2009 års bandagar med Actionpics.se

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Jag och en polare funderar starkt på en kvick anmälan till Gälleråsen den 28 juli men är det knasigt upplägg för förstagångsdeltagare på storbana?
Snälla, svara gärna med ett ärligt "nej, det är kanon for fuck sake" :hihi
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Det verkar finnas någon allmän uppfattning om att banåkning är nått svårt och konstigt som kräver stor erfarenhet och expertis. Samt att man är ivägen och att alla andra åker så fort att man är ivägen.

Så är inte fallet. Är det en körning där man får köra med gatregad MC och man inte naget nått annat så e det bara anmäla sig och köra.

Det är väldigt fröjdfullt och alla dricker läsk, skrattar och solar sig i depån medans man väntar på sin tur.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Jag och en polare funderar starkt på en kvick anmälan till Gälleråsen den 28 juli men är det knasigt upplägg för förstagångsdeltagare på storbana?
Snälla, svara gärna med ett ärligt "nej, det är kanon for fuck sake" :hihi

Öppen depå innebär ofta större spridning på hastigheten hos deltagarna än vid gruppindelning. Som nybörjare bör man därför vara beredd att bli omkörd och vara noga med att hålla kvar vid det spår man valt genom kruvor och också på rakorna. Plötsliga spårbyten eller "vingel" är det som kan irritera andra. Att man (troligen) är just långsammare än andra på banan är inget problem. De snabbare förarna får tillfälle att öva omkörning och känna sig just "snabba" :p

Öppen depå är i övrigt kanon! Man kan köra in o ut på banan som man själv vill, istället för stressen att få ut max av varje gruppass.

Väl mött den 28e!
 

DrPain

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Nära ringen.
Hoj
ZX10r, -04
Aha, det var bröst man behövde för att hamna i reservlistan. Det "fanns" tydligen ingen så när jag fråga för ett tag sen...

Ja, jag är sjukt bitter... :va

Ps. Kakan, inget ont om dig, utan dåligt av Actionpics.

Lugn går att ordna, Medel är det svårare med. Skicka mail till Actionpics är du snäll.

/Nitrous
 
Last edited:

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Som nybörjare bör man därför vara beredd att bli omkörd och vara noga med att hålla kvar vid det spår man valt genom kruvor och också på rakorna. De snabbare förarna får tillfälle att öva omkörning och känna sig just "snabba" :p

Öppen depå är i övrigt kanon! Man kan köra in o ut på banan som man själv vill, istället för stressen att få ut max av varje gruppass.

Väl mött den 28e!

Rundningsmärke får jag leva med, är ändå så säker i min hojkörningssexualitet :D
Men den jäveln som tror den är snabbare än mig för det :hihi
Måste bara få polaren att få tummen ur nu!

Den 28:e it måste bli! :tummenupp
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Aha, det var bröst man behövde för att hamna i reservlistan. Det "fanns" tydligen ingen så när jag fråga för ett tag sen...

Ja, jag är sjukt bitter... :va

Ps. Kakan, inget ont om dig, utan dåligt av Actionpics.

Därför att när Kakan frågade så hade situationen förändrats till Lugn grupp men inte dom andra grupperna, framgår om du läser mitt svar till henne!

Sen är jag väldigt frågande när man ber om plats i Snabb, Medel eller Lugn. Det tolkar jag som att man bör vara i Snabb grupp men tar vad som helst bara för att få en plats, och hur det slutar när en "snabb" är i Lugn grupp vet nog alla, inte så vidare bra för någon!

Så nää bröst behövs inte, konstigt va :va

/Nitrous

Jag och en polare funderar starkt på en kvick anmälan till Gälleråsen den 28 juli men är det knasigt upplägg för förstagångsdeltagare på storbana?
Snälla, svara gärna med ett ärligt "nej, det är kanon for fuck sake" :hihi

Gulleplutt har en poäng.

Sen ska också tilläggas att som sagt, öppen depå ger inte samma stress som bandagar med grupper och fasta tider, man kan åka när man vill. Man behöver inte ge allt och försöka sig på personbästa under just dom där 20min för sen måste man vänta en hel timme igen.

Sen är det också så att ingen orkar åka konstant hela tiden, det här löser sig självt alltid då det brukar bli så att när dom snabbare kör så står hellre dom lite lugnare över och vilar, sen tröttnar dom snabbare och då åker dom andra ut o.s.v.
Det är inget problem, det är heller inte någon tävling så det finns ingen risk att någon blir rundad både på yttern och innern i en kurva.
Alla ska köra med hänsyn, det är trots allt trafikförsäkrade mc endast den 28e och jag skulle tro alla är rädda om sig själva och sin mc lite extra, därav att man har en försäkrad mc.

/Nitrous
 
Last edited:

DrPain

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Nära ringen.
Hoj
ZX10r, -04
Jag kände mest för att gnälla lite. Tycker fortfarande ni på Actionpics gör ett bra jobb med att fixa bandagar, men jag kände mig lite bitter för att det blev som det blev.

I slutändan får jag skylla mig själv för att jag var ute så sent med att boka plats.

Det är klart att det är bäst att hamna i den grupp man hör hemma, men det är mycket upp till personen på hojen hur den beter sig i en grupp han/hon inte "hör" till.
Jag tror inte att en snabb person i en långsam grupp behöver betyda problem, om man håller sig till reglerna. För min del så vill jag ha så mycket bantid som möjligt, sen om jag får pressa järnet eller köra lite lugnare och kanske öva på detaljer gör inte så mycket.

Men nu ska jag sluta gnälla. :)
Själv ska jag snart flytta till ön, så jag lär droppa förbi banan hur som helst och titta på alla andra som har roligt. ;)

/Joppe

Därför att när Kakan frågade så hade situationen förändrats till Lugn grupp men inte dom andra grupperna, framgår om du läser mitt svar till henne!

Sen är jag väldigt frågande när man ber om plats i Snabb, Medel eller Lugn. Det tolkar jag som att man bör vara i Snabb grupp men tar vad som helst bara för att få en plats, och hur det slutar när en "snabb" är i Lugn grupp vet nog alla, inte så vidare bra för någon!

Så nää bröst behövs inte, konstigt va :va

/Nitrous
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Det är klart att det är bäst att hamna i den grupp man hör hemma, men det är mycket upp till personen på hojen hur den beter sig i en grupp han/hon inte "hör" till.
Jag tror inte att en snabb person i en långsam grupp behöver betyda problem, om man håller sig till reglerna. För min del så vill jag ha så mycket bantid som möjligt, sen om jag får pressa järnet eller köra lite lugnare och kanske öva på detaljer gör inte så mycket.
/Joppe

Det är bra, men tyvärr så är det inte så många som tänker så, eller åtminstone gör så i verkligheten sen.
Vår erfarenhet är att det blir problem, men självklart finns det undantag som säkert deltagit men vi heller inte ens känner till pga att det fungerade.

Kom förbi du, det är ju inte helt omöjligt att plats finns för att någon missade färjan :näsblod

/Nitrous
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Hej Jag har en plats till Actionspics Gotlanring den 29-31 Maj
med stugplats om så önskas.
Ring 0705-662477

Hälsningar
Nobben

''

Jag har en plats till Gotland 29-31 maj


Hej tack för erbjudandet men nej tack jag ska nu inte åka till gottland.
Hoppas nån annan ringer och tar över din plats.

Mvh Kakan
 

Firetwin

*Det löser sig alltid ska du se*
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Marietown
Hoj
Kawa Z1000 -03
Ngn som ska åka till Mantorp den 4 Maj, Jag själv måste åka dagen innan för att hinna med dagen därpå o inte bli alltför seg på morgonen. Tänkte om ngn tänker göra detsamma, ifa man kanske kunde dela på ngn stuga? Lr hur nu man övernattar...förslag!! Åker själv o tar hojen på kärran från Mariestad!!

//Jonas
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Ngn som ska åka till Mantorp den 4 Maj, Jag själv måste åka dagen innan för att hinna med dagen därpå o inte bli alltför seg på morgonen. Tänkte om ngn tänker göra detsamma, ifa man kanske kunde dela på ngn stuga? Lr hur nu man övernattar...förslag!! Åker själv o tar hojen på kärran från Mariestad!!

//Jonas

Vi kommer att vara i depån där redan kvällen innan så du blir inte ensam.

Men, vi ska skicka ut info om ett bra bed and breakfast som nästan har gångavstånd från banan.
Sen finns även Sjögestad Motell som ligger några kilometer från banan.
Skicka ett mail så blir jag påmind att kolla uppgifterna till "bed and breakfast" , det är inget officiellt hotell som har annonsering och så. Lite pitoreskt med frukost och så.

/Nitrous
 

hällbykalle

Nya grejer nya möjligheter...
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tärnsjö
Hoj
KTM 950 sm-07, Husaberg 570-09
4 maj bo i depån

Går det bra att bo i depån mellan den 3 och 4 maj? tänkte ta med husvagnen, hojjen och frugan.







Vi kommer att vara i depån där redan kvällen innan så du blir inte ensam.

Men, vi ska skicka ut info om ett bra bed and breakfast som nästan har gångavstånd från banan.
Sen finns även Sjögestad Motell som ligger några kilometer från banan.
Skicka ett mail så blir jag påmind att kolla uppgifterna till "bed and breakfast" , det är inget officiellt hotell som har annonsering och så. Lite pitoreskt med frukost och så.

/Nitrous
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Ngn som ska åka till Mantorp den 4 Maj, Jag själv måste åka dagen innan för att hinna med dagen därpå o inte bli alltför seg på morgonen. Tänkte om ngn tänker göra detsamma, ifa man kanske kunde dela på ngn stuga? Lr hur nu man övernattar...förslag!! Åker själv o tar hojen på kärran från Mariestad!!

//Jonas

http://www.uljeberg.com

Mycket bra boende, fräscht och trevligt. Ligger 400m från Statoil macken som är precis utanför Mantorp Park.

/Nitrous
 

Firetwin

*Det löser sig alltid ska du se*
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Marietown
Hoj
Kawa Z1000 -03
http://www.uljeberg.com

Mycket bra boende, fräscht och trevligt. Ligger 400m från Statoil macken som är precis utanför Mantorp Park.

/Nitrous

Ok Tack för det!!

Ngn som kan tänkas o dela boende i dubbelrum 350:- natt/pers natten mellan den 3:e till 4:e på boendet som Nitrous gav som förslag. Vänligen PM:a lr ngt, tänkte boka snart så man vet att det finns plats.:tummenupp
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Platstillgången uppdaterad i första inlägget

Platstillgången är även uppdaterad i första inlägget!

28 Juli Gelleråsen öppen depå trafikförsäkrad mc - FULLBOKAD


Finns endast plats kvar 27 Juli öppen depå race/licens samt i Snabb och Medel grupp på Mantorp Park 10-11 September.

/Nitrous
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Hej!

Nån som vill samåka till gälleråsen den 28 juli? Jag har släp men tyvärr ingen bil.
Pmá lr ring 073 988 58 44
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Uppdaterat platstillgången i första inlägget

Uppdaterat platstillgången i första inlägget


PRO Superbike premiär på Mantorp + Extra bankörning
Söndagen 3e Maj arrangerar PRO Superbike en ”kändis & journalistkörning” på Mantorp Park, detta sträcker sig fram till ca kl 12.45.
Från kl. 13.00 - 17.00 arrangeras ett halvdags bandagsevenemang under support med instruktörer för dom som önskar hjälp med körteknik och ett upplägg för bankörning liknande det som Actionpics arrangerar måndagen 4 Maj.
Gruppindelningen den 3 Maj är följande,
Medel/Lugn Trafikförsäkrad - Trafikförsäkrad mc
Snabb Trafikförsäkrad - Trafikförsäkrad mc
Race/Licens - Licens eller god erfarenhet av bankörning

Kostnaden för att delta är 650kr per förare och ger en körtid på ca 4x20 minuter.
Anmälan och betalning ska göras till Hulth Racing & Event genom i första hand epost till pro_superbike@hulth.info , i andra hand genom telefon 0706-19 64 64.
Betalning 650kr utförs till Handelsbanken, Erik Hulth.
Clearingnummer: 6119
Konto: 678 836 132
IBAN: SE32 6000 0000 0006 7883 6132

Maila ditt namn, epostadress, telefon samt grupp till Eric Hulth genom mailadress pro_superbike@hulth.info
Ange ditt namn på betalningen.

Detta är ett perfekt tillfälle för dig som är anmäld till 4 Maj med Actionpics att få mer bantid på en och samma bana dagen före.

Skynda att anmäla dig till Eric Hulth, det är först till kvarn principen som gäller och antalet platser är begränsat!

/Nitrous
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Årets sista Actionpicsbiljett till salu

Jag la in en annons likaså. Har en biljett i snabb grupp till salu inför Premiären 4 maj på Mantorp. Ska tydligen bli både kanonväder och banrekord :tummenupp SÅLD


//WP

Och den försvann lika fort som alla andra biljetter.

Marcus och Lillan?? Mera dagar! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top