Om någon i licensgruppen på Gelleråsen 15/7 får förhinder och vill sälja sin plats så har ni en köpare här! PM:a
In your dreamsNä jag e före
In your dreams
tackar för en kanonkörning.tur med vädret detta året med.
svider som fan i skinnet efter solen
Fiifan så bra det var!
Tack tll AP för en rolig dag banan. Blev ganska mycket köra trots att hojen började strula som vanligt.
Ang. galet och respektlöshet... Vet av erfarenhet att vi som kör motard inte brukar vara så populära av övriga deltagare på bankörningar. Så antar att det är oss du syftar på och generelt omkörningar eftersom det inte finns så mycket annat dramatiskt som händer.
Jag tyckte inte att jag gjorde någon omkörning som var oschyst men om någon känner så så ber jag om ursäkt.
Problemet är avsaknaden av effekt i motard. Hur ska man göra om man har 100hk mindre än de övriga men är så mycket snabbare i kurvorna? Gå in i depån och fastna bakom någon annan som också kör långsamt?
Efterom man oftast bromsar sig förbi med motard så kan jag förstå att det kan kännas lite läskigt för övriga som är lite ovana. Men om man inte gillar det, varför släpper man inte av när det blir rakt isf? Måste man ge gärnet på start/mål trots att jag som motardförare har varit uppe och visat mig flera gånger innan och uppenbarligen är snabbare?
Var tex en kille på en ninja som jag körde om när det svängde men av någon anledning var han tvungen att gasa på rakan så han kom om igen. Hände 4-5 varv på rad.
Om någon är snabbare, varför inte försöka hänga på för att se och lära? Någonting gör ju att han/hon är snabbare.
Känns som många med sporthoj har svårt att acceptera att bli omkörda av motarder.
Som SGM säger medel/snabb kanske är bättre än lugn/medel...
Tänk vad ni gnäller, oavsett om man åker sporthoj eller Motard så är det så sjukt kul, det är därför vi är där, jag kör båda. Jag är ute efter 2 platser på Kinnekulle nu till veckan, 1 race och en snabb. Ring på 070-396 17 76 Kalle
Håller man bara lite avstånd till varann så får alla plats på banan, både motarder och sporthojjar. Problemet är oftast inte att det är tight utan att folk i dessa grupper inte är vana att bli omkörda in i en kurva. På sporthoj kan man vänta ut dem som är långsammare och köra om i utgången men det funkar inte med motard.
De problem som uppstår är när folk bromsar om någon in i en kurva och sedan går in framför den de har bromsat om, bromsar man om på innern så får man ligga kvar där och ta kurvan därifrån, det brukar motardförare oftast göra.
De gånger jag har upplevt att det har blivit problem med motarder som kör om är när de kör i klunga och 3-4 motarder ska om på innern samtidigt då kan man se andra deltagare bli lite förvirrade.
Men att motardförarna inte skulle ha någonting på Gelleråsen och göra??? Varför inte?
Tycker man ofta hinner komma om rätt många i depåböjen med motard om man har folk med som kör lugnt men sen blir man omkörd på rakan efter det är det in i kurvor man får köra om om man ska komma om med motard, så länge det inte är väldigt långsamma ekipage framför.Klart motarder skall få åka de med, och det är ju ett problem, det är svårt att ta sig om på rakan även om det är någon riktigt försiktig förare på väg ut ur kurvan (har själv gnuggat 640 på kartbanor).
Nu var jag inte med på denna körning tyvärr men vad jag minns brikar det inte vara förbjudet att bromsa om folk in i en kurva, sno spår är däremot inte ok. Kör ett par rena banträffar till så är du van med omkörningarna och det kommer inte bli något problem, bra övning för trafiken ocksåMen precis som du skriver så är ju många av oss vanliga gatåkare inte vana med omkörningar under inbromsning in i kurva - vilket inte var ok om man var med och lyssnade på förarmötet.
Var inte med denna gång så jag kan inte uttala mig om hur det såg ut men jag kan förstå frustrationen för folk som inte kommer om i kurvor och får en väldigt långsam person framför sig och som gasar som en blådåre på rakorna, det är oftast just i lugn/medel man hittar dessa och även om de måste få köra som de vill så är de ett irritationsmoment för andra.Just i blandingen lugn-medel blev det allt från extremt varligt till fullt bombartempo, redan där helt fel...speciellt när många snabba inte väntade överdrivet länge på vettiga ställen att köra om på.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |