Black Adder
fartbrukare
Intressant att det så mycket handla om att jag ska ha och så lite visa hänsyn till andra. Vi har hyrt banan tillsammans för att det ska bli en rimlig kostnad för vårt nöje. Och om man gör något tillsammans med andra så innebär det att man kan få kompromissa lite ibland men det tycker i alla fall jag det är värt.
Om en motard eller vilken hoj som helst har åkt om sporthoj innebär det att den föraren är snabbare och om sporthojen då håller igen lite på rakan så kommer den få en bra rygg att följa när det svänger. Och eftersom motarden är snabbare i detta fallet så kommer den inte att vara i vägen nästa gång man kommer ut på rakan och båda får roligare varv tack vare lite visad hänsyn.
Om man hör att någon ligger och jobbar för omkörning (ja, man hör om någon vill åka förbi) så kan man också lätta lite, lite på gasen och det blir en bra omkörning med marginal och vi slipper incidenter.
Om man inte tycker att man har tiden att släppa av lite på gasen så ska man börja köra RR-träningar. Eller om man inte vill kompromissa över huvud taget så är nog tyvärr allternativet att hyra en bana för sig själv och det är hyffsat dyrt.
Sedan ska man som effektsvagare hoj även bedöma så att man inte kör för tuffa omkörningar. Inte roligt om man trycker av någon för att man var tvungen att komma om i just den kurvan oavsett vad man anser om den andres körning.
Sedan var det och är okej med omkörningar under inbromsning. Man ska dock vara om (ordentligt om så att den andre ser en) innan den man kör om börjar svänga. Och man ska absolut inte gå ut och ta spåret från den andre.
Om en motard eller vilken hoj som helst har åkt om sporthoj innebär det att den föraren är snabbare och om sporthojen då håller igen lite på rakan så kommer den få en bra rygg att följa när det svänger. Och eftersom motarden är snabbare i detta fallet så kommer den inte att vara i vägen nästa gång man kommer ut på rakan och båda får roligare varv tack vare lite visad hänsyn.
Om man hör att någon ligger och jobbar för omkörning (ja, man hör om någon vill åka förbi) så kan man också lätta lite, lite på gasen och det blir en bra omkörning med marginal och vi slipper incidenter.
Om man inte tycker att man har tiden att släppa av lite på gasen så ska man börja köra RR-träningar. Eller om man inte vill kompromissa över huvud taget så är nog tyvärr allternativet att hyra en bana för sig själv och det är hyffsat dyrt.
Sedan ska man som effektsvagare hoj även bedöma så att man inte kör för tuffa omkörningar. Inte roligt om man trycker av någon för att man var tvungen att komma om i just den kurvan oavsett vad man anser om den andres körning.
Sedan var det och är okej med omkörningar under inbromsning. Man ska dock vara om (ordentligt om så att den andre ser en) innan den man kör om börjar svänga. Och man ska absolut inte gå ut och ta spåret från den andre.