2 månader efter min vurpa

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Kan tipsa dig om en person här i karlstad som inte kan röra sin vänsterfot. Han tillsammans med en kompis byggde en anordning så han växlar på styret (knappar). Kan ta reda på vad han heter här på sporthoj om du vill.

Du verkar ha varit med om en ordentlig resa detta år.

Fortsätt kämpa nu!
 
Last edited:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Kan tipsa dig om en person här i karlstad som inte kan röra sin vänsterfot. Han tillsammans med en kompis byggde en anordning så han växlar på styret (knappar). Kan ta reda på vad han heter här på sporthoj om du vill.

Du verkar ha varit med om en ordentlig resa detta år.

Fortsätt kämpa nu!

Ja tack, varför inte! =)

"Du verkar ha varit med om en ordentlig resa detta år" - Detta hände ju för drygt ett år sedan, inte denna maj. Men trippen är väl iof inte slut än. Jag reser vidare..:)
 
Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Lika mycket som våra inlägg har betytt för dig, betyder dina inlägg för oss. Att få ett "ansikte" på olyckorna och det som sker efteråt kan nog få många att inse att det kan hända "mig" också, och inte bara "dom andra".

Kämpa på!
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
Vilken resa du varit med om!

Maken till livskraft har man aldrig sett

Fortsätt kämpa på!
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
:tummenupp
Vilken oerhörd erfarenhet du fått av denna resan, den kommer du ha mycket nytta av i livet. Kan tänka mig att du har lite andra värderingar nu än vad du hade innan olyckan.
Strongt gjort att du har vänt detta till nåt positivt och att du kan blicka framåt. Respekt.

Keep up the spirit :tummenupp
BB
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Fint att läsa, banabosse wonderwizard, illebror, henke mfl! Det värmer gassande!


___


Har gett mig på en smärre avsökning av mc-utbudet inom ramen av träsmaksfrågor mm som jag skrev.

Gör kanske en ny tråd för mitt drömmande om en ny kärlek. Börjar fundera lite på RSV 1000R. =)
 
Last edited:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
"Om två veckor får jag mitt efterlängtade körkort tillbaka så att jag kan börja komma in till sjuikgymnast, träning och vänner igen."

Vad missade jag eller vad för hyffs hittade du på med den då? :tungan

Skitkul att det går så pass att du redan gränslar hästar.. :tummenupp
Jag har följt denna tråden med täta intervall.. Sjukt bra kämpat... :pannkyss


"Är även i sånt skick att jag inte kan dra mig för att prova motorcyklar till våren. Kommer inte kunna växla så smidigt på grund av en klonusskada i vänster fot men det verkar kunna funka hyffsat."

Hmm, en kille på forum har benproteser och han slangar, gör stoppies och gasar ifrån de flesta.. JEPPS!! De e sant,, de e bara haka fast foten under växelföraren o dra benet uppåt.. vad ska man med en fotled till då? :)

När du köpt dig en hoj säg till så ska det köras :tummenupp
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
:)
"Om två veckor får jag mitt efterlängtade körkort tillbaka så att jag kan börja komma in till sjuikgymnast, träning och vänner igen."

Vad missade jag eller vad för hyffs hittade du på med den då? :tungan

Skitkul att det går så pass att du redan gränslar hästar.. :tummenupp
Jag har följt denna tråden med täta intervall.. Sjukt bra kämpat... :pannkyss


"Är även i sånt skick att jag inte kan dra mig för att prova motorcyklar till våren. Kommer inte kunna växla så smidigt på grund av en klonusskada i vänster fot men det verkar kunna funka hyffsat."

Hmm, en kille på forum har benproteser och han slangar, gör stoppies och gasar ifrån de flesta.. JEPPS!! De e sant,, de e bara haka fast foten under växelföraren o dra benet uppåt.. vad ska man med en fotled till då? :)

När du köpt dig en hoj säg till så ska det köras :tummenupp

Ja, jävlar att det ska.

Skönt att höra om nån som trotsar och övervinner. Det låter grymt =).


Jo kortet drogs per automatik efter att tingsrätten, (som de själva uttryckte det: vi kan inte rubricera din flygfärd över rondellen som nåt annat än vårdslöst) dömde mig för vårdslöshet. Att de sedan inte kunde utesluta tek fel eller icke väjande bil spelade tyvärr ingen roll. De utdömde pga mina skador ingen påföljd.

Länsstyrelsen drog körkortet efter många brev endast 6 månader. Jag som behöver körkort för att komma till sjukgymnastik och som inte kan gå till busshållsplatsen härjade och överklagade och fick min vilja halvt i genom i länsrätten där man drog ner spärrtiden ytterligare 3 mån. Således har min flickvän fått skjutsa mig och offrat tentor mm för att jag ska kunna gå på rehab och komma till stan och leva ett liv utanför huset. Det låg inte i hennes intresse, vilket man kan tro att det gör hos länsstyrelsen, att hindra mig i min träning.

Jag försöker lägga vrede och ilska vid sidan av. Sånt har jag inte haft tid med, men ibland måste man gnälla lite.

Det finns många saker att vara evigt tacksam för och det gäller ju att kunna acceptera felaktiga beslut ibland. Jag har ju fått hjälp av många andra instanser på bästa tänkbara sätt och det är ju icke att förglömma!



Nu är det bara 2 veckor kvar på spärrtiden iaf!..
 
Last edited:

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Fint att läsa, banabosse wonderwizard, illebror, henke mfl! Det värmer gassande!


___


Har gett mig på en smärre avsökning av mc-utbudet inom ramen av träsmaksfrågor mm som jag skrev.

Gör kanske en ny tråd för mitt drömmande om en ny kärlek. Börjar fundera lite på RSV 1000R. =)

Började läsa den här tråden nu, och det känns ganska roligt att du fortfarande skriver i den fast det var över(?) ett år sen.

Klart du ska ha en RSV:tummenupp . Som någon sa, en bättre morot än att åka hoj får man leta länge efter.
Krya på dig:)
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Ladys egentligen!

På lördag sätter jag mig i tåg till Gävle iförd ett nybeställt breed-ställ... Har tvättat och säkerhetsnålat ihop ryggskyddet och vänt på varje slant för att slutligen slå till på en RSVtusenR.

Får jag bara lite hjälp upp så ska nog allt gå bra sen.. :D

Det blir nån månad att köra nu innan det blir dags för operation och avställning. Måste ha nånting i garaget att längta till under vintern!

Blandad känslor, men de positiva är starkare..

Vi ses då!!!!!:hojsmilie
 

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
På lördag sätter jag mig i tåg till Gävle iförd ett nybeställt breed-ställ... Har tvättat och säkerhetsnålat ihop ryggskyddet och vänt på varje slant för att slutligen slå till på en RSVtusenR.

Får jag bara lite hjälp upp så ska nog allt gå bra sen.. :D

Det blir nån månad att köra nu innan det blir dags för operation och avställning. Måste ha nånting i garaget att längta till under vintern!

Blandad känslor, men de positiva är starkare..

Vi ses då!!!!!:hojsmilie

glöm inte att det är cityfest när du kommer, några pilsner slinker säkert ner:tungan
Skall du köpa hoj på firma(bikecenter)?
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
cityfesten i Gävle är bra. Sjukt mycket god mat brukar det vara.
Stanna och chilla där och svinga några kalla kan rekommenderas.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
glöm inte att det är cityfest när du kommer, några pilsner slinker säkert ner:tungan
Skall du köpa hoj på firma(bikecenter)?


Nej det är privat. Blir upphämtad på stationen, sen vet jag inte riktigt vart det tar vägen..

Öl slinker ner.. Blir överläggning med tjejen då, låter ju kalastrevligt =)
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
hoppas inte exteme speed festival sög allt för mycket grabben:D :D

ni ska se kurres ärr live....och folk tycker jag e ärrig...:gnissla :gnissla

kämpa på nu....och ta det för fan lugnt med RSV:n nu.....du har ju fått en instruktionsskiva om hur man kör som folk i trafiken av mig nu:D :D :D

kämpa på med rehab och allt så syns vi snart igen...

ha d fint mannen//TOBBE
 

Meaner

Monkey on my back..
Gick med
10 Aug 2007
Ort
Nära Västerås
Hoj
Triumph speed Triple -04
Tjenare grabben! Läst igenom denna tråd och kan ju bara konstatera att ditt nr var inte draget.. För ca 10 år sen var en kompis och jag ute och gasade, han låg före mig och farten (min) var ca 110 km/h. På håll såg jag en stor frontlastare och slog av, polaren började köra om och då svänger fanskapet vänster framför honom. Han träffar precis där maskinen är ledad. Det var många tankar som rusade i skallen då. Ingen vacker syn men killen som körde maskinen var läkare och tillsammans fick vi liv i Jocke. Ingen mobil men hans gård låg precis brevid så jag ringde ambulans. Livshotande situation i ca 2 mån men sen började det bli bättre. Han kan fortfarande inte gå men upp ska han! Maken till vilja har jag aldrig sett så har han tagit sig tillbaka så kan du!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top