2 månader efter min vurpa

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
nu har jag plöjt igenom hela tråden på lite drygt en timme och kan bara säga att fyyyyyyyyyyyyyy faaaaaaaaaaaaaan vad det är synd om dig:skrämd vet inte ens om jag orkat leva vidare med såna skador, du är hur stark som helst som klarat att rehabilitera dig så pass mycket som du faktiskt har! en sån jävla comeback!:Bugar önskar dig allt gott i livet framöver, du har definitivt förtjänat det efter all de här missödena! man läser om hur illa det gått för dig och allt som jävlas och så plötsligt får du både en och två urinvägsinfektioner också... satan i helvet alltså...:3freak och angående armen... om du själv tycker att det funkar som det är och om du vill slippa fortsatt krångel så ska du kanske tacka nej... men å andra sidan så kan det bli bättre också, och då kanske det är skönt i efterhand att tänka tillbaka och inse att man valde rätt och på grund av detta kan leva ett mer normalt liv... men det är ju en chansning... å andra sidan, om din sagolika änglavaktsliknande tur håller i sig kommer du väl kunna gå på både händer och fötter och öron snart:yoparty kämpa på mannen, jag är djupt importerad av dina prestationer:tummenupp

Mja, det är verkligen ett klurigt val det där med armen. Hoppas på att jag kan få ett bra och ärligt tips av min läkare där. Väntar och väntar på svar, hoppas på att få veta nåt innan Jul!

Vilka sköna ord från dig, tack! Önskar dig allt gott också, och en mc-karriär utan den här biten!:crash

Måste säga som alla andra grym iställning till livet..sitter själv här med en märgspik och några skruvar i smalbenet sen min olycka den 8 october "sissta åket för sesongen" ..ska börja min rehab tränning nu... är inte mkt för att gnälla så det ligger rätt mkt i att när man själv har det piss så finns det alltid dom som har det 10 gånger värre! så keep up the good work!!! så ska jag själv här lära mig att stöjda på ett smalben som vart i 3 delar..kommer garanterat forsätta läsa tråden!!
mvh//calle

Har märgspik i högerbenet.. Jag fick en del problem med knät pga detta. Nu kan jag böja vaa 20 grader från fullt vilket var en klar förbättring från bara 0-60 grader i början. Andra smällar på knät kan ha inverkat också iof.. Det känns nog läskigt för dig att börja stödja på benet kan jag tänka mig?? Hur är det med knäet? Tack för in post, kämpa på! VI hörs!:tummenupp

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Har läst genom hela tråden.

Satan en sån fighter du är! Föredömme för alla reabiliteringar. :tummenupp

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Studera i Lund!

Jaha, då var det bokat!

Efter nyåret tänker jag komplettera mitt hundraprocentiga rehabiliteringsliv med pol kan, på Lunds U. Det känns fördjävligt bra att livet ska fyllas med nåt slags substans vid sidan av träningen.:)
Men det är mycket att ta i tu med nu. Försäkringskassa, studievägledare, försäkringsbolag, linköpings kommun, lunds kommun, skatteverket, hjälpmedelscentralen, sjukgymnaster i Lund, hcp-stöd på universitetet med spörsmål alltifrån anteckningsstöd till parkeringsplats.

Ofta önskar jag att man hade någon itsället för mig löste dessa frågor så att jag bara kunde fokusera på framtiden. Det är inte svårt att bli nedbruten i detta heltidsarbete att ta reda på vad man kan få hjälp med och hur. Man behöver dra hela sin historia vid varje nytt samtal, sen är man förvisso även berättigad psykologhjälp så för all del..:D
Inte ens på försäkringskassan kan någon hjälpa mig utan hänvisar bara till lite olka blanketter att ansöka via.

Hursomhelst är jag pånytt jäkligt taggad! Jag längtar bara så in i norden till jag slipper ringa 3 samtal varje dag och bjäbba om vad som hände i en rondell ett och ett halvt år sedan...

Innan plugget drar igång blir det en vecka i NY och bla se Rangers-Buffalo Sabres!
Jag är förberedd med ett snitsigt läkarintyg, så att de kinkiga gubbarna på flygplatsen skall slippa söka mig rektalt bara för att det piper om mig lite..:tummenupp

To whom it may concern
Aitport security officials
This is to certify that
Oskar Björk has undergone surgery so that several implants have been inserted into both upper and lower limbs. These devices are made out of metal and may make airport security devices to react.

Last edited:

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
En fråga kurre:confused:
Jobbar du natt:va Eller har du svårt att sova:mad:
Kan det va nån som ligger på nattsärken:tuttar
Vad tog korten vägen(Plåten bak på hojjen):arsele

:D :D :D :D

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
En fråga kurre:confused:
Jobbar du natt:va Eller har du svårt att sova:mad:
Kan det va nån som ligger på nattsärken:tuttar
Vad tog korten vägen(Plåten bak på hojjen):arsele

:D :D :D :D

:D Jag har vänt på dygnet så pass att det är lättare att gå tillbaka andra vägen. Sömnproblem också såklart.:)

Måste hitta fina skruv först, men såna svarta hattar!

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Sjukt bra tråd Kurre!
Har läst den några gånger nu faktiskt. Det får timmarna på nattskiftet att kännas kortare.
Jag blir så imponerad av din positiva inställning! Keep it up!
Hoppas du skriver snart igen.

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Du e Grym!
Har inte haft tid att läsa hela tråden men kan säga att det krävs en hel del balls att ha sån inställning som du har!
Lycka till med allt!

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Har läst genom hela tråden.

Satan en sån fighter du är! Föredömme för alla reabiliteringar. :tummenupp
eller hur!:)

Nästan lite pinsamt nu när man tänker tillbaka på hur surt man ibland tyckte det var när ens underbensbrott inte ville läka, och inser hur jävligt det faktiskt kan vara.:gnissla

Oskar, du e fan min nya idol;)

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Så har man alltså fortsatt påhälsning i tråden. :tummenupp
Av den anledning som man går tillbaka till tråden för att läsa hur det en gång varit, får man precis vad som behövs genom nya fantastiska hälsningar för att känna sig top of the line igen..:) Tack för det!

Tänke även att jag måste skriva en rad om hur det är att möta riktiga ansikten som supportat här under prövande tider.

Vid den eminenta samåkningsträffen "Vilse" från Eslöv på över hundra glänsande sporthojar träffade jag flera som kände igen mig eller åtminstone namnet kurre3 på ryggen. Det känns helt fantastiskt att ha vänt på steken från livet i och efter ett multi-mc-trauma till en sån sjukt trevlig mc-happening som samåkningen i Eslöv var. Det är en grym känsla att få va på benen igen och sitta och prata båge med likasinnade i en djungel av plastraketer. :)

På ett sätt har jag redan nått målet jag hade när jag ville upp på hoj igen - att vända minnen till goda känslor igen. Nu blir målet att behärska bågen på ett ännu bättre sätt än vad jag gör med de komplikationer som finns och inte minst: köra på ett sätt som minimerar riskerna för en ny katastrof. Ni ska se vägarna i Skåne... :drool

Har fått en ny sjukgymnast här nere i Lund och det har blivit lite nytändning med tränandet. Väntar fortfarnade på läkaröverläggningar angående ännu ett försök att få igång någon böj i armbågen överhuvudtaget.
Nervskadorna har väl i princip inte förbättrats men jag har lärt mig kompensera och känner mig hyffsat tillfreds. Går ganska långa sträckor; ca 20-30 min, men det blir inget springa, hoppa eller jogga. Det gör inte speciellt ont men benen vill inte röra sig som jag vill och båda fötterna har dropptendens.

Livet rullar på:

Kissar, super och ibland slinker det in nya anikten i lägenheten. :)

Trevligt sommar, kör med en smula eftertanke vettja! :tummenupp

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Kul att höra att det går frammåt för dig Oscar! :tummenupp

Hoppas vi ses i sommar! =D

/Erik @ blåa ninjan (lkpg)

Av den anledning som man går tillbaka till tråden för att läsa hur det en gång varit, får man precis vad som behövs genom nya fantastiska hälsningar för att känna sig top of the line igen..:) Tack för det!

Tänke även att jag måste skriva en rad om hur det är att möta riktiga ansikten som supportat här under prövande tider.

Vid den eminenta samåkningsträffen "Vilse" från Eslöv på över hundra glänsande sporthojar träffade jag flera som kände igen mig eller åtminstone namnet kurre3 på ryggen. Det känns helt fantastiskt att ha vänt på steken från livet i och efter ett multi-mc-trauma till en sån sjukt trevlig mc-happening som samåkningen i Eslöv var. Det är en grym känsla att få va på benen igen och sitta och prata båge med likasinnade i en djungel av plastraketer. :)

På ett sätt har jag redan nått målet jag hade när jag ville upp på hoj igen - att vända minnen till goda känslor igen. Nu blir målet att behärska bågen på ett ännu bättre sätt än vad jag gör med de komplikationer som finns och inte minst: köra på ett sätt som minimerar riskerna för en ny katastrof. Ni ska se vägarna i Skåne... :drool

Har fått en ny sjukgymnast här nere i Lund och det har blivit lite nytändning med tränandet. Väntar fortfarnade på läkaröverläggningar angående ännu ett försök att få igång någon böj i armbågen överhuvudtaget.
Nervskadorna har väl i princip inte förbättrats men jag har lärt mig kompensera och känner mig hyffsat tillfreds. Går ganska långa sträckor; ca 20-30 min, men det blir inget springa, hoppa eller jogga. Det gör inte speciellt ont men benen vill inte röra sig som jag vill och båda fötterna har dropptendens.

Livet rullar på:

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
hej där...
Nu kände jag igen dig ifrån träffen :)
o tack för starthjälpen med hojen,nu är den inlämnad på verkstan vi får ta en runda sen när jag har fått tillbaka den..

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Livet rullar på:

Som grundare till MCK Vilse och en av organisatörerna till SVT 2008 måste jag säga att det glädjer mig att läsa ditt inlägg.

Keep up the good work!! :tummenupp

Vi ses på nästa runda hoppas jag, det finns fler :drool - vägar häromkring.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Tjena Oscar!

Hoppas rören gick på till slut...:)

Se'n vi hördes sist har jag lyckats skicka ut Tuonon i skogen..den
e numera avskriven men det står en sprillans ny i garaget i stället...:yoparty

Hade uppenbarligen mer tur än du så jag klarade mig med en kunglig hjärnskakning å lite blåmärken.
Plus en rejäl "reality check"...

Som vanligt är det upplyftande att läsa dina inlägg och riktigt glädjande att se att ditt kämpande ger resultat och belöning.
Som flera redan skrivit: Den här tråden borde vara obligatorisk läsning på SH.:tummenupp :tummenupp

Men din gnista och kämpaglöd kommer du att gå långt !

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
hej där...
Nu kände jag igen dig ifrån träffen :)
o tack för starthjälpen med hojen,nu är den inlämnad på verkstan vi får ta en runda sen när jag har fått tillbaka den..

Tjena! Hoppas det inte blir så kostsamt för dig med elen då.. Märkligt.. :va
Tack för att du inte nämnde nåt om tändningen. :tummenupp

Som grundare till MCK Vilse och en av organisatörerna till SVT 2008 måste jag säga att det glädjer mig att läsa ditt inlägg.

Keep up the good work!! :tummenupp

Vi ses på nästa runda hoppas jag, det finns fler :drool - vägar häromkring.

Det hoppas jag att vi gör! Keep up your work too! :tummenupp

All lycka i framtiden! Häckeberga när rapsen blommar, det du:)

Det låter idylliskt! :tuttar tack och det samma!

Tjena Oscar!

Hoppas rören gick på till slut...:)

Se'n vi hördes sist har jag lyckats skicka ut Tuonon i skogen..den
e numera avskriven men det står en sprillans ny i garaget i stället...:yoparty

Hade uppenbarligen mer tur än du så jag klarade mig med en kunglig hjärnskakning å lite blåmärken.
Plus en rejäl "reality check"...

Som vanligt är det upplyftande att läsa dina inlägg och riktigt glädjande att se att ditt kämpande ger resultat och belöning.
Som flera redan skrivit: Den här tråden borde vara obligatorisk läsning på SH.:tummenupp :tummenupp

Men din gnista och kämpaglöd kommer du att gå långt !

Kunde inte vara med nöjd med rören. :tummenupp Skönt att höra om en så lindrig utgång efter en vurpa.. Reality check kan vara betydligt kostsammare än så.. :näsblod Måste säga att du var en högoddsare för klotning dessutom. Grattis till en räddad sommar, och en ny fin hoj då! :tummenupp

Och tack för fina ord..

Last edited:

"Rask"

Guest
Kul att det har gått så pass bra som det endå har gjort :tummenupp
Grattis och lycka till i framtiden...

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
Tjena! Hoppas det inte blir så kostsamt för dig med elen då.. Märkligt.. :va
Tack för att du inte nämnde nåt om tändningen. :tummenupp

Dom skall kolla på den nu på torsdag men jag tror att de kommer att gå på garantin :tuttar
Tändningen?? vadå tändningen :va :gnissla

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Kommer ihåg den här tråden från tiden strax efter olyckan, när man första gången läste igenom den. Sen tror jag att jag gjorde en påhälsning och läste lite förra året.
Kom att tänka på den här olyckan igen nu ganska nyligen (har själv varit med om två olyckor på en månad, först påkörd av en kompis och sen väja för rådjur och simma asfalt...) och var tvungen att söka lite för att hitta den.
Läste igenom början och sedan slutet för att se om det stod något nytt.

Hur går det med armbågen egentligen? Har det blivit flera operationer? Kommer du återfå någon böjlighet och rotation?

Hur fungerar kroppen i övrigt?

Underbart kul att se att du sitter på hästen igen, det var en sanslös olycka du gick igenom, och det är verkligen uppmuntrande att läsa om allt du gått igenom!

Lycka till med studier, motorcyklar och :tuttar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...