om!

/ Lactox

kawa78

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
En Japan...
Gött att höra att det går framåt.:tummenupp Kämpa på och lycka till med allt!Hoppas att kebaben smakade bra.:)

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Lactox skrev:
2614574 Vilken jävla kung du är... man borde fan göra en actionfigur (en sån liten i plast...) av dig!

Grymt jobb mannen, lycka till med allt!

Fan vilka petitesser man själv har varit med om!

/ Lactox

Haha! Vet inte om marknaden är mogen för en sån plastfigur riktigt än.. Mycket trevligt inlägg alltså! Tack och bock!:tummenupp

Nicotin

Guest
Ajajajaj den hojen såg inte bra ut...

Gisses..

Åja hoppas att allt löser sig...

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Gears of War!

Hallå!

Tänkte bara säga att det känns som jag gör grymmaste framstegen varje dag nu.. Sen urinrörsoperationen så har jag börjat gå mer och bättre och man kan se skillnad från vecka till vecka på styrka och balans. Helt magiskt!

Tränar två dagar i veckan på Aktiva rehab i lkpg och resten av dagarna kommer det sjukgymnast hit.

Sen vill jag tipsa om ett underbart spel och en skön låt. Se trailern:

http://reklammusik.se/index.php/videofilmer/video---gears-of-war

Ha det bra!

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
hej!
Känner ju inte dig, men har läst igenom hela tråden. Svårt att hålla tårarna borta... Sanslöst vilken fighter du är:tummenupp Grymt kul att höra att du är på bättringsvägen!:)
Hoppas det är ok om jag slänger iväg en bön.

Keep fighting:tummenupp

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
matte_mannen skrev:
2632676 hej!
Känner ju inte dig, men har läst igenom hela tråden. Svårt att hålla tårarna borta... Sanslöst vilken fighter du är:tummenupp Grymt kul att höra att du är på bättringsvägen!:)
Hoppas det är ok om jag slänger iväg en bön.

Keep fighting:tummenupp

Tack snälla! :tummenupp

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Signs?

Heppåer!

Kurre presenterar hela F E M unika framsteg!

1. Rullstolen hämtad

2. Duschstolen hämtad

3. Toalettstolen hämtad

4. Urinpåsarna hämtade

5. Tecken från ovan om vad som hände 5 maj?

Stod och kollade i garaget häromdan innan attiraljerna från en spunnen tid av ovisshet om framtiden hämtades av min arbetsterapeft. Det hade minsann blivit en oförglömlig bild. En retta mot väggen som lika gärna kunde varit en spark. Bredvid en rullstol, en toalettstol och en duschpall. Historia tänkte jag. Dusch-/toalettstoeln på hjul som man kunde köra mig direkt från sängen med var tyvärr inte närvarande. Inte heller relaxrullstolen som var stor som en soffa. Ändå kunde jag för första gången, genom att blicka mellan mcn och de andra prylarna, förstå att det riktiga helvetet var över.

Det här är min hittils intrycksrikaste resa. Önskar att vi var tre om att göra den... Minns dagarana efter beskedet om Stefan. Jag låg på IVA med morfin upp till halsen och såg både det ena och de andra.
Däribland även Stefan. Äschh, man får välja själv när man ska dra, sa han.. - Vill inte sticka än riktrigt.

Jag har inte sett till dig sen dess så jag antar att du var nöjd så. Var på IVA i måndags och kallpratade glatt över en gin o tonic med några av läkarna från mina veckors intensivvård. Eller över en kaffe då för att va exakt. Skönt var det iaf. En läkare berättade att han kännt igen dig på operationsbordet. Det är han som hälsade på Oskar på IVA hade han sagt. Det värsta scenariot dom sett menade han. Ledsen över att behöva bjuda på det..

Vi pratade om hur jag mådde i huvudet och jag förklarade att jag fortfarande grubblar en del i vad som hände. Vem kör över en rondell?

Jo.

Idag körde jag bil själv för första gången sen olyckan. Vad händer på jungfruturen? Jag gasar iväg med känslan om att det här är första gången sen 7 maj jag kör i trafik igen. Helt magiskt! Plötsligt inte ett dugg långsammare än nån annan. Men vad händer då?

Gasen hänger sig och bilen far iväg som ett spjut. Raksträcka så jag kan utan nån hysterisk panik köra åt sidan och får i neutral på bilen som är en prius (automat). Motorn rusar och det går inte stänga av skiten i så högt varv. En jävla knapp för avstängning som bara blinkar när jag trycker på den. NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN Försöker döda den genom att släppa den en halvmeter och stampa på gasen. Går ej. Får syn på att gaspedelalen fastnat i mattan. Får bort den efter ett tag och stänger av.

5. Nu slår jag igen boken. Gasen måste ha hängt sig i rimforsa...

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
kurre3 skrev:
2635548 5. Nu slår jag igen boken. Gasen måste ha hängt sig i rimforsa...

Tjena Kurre! Jag vet inte om du kommer ihåg mig. Vi träffades genom Martin(sajk) och Stefan.
Jag ville bara säga att jag beundrar dig. DU är en otrolig kämpe!

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...