2 månader efter min vurpa

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Har följt din tråd och kan bara instämma med alla andra, vilken fighter du är.

Håll humöret uppe och fortsätt att kämpa! Även om belöningarna ibland kan känns små, så kommer dom att ramla in vartefter :tummenupp
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
frollo skrev:
2635559 Tjena Kurre! Jag vet inte om du kommer ihåg mig. Vi träffades genom Martin(sajk) och Stefan.
Jag ville bara säga att jag beundrar dig. DU är en otrolig kämpe!

Jo då, jag minns dig! Tack!

Strömma skrev:
2639761 Har följt din tråd och kan bara instämma med alla andra, vilken fighter du är.

Håll humöret uppe och fortsätt att kämpa! Även om belöningarna ibland kan känns små, så kommer dom att ramla in vartefter :tummenupp

Så sant! Känns som jag gör Carolina Klüft-framsteg för tillfället.. Gäller ju att vara beredd på en ny tung period inom kort men som det känns nu så har jag kraft till vad som helst.:)
 
Last edited:

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Ort
Hemma i huset med Lill-Klintan
Hoj
Doris får duga så länge....
kurre3 skrev:
2604955 Hej!

Kul att höra från er!:)

Haha, jag minns det där med slö.. Kom fram till att det var jämnare top av nån anledning än på r6an jag hade innan sen. Minns även att jag körde fel när jag skulle provköra den och kom ut på motorvägen. I fall ni tyckte att det tog lite tid. hehe:D

Ni har ingen hoj till salu nu. Min retta klarade sig inte lika bra som jag i rondellen..

Ha det så gott!

Hahaha nä du ingen hoj till salu, vi har en liten kille på 7 månader som tar all vår tid, så nu är det kombi som gäller. Vi får se till nästa sommar om det blir hoj igen eller väntar vi ett år till!!

Nä du körde väl inte så långt vad jag minns, det jag kommer ihåg var att den bara hade trafik, så det jag sa till dig var väl ungefär. Kraschar du, så köper du!!

Roligt att läsa att det du gör bra framsteg!!
Ett fortsatt lycka till.

Vi får väl se till att synas på någon bandag i framtiden och piska lite bana:tummenupp
 

Micke Blackbird

Micke Blackbird
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Kolmården
Hoj
Hojen SÅLD...
HÄRLIGA framsteg!!

Hej Kurre!!!

Är en kis från grannstan som häromdagen OCKSÅ fick glädjen att
slippa lite hjälpmedel!!!!
Rullstolen, duschstolen och toalettstolen, samt en hel del andra hjälpmedel
är nu ett minne blott!!! SKÖNT!! :D

Hamnade på din tråd av en slump och upptäcker sen att DU skrivit i tråden som min polare ROTORP startat efter min krock i somras!!!
TACK!!!! Har ju precis som du upplevt en hel del under hösten!!!
Låg ju en "stund" i din stad på rehab avd där jag fick fantastisk hjälp!!!
:tummenupp
Hur som helst vill jag önska dej all lycka med tillfrisknande och rehaben!!
Å en GOD JUL givetvis :)

Micke

PS
Härligt vad många MC vänner som BRYR sej!!:tummenupp

kurre3 skrev:
2635548 Heppåer!

Kurre presenterar hela F E M unika framsteg!

1. Rullstolen hämtad

2. Duschstolen hämtad

3. Toalettstolen hämtad

4. Urinpåsarna hämtade

5. Tecken från ovan om vad som hände 5 maj?

Stod och kollade i garaget häromdan innan attiraljerna från en spunnen tid av ovisshet om framtiden hämtades av min arbetsterapeft. Det hade minsann blivit en oförglömlig bild. En retta mot väggen som lika gärna kunde varit en spark. Bredvid en rullstol, en toalettstol och en duschpall. Historia tänkte jag. Dusch-/toalettstoeln på hjul som man kunde köra mig direkt från sängen med var tyvärr inte närvarande. Inte heller relaxrullstolen som var stor som en soffa. Ändå kunde jag för första gången, genom att blicka mellan mcn och de andra prylarna, förstå att det riktiga helvetet var över.

Det här är min hittils intrycksrikaste resa. Önskar att vi var tre om att göra den... Minns dagarana efter beskedet om Stefan. Jag låg på IVA med morfin upp till halsen och såg både det ena och de andra.
Däribland även Stefan. Äschh, man får välja själv när man ska dra, sa han.. - Vill inte sticka än riktrigt.

Jag har inte sett till dig sen dess så jag antar att du var nöjd så. Var på IVA i måndags och kallpratade glatt över en gin o tonic med några av läkarna från mina veckors intensivvård. Eller över en kaffe då för att va exakt. Skönt var det iaf. En läkare berättade att han kännt igen dig på operationsbordet. Det är han som hälsade på Oskar på IVA hade han sagt. Det värsta scenariot dom sett menade han. Ledsen över att behöva bjuda på det..

Vi pratade om hur jag mådde i huvudet och jag förklarade att jag fortfarande grubblar en del i vad som hände. Vem kör över en rondell?

Jo.

Idag körde jag bil själv för första gången sen olyckan. Vad händer på jungfruturen? Jag gasar iväg med känslan om att det här är första gången sen 7 maj jag kör i trafik igen. Helt magiskt! Plötsligt inte ett dugg långsammare än nån annan. Men vad händer då?

Gasen hänger sig och bilen far iväg som ett spjut. Raksträcka så jag kan utan nån hysterisk panik köra åt sidan och får i neutral på bilen som är en prius (automat). Motorn rusar och det går inte stänga av skiten i så högt varv. En jävla knapp för avstängning som bara blinkar när jag trycker på den. NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN Försöker döda den genom att släppa den en halvmeter och stampa på gasen. Går ej. Får syn på att gaspedelalen fastnat i mattan. Får bort den efter ett tag och stänger av.

5. Nu slår jag igen boken. Gasen måste ha hängt sig i rimforsa...
 
Last edited:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Micke Blackbird skrev:
2662600 Hej Kurre!!!

Är en kis från grannstan som häromdagen OCKSÅ fick glädjen att
slippa lite hjälpmedel!!!!
Rullstolen, duschstolen och toalettstolen, samt en hel del andra hjälpmedel
är nu ett minne blott!!! SKÖNT!! :D

Hamnade på din tråd av en slump och upptäcker sen att DU skrivit i tråden som min polare ROTORP startat efter min krock i somras!!!
TACK!!!! Har ju precis som du upplevt en hel del under hösten!!!
Låg ju en "stund" i din stad på rehab avd där jag fick fantastisk hjälp!!!
:tummenupp
Hur som helst vill jag önska dej all lycka med tillfrisknande och rehaben!!
Å en GOD JUL givetvis :)

Micke

PS
Härligt vad många MC vänner som BRYR sej!!:tummenupp

Skönt att höra att du är tillbaka också! Ja visst är det otroligt vad många goa människor det finns bara på sporthoj?! Lycka till själv med träning o slit!


_________________________________________________

Jag önskar eder alla en riktigt God Jul! :)

Tack för alla sköna tillrop och uppmuntringar här i tråden. Om jag får bestämma så har ni igen det senare nån gång!


Kramar - och grabbkramar (till dom manliga medlemmarna)! :)
 
Last edited:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Hallå igen!

Drar iväg en uppdatering för ovanlighetens skull..

Livet hursomhelst har väl börjat kugga i hyffsat bra igen. Kan ni tänka er?!
Jag ser att mitt senaste inlägg här i tråden var i julas. Nu är jag 9 kg tyngre (12 kg kvar till normalvikt) och utan några värktabletter, antibiotika och preparat what so ever. Ingen bokad operation men en sjunde, eller om det är åttonde hö-armsoperation väntar. Lite skruv som börjar krypa ut ut smalbenet och brosk i knäet ska väl bort snart också...


Jag har kommit till ett normalare träningsprogram i rehaben vilket är skönt. Kör bil in till aktiva rehab i lkpg mån, tis, ons, fre och går och grejar i en bassäng på torsdagar. Även om det fortfarande är jävligt svårtränat med en armbåge som är helt stel och inte får belastas nåt ÄN (snart ett år sedan olyckan!) och med huxflux-nervskador på allehanda kroppsdelar till vänster, så börjar det faktiskt kännas mer som styrketräning nu istället för sjukgymnastik. Mycket cirkulerar förvisso kring rörlighet fortfarande men nu börjar allt kännas mer som en bonus, det som börjar fungera igen =)

För er som inte känner till något om mig och inte vill plöja igenom tråden finns här en artikel av Håkan Wasén på corren om mig och min olycka den 7 maj:

http://archive.corren.se/archive/2006/8/31/iu9nkn77u0yx5s1.xml

Man ansåg flera veckor innan den artikeln gjordes att jag var redo för polisföhör ang olyckan. Första gången polisen hörde av sig och ville ha ett förhör hade jag inte kommit ur sängen och kunde ännu inte sitta i rullstol.

För ett tag sedan ansåg man att jag var redo att få mitt straff och därför har jag sista tiden utökat mina liverfarenheter med meriter bland annat från en rättegång...

Jag vill nämna att jag inte har skadat någon eller någons fordon vid det inträffande. Vittnena är alla oeniga. Någon har sett en motorcykel "i full kareka" :) som inte hann att bromsa. Någon har sett mig väja för en bil som kört in från höger i rondellen när jag kom och är säker på att jag valt att köra över rondellen för att inte krocka. Någon har sett mig sitta på mc:n 10 - 15 meter (!) upp i luften.

Hur det än gick till så var det trevligt efter rättegången när jag fick prata med vittnena som hjälpt mig efter kraschen och berätta om hur det gick och hur det går. Konstigt nog känndes det som det viktigaste den dagen..

Fälldes gjorde jag ändå. Vårdslöshet och olovlig körning. Åklagaren börjarde med att för domaren förklara att ärendet skulle ha avfärdats om jag inte hade nekat då polisen ringde upp mig i sjuksängen. Men hur kan man erkänna något man inte kommer ihåg?

Vidare hävdade hon att nån kunde ha skadats om jag hade flugit och landat på någon eller någons fordon. Vad gällde olovlig körning så var det inte mycket att göra. Vad som står i pappren är det som gäller. Vad jag är besviken på är att man inte gjort någon teknisk analys av MC:n. Man kan väl inte utesluta ett tekniskt fel i en sån här händelse och det borde inte ligga mig till last när man inte brytt sig om att göra det. Det ansågs att jag redan var straffad nog och man gav mig därför denna dom utan något straff. Nu får vi se vad man kan tänkas hitta på med körkortet bara! Utan körkort är jag tyvärr inte mycket till världen numera. Bor två mil från staden och kompisar och jag behöver in dit varje dag för min träning. Hoppas att det arbetar människor på länsstyrelsen..:)

Corren skriver om domen:

http://www.corren.se/archive/2007/2/14/j2q70qwqiwtct8l.xml

Ha det gottans alla vårsugna!
 
Last edited:

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Kämpa på kurre! du är ju uppenbarligen en mycket tuff kille som sakerligen klarar allt som länsstyrelsen klarar at hitta på!...

Mc halsningar från Norge!!...
 

Mr_SunBear

Medlem
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Västerås
Hoj
2hjulslös
En otrolig resa o händelse du varit med om. Från nästan totalt mörker till där du nu står idag. :tummenupp

Önskar dig all framgång till ett 100% liv o rörelse. En så stor kämpe i en liten kropp, så det skulle räcka till många många fler människor som inte skulle orka allt du fått gå igenom.

Lycka till och hoppas du får grensla en hoj inom snar framtid. :

mv
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
38 grader!!!

hej på er igen. länge sen jag var här.. körde tydligen över rimforsarondellen i hög fart den 7 maj och därför har stolen ag skriver från hjul under.. är just hemkommen från en månad på intensiven och en månad på ortopeden i lkpg. jag minns inget från att jag satte mig på hojen och jag undrar vad sjutton som hänt. har kört vägen förr och borde inte missat rondellen.

jag bröt höftben, bäckenet, högerbenet. massa revben, armen är mosaik och har opererats 4 ggr. båda lungorna var punkterade och det är underbart att jag lever.. ryggen och huvvet fick inte en skråma. förhoppningsvis kommer jag kunna gå igen men efter mycket träning.

Jag ska berätta mer om detta äventyr men orkar inte skriva så mycket nu. om någon vet eller bara hört om olyckan så berätta gärna. jag vill samlA ledtrådar så jag kan reda ut vad som hände den 7 maj.. kör FÖRsiktigt! :Bugar



Snart har det passerat ett ar sen den 7 maj.

For er som last och skrivt och peppat mig tidigare i traden sa kommer troligen beskedet om att jag sitter pa mitt hostel pa ipanema i Rio de Janeiro som en chock nu:)

Jag kom hit igar med en enkelbiljett.. Har legat i som javla fan med rehab sista tiden i linkoping och saker och ting har gatt overkligt fort. Har haft detta i tankarna (nan har pa tipsade om planering i traden:) ) sedan ett tag tillbaka och vid vadring av planen att dra till sydamerika har man fatt jobbiga flin tillbaka fran sjukskoterskor och sjukgymnaster, men nu ar jag fan har. SJALV! :)

Jag packade oerhort latt och lagger en extra peng pa taxi istallet for att ga som jag annu inte orkar gora spec lange och med ryggsack pa ryggen.. Annars ar det precis som vanligt =)

Starkare kontrast an sa har kan jag inte tanka mig. Fran att ligga och skita i en bloja i sangen och inte veta alls om man ska kunna ga igen eller om man nansin kommer att kanna roven, till att var i Rio helt ensam men ett pass och lite klader med sig!

Nar jag kommer hem blir det sakert nagra operationer och saklart mer traning, men just nu ska ni veta att jag bara dricker paraplydrinkar, bers, gassar i brassestol och ser solnedgangen och diggar samba!!!!!!!

Tack for allas inlagg i sommras och hostas!
Sager som Goran, JAG ALSKAR ER!!:D :tummenupp :tummenupp
 

Bifogat

  • tn_P3155395.JPG
    tn_P3155395.JPG
    6.8 KB · Visningar: 1,352
Last edited:

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Tja ! Kul att se att resan ner gått bra =) verkar som om resedagboken vägrar ta mina inlägg =( Så hoppas du ser det här .... Hör av dig
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Riktigt skönt att höra att det går framåt. Dricka paraplydrinkar och kolla in brasilianskor är helt rätt efter det du varit med om. Lycka till i fortsättningen!:tummenupp
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Härligt kurre, det där förtjänar du :)

Drick nu i mängder och njut av både solen och :tuttar så ser vi framemot och läsa dina inlägg när du kommit hem...

Dricker själv nu så skål på dig pajk! :fyllisar
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK

For er som last och skrivt och peppat mig tidigare i traden sa kommer troligen beskedet om att jag sitter pa mitt hostel pa ipanema i Rio de Janeiro som en chock nu:)

wow!, läst tråden i början och det lät jobbigt så jag har inte läst på senare tid, vad fort och bra det har gått, ha det kalas bra därborta:)

Tack för att du skrev, man blir glad när det går så bra:)

May the force be with you
 
Last edited:

High_Velocity

Sponsra din lokala trafikpolis, KÖR FORT
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
hej på er igen. länge sen jag var här.. körde tydligen över rimforsarondellen i hög fart den 7 maj och därför har stolen ag skriver från hjul under.. är just hemkommen från en månad på intensiven och en månad på ortopeden i lkpg. jag minns inget från att jag satte mig på hojen och jag undrar vad sjutton som hänt. har kört vägen förr och borde inte missat rondellen.

jag bröt höftben, bäckenet, högerbenet. massa revben, armen är mosaik och har opererats 4 ggr. båda lungorna var punkterade och det är underbart att jag lever.. ryggen och huvvet fick inte en skråma. förhoppningsvis kommer jag kunna gå igen men efter mycket träning.

Jag ska berätta mer om detta äventyr men orkar inte skriva så mycket nu. om någon vet eller bara hört om olyckan så berätta gärna. jag vill samlA ledtrådar så jag kan reda ut vad som hände den 7 maj.. kör FÖRsiktigt! :Bugar



välkommen du är nu mera en kategori tre mcförare, en vän till mig sa "det finns 2 kategorier av mcförare kategori 1 dom som ska gå omkull och sen har vi kategori 2 dom som har gått omkull och du robin du är en kategori 3 förare." min olycka var i söderledstunneln natten mellan den 3:e maj och den 4:e maj, låg i koma i 8 veckor sitter då inte i nån stol uppe och går själv och sånt så man är på väg tillbaka, köra hoj igen? jag det tänker jagsen om jag är den mest omkörda på gatan det bryr jag mig inte om för jag kom ju fram iaf :)
 

Simon85

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
norge
Hoj
cbr 1000rr -06
Du!!! vill se bild på dig i enbart surfshorts och flipflop på bakhjulet, du væljer skælv mc! så ska du få en bild på mig med hasse bakpå och två brædor i knæt :D
 
Last edited:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Snart har det passerat ett ar sen den 7 maj.

For er som last och skrivt och peppat mig tidigare i traden sa kommer troligen beskedet om att jag sitter pa mitt hostel pa ipanema i Rio de Janeiro som en chock nu:)

Jag kom hit igar med en enkelbiljett.. Har legat i som javla fan med rehab sista tiden i linkoping och saker och ting har gatt overkligt fort. Har haft detta i tankarna (nan har pa tipsade om planering i traden:) ) sedan ett tag tillbaka och vid vadring av planen att dra till sydamerika har man fatt jobbiga flin tillbaka fran sjukskoterskor och sjukgymnaster, men nu ar jag fan har. SJALV! :)

Jag packade oerhort latt och lagger en extra peng pa taxi istallet for att ga som jag annu inte orkar gora spec lange och med ryggsack pa ryggen.. Annars ar det precis som vanligt =)

Starkare kontrast an sa har kan jag inte tanka mig. Fran att ligga och skita i en bloja i sangen och inte veta alls om man ska kunna ga igen eller om man nansin kommer att kanna roven, till att var i Rio helt ensam men ett pass och lite klader med sig!

Nar jag kommer hem blir det sakert nagra operationer och saklart mer traning, men just nu ska ni veta att jag bara dricker paraplydrinkar, bers, gassar i brassestol och ser solnedgangen och diggar samba!!!!!!!

Tack for allas inlagg i sommras och hostas!
Sager som Goran, JAG ALSKAR ER!!:D :tummenupp :tummenupp

ooh din gotte gris! men det är du värd efter allt! Ha en grym semester och drick ett par x-tra parasol drinkar för mig åxå =P

//Jocke
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top