2 månader efter min vurpa

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Jag har lovat att posta en bild på innerfixet i min högra arm så här kommer den... Det var ju kontiga brott (På sida 5 i tråden finns bild på armen efter de första åtgärderna) som resulterade i denna tillslut framgångsrika, invecklade lösning. Turligt nog fick jag inte bara behålla armen utan har även fått tillbaka full funktion i fingrar. Det som är värre är rörligheten i handled och armbågsled. Armbågen är helt fast i 34 grader och supination- och pronationsförmåga (dvs vända upp handen och ta emot nånting) är i princip 0.

Häromsistens fick jag en ny operationstid för denna arm. Hoppfull att få tillbaka endel rörlighet även om det kanske inte är troligt. Besväras av skenor och skruvar så operationen känns därför ganska vettig. Har ju haft en stel armbåge ett och ett halvt år nu och det är inte speciellt svårt att leva med.. Hade hellre fått nervskador borttrollade och mina gamla sportben tillbaka :)


Bilden-->
 

Bifogat

  • tn_fix arm.jpg
    tn_fix arm.jpg
    112.5 KB · Visningar: 857
Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Men herrejävlar:skrämd !
De va inte lite metallskrot dom pulat in i dej.
Har själv en lättare nervskada efter en nackfraktur...förbannat
irriterande emellanåt...men helt säkert ingenting alls i jämförelse med dina sviter.

Hoppas operationen går över förväntan :tummenupp

Å föresten..hur går prillan? Har du kunnat rulla lite?

Kom på en sak till...behöver du slipon? Jag har två GPR oval titan liggande.
Helt ok skick, lite märken efter hängarna bara. Ganska ljudliga :yoparty
Dra iväg ett PM om du är intresserad.
 
Last edited:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Men herrejävlar:skrämd !
De va inte lite metallskrot dom pulat in i dej.
Har själv en lättare nervskada efter en nackfraktur...förbannat
irriterande emellanåt...men helt säkert ingenting alls i jämförelse med dina sviter.

Hoppas operationen går över förväntan :tummenupp

Å föresten..hur går prillan? Har du kunnat rulla lite?

Kom på en sak till...behöver du slipon? Jag har två GPR oval titan liggande.
Helt ok skick, lite märken efter hängarna bara. Ganska ljudliga :yoparty
Dra iväg ett PM om du är intresserad.

Jorå, det har körts en hel del. Det känns kul igen och känns bra men kan se lite konstigt ut vid röljusen.. Jag har en prosedur jag får genomgå för att få upp benen på pinnarna samt min egendomliga sparkteknik när jag växlar upp... Det går inte lika fort på bana heller, men vad kan man säga... =)
 
Last edited:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Den nya!

Här har ni :corn
 

Bifogat

  • tn_sidan.jpg
    tn_sidan.jpg
    129.7 KB · Visningar: 518
  • tn_bak nära.jpg
    tn_bak nära.jpg
    100.1 KB · Visningar: 352

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Efter att ha läst den här tråden kommer jag i fortsättningen utesluta å köra i luvtröja å jeans:tummenupp Hoppas rehaben går bra :)
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag har lovat att posta en bild på innerfixet i min högra arm så här kommer den... Det var ju kontiga brott (På sida 5 i tråden finns bild på armen efter de första åtgärderna) som resulterade i denna tillslut framgångsrika, invecklade lösning. Turligt nog fick jag inte bara behålla armen utan har även fått tillbaka full funktion i fingrar. Det som är värre är rörligheten i handled och armbågsled. Armbågen är helt fast i 34 grader och supination- och pronationsförmåga (dvs vända upp handen och ta emot nånting) är i princip 0.

Häromsistens fick jag en ny operationstid för denna arm. Hoppfull att få tillbaka endel rörlighet även om det kanske inte är troligt. Besväras av skenor och skruvar så operationen känns därför ganska vettig. Har ju haft en stel armbåge ett och ett halvt år nu och det är inte speciellt svårt att leva med.. Hade hellre fått nervskador borttrollade och mina gamla sportben tillbaka :)
Jag hade skruv och plåt i axel i 4 månader i år och för en tid sen tog doktorn bort skrotet och jag kan säga att det var som ett halvt redan 2 dagar efter operationen när rörligheten helt plötsligt bara fanns där,,, det är nått att se fram emot.

Hur bar du dej åt för att få ut röntegenbilder ? De är jag lite avis på.
 

DiZi

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Triumph Daytona 675 '08
Har läst din tråd ett par gånger men inte postat ännu... Riktigt bra läsning, ger verkligen insikt till saker och ting här i livet. Som någon i början av tråden skrev: Det spelar ingen roll hur många annonser man ser i tidningen, så är det inte förren man ser dina bilder och hör din historia man riktigt kan förstå.

Har man fortfarande mardrömmar om dagen eller du kommer inte ihåg nått va?

Hoppas att allt blir bra, har ju skett en jäkla utveckling måste jag ju säga! Keep on working!
 

Tony85

Shit happen
Gick med
13 Sep 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
ska köpa
Ja har läst hella tråden från början till slut o nu me en stor klump i halsen som ja inser hur lyckligt lottad ja är som alldrig har varit me om en allvarlig olyka. Min respekt för dej är enorm o är så imponerad av din kämpaglöd.
Ja tycker du har gort en jävla insats me den här tråden, tror nånga andra har dåde fått sej en tänkeställare och fått motivation att inte ge upp när de känns tungt efter olycka.
Hoppas nu att du blir hellt återstäld för tydligen är ju inget omöjlig.

Du är grym glöm inte de MVH Tony
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Tack för mycket trevliga inlägg.. De som värmer mest just nu är när någon fått tankeställare och bestämmer sig för att inte rulla en millimeter utan ryggskydd tex. Visst lever man bara en gång men att sätta sig på mc och köra utan skyddsutrustning förhöjer ju inte en frisk människas upplevelse av att köra och är väl bara idiotiskt tycker jag. Har man även goda vänner och nära släkt så har man all rätt att känna ansvar mot dem också.. Det går ju inte sätta sig i ett hörn tills döden kommer naturligt heller, men vill man ägna sig åt aktiviteter som äventyrar kan jag tycka att man kan vidta de säkerhetsåtgärder som finns att tillgå.


Dizi-->

Jag minns fortfarande ingenting men kan få lite perioder innan jag somnar när lite IVA-grejer ploppar upp. Börjar kunna släppa frustrationen av att inte veta vad som hände. Det känns som det inte spelar nån roll längre..


West-->

Jag har ingen aning. Testa och ring röntgenarkivet och be att få de hemskickade kanske? Själv fick jag en föreläsning av en entusiastisk läkare nån dag på ortopeden där han visade alla mina brott och förklarade åtgärder osv. Fick behålla dessa bilder tillsammans med bilder som personalen tog på mig på IVA sen.

Önskar att det vore som så att det gick att böja direkt efter operation nu.. Det är dock inte skenorna och skruven som förhindrar att armen går att böja. Efter förra operationen kunde jag passivt böja armen 20 till 80 grader med innerfixet som finns på bild ovan. Det är bennybildning i leden som gör att det är fast. Detta ska de försöka hacka och skrapa bort samtidigt som nån skruv och nån skena hit och dit tas bort som jag besväras av idag.. Jag tror inte att det blir nån vidare rörlighet i armbågen men skulle bli glad om supination och pronation kunde förbättras..

D-Kay--->

Tack=) Den kostar 12 tusen i halvåret minus avställning.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Imponerande att du sätter dig på hoj igen. Tveksam om jag själv gjort det. Men vad sägen tjejen å morsan om det? De måste ju blivit tokiga på dig när du sa att du skulle köpa hoj igen... :)

\Masonit
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Imponerande att du sätter dig på hoj igen. Tveksam om jag själv gjort det. Men vad sägen tjejen å morsan om det? De måste ju blivit tokiga på dig när du sa att du skulle köpa hoj igen... :)

\Masonit

Tjejen är ny sedan efter kraschen och vill inte höra någon fråga henne vad hon tycker om att jag åker igen. Anledningen; att hon inte vill känna att hon inte kunde gjort nåt annorlunda ifall det händer nåt igen.. Hursom så tycker jag att både hon och familjen är duktiga på att förstå. :)

Det är nåt visst..:hojraket
 
Last edited:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Operation

Jodå, det finns visst anledning att hålla den här tråden flytande. :) Livet rullar på med fyra dagars rehab i veckan, tre dagar gym med sjukgymnast och torsdagar är bassängdag. Som vanligt.

Jag skulle fått min höggerarm opererad i tisdags men fick kvällen innan telefonsamtal från doktor Adolfsson som förvånats av det senaste resultatet från ct-röntgen. Det går inte att se var leden är och i vilket skick den befinner sig i. Det kanske går att hacka och skrapa fram den, men stor risk för att det behövs diverse delar som inte finns orginal och jag får vackert vänta till efter Jul..

Överväger nästan att tacka nej till den här tillställningen. Det är en svår fråga, nu har jag ju vant mig leva med en helt oböjbar armbåge i 35 grader.
Efter en operation blir det massor av morfin igen och leden kommer sannorlikt vara söndertrasad efter ett par år och ge anledning till fler operationer senare.

Dags för en poll kanske?
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Fan vilken historia!......snygg aprillia btw..hyggligt att høra at det går battre med nu...
 

Gwimphy

Ny medlem
Gick med
19 May 2007
Ort
goteborg
Hoj
zxr 750 streetfighter -93
Måste säga som alla andra grym iställning till livet..sitter själv här med en märgspik och några skruvar i smalbenet sen min olycka den 8 october "sissta åket för sesongen" ..ska börja min rehab tränning nu... är inte mkt för att gnälla så det ligger rätt mkt i att när man själv har det piss så finns det alltid dom som har det 10 gånger värre! så keep up the good work!!! så ska jag själv här lära mig att stöjda på ett smalben som vart i 3 delar..kommer garanterat forsätta läsa tråden!!
mvh//calle
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jodå, det finns visst anledning att hålla den här tråden flytande. :) Livet rullar på med fyra dagars rehab i veckan, tre dagar gym med sjukgymnast och torsdagar är bassängdag. Som vanligt.

Jag skulle fått min höggerarm opererad i tisdags men fick kvällen innan telefonsamtal från doktor Adolfsson som förvånats av det senaste resultatet från ct-röntgen. Det går inte att se var leden är och i vilket skick den befinner sig i. Det kanske går att hacka och skrapa fram den, men stor risk för att det behövs diverse delar som inte finns orginal och jag får vackert vänta till efter Jul..

Överväger nästan att tacka nej till den här tillställningen. Det är en svår fråga, nu har jag ju vant mig leva med en helt oböjbar armbåge i 35 grader.
Efter en operation blir det massor av morfin igen och leden kommer sannorlikt vara söndertrasad efter ett par år och ge anledning till fler operationer senare.

Dags för en poll kanske?

nu har jag plöjt igenom hela tråden på lite drygt en timme och kan bara säga att fyyyyyyyyyyyyyy faaaaaaaaaaaaaan vad det är synd om dig:skrämd vet inte ens om jag orkat leva vidare med såna skador, du är hur stark som helst som klarat att rehabilitera dig så pass mycket som du faktiskt har! en sån jävla comeback!:Bugar önskar dig allt gott i livet framöver, du har definitivt förtjänat det efter all de här missödena! man läser om hur illa det gått för dig och allt som jävlas och så plötsligt får du både en och två urinvägsinfektioner också... satan i helvet alltså...:3freak och angående armen... om du själv tycker att det funkar som det är och om du vill slippa fortsatt krångel så ska du kanske tacka nej... men å andra sidan så kan det bli bättre också, och då kanske det är skönt i efterhand att tänka tillbaka och inse att man valde rätt och på grund av detta kan leva ett mer normalt liv... men det är ju en chansning... å andra sidan, om din sagolika änglavaktsliknande tur håller i sig kommer du väl kunna gå på både händer och fötter och öron snart:yoparty kämpa på mannen, jag är djupt importerad av dina prestationer:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top