2012 års bandagar med Actionpics.se

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Efter Regn kommer Sol :- )

Tack alla tappra deltagare, instruktörer och resurser som trots att Sverige insveptes i ett oktoberväder denna helg gjorde den precis lika minnesvärd som andra Gotland Ring helger. Skratt och härligt positiva anda från alla.
Vi avslutade dock med en hel dag i torrt med sol och växlande molnighet.
Vi önskar alla en behaglig hemresa och hoppas att ni åkte härifrån med ett härligt minne, kanske annorlunda! Om det är någon tröst så hade ingen annan i Sverige bättre väder än vi :- )

Ni som är kvar på ÖN, glöm inte anmäla Er till Gotland Gocart GP som blir på tisdag. Sista anmälningsdag måndag vid lunchtid, tel eller mail för anmälan.

Platstillgången är uppdatarerad. Du som bokat plats till Gelleråsen 12 Juli, glöm inte sista betalningsdag för slutbetalning som är 12 Juni!

Vi ses nästa helg :)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Nyberg Production har gjort en teaser från Gotland Ring helg #1 , enjoy!

Idag kör vi det årliga GoCart GP't i Visby och sen laddar vi för kommande helg #2.

Njut.

//Actionpics

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Får tacka för en, trots det mediokra vädret, underbar helg! Så mycket sköna människor som kompenserade för vinterkylan! Hur gick det förresten med de inblandade i Busa/Blade-incidenten? Hoppas det inte var ngt allvarligt!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Får tacka för en, trots det mediokra vädret, underbar helg! Så mycket sköna människor som kompenserade för vinterkylan! Hur gick det förresten med de inblandade i Busa/Blade-incidenten? Hoppas det inte var ngt allvarligt!

Ja kylan insvepte hela Sverige men efter rapporter så hade vi nog det bästa vädret dock ändå :)
Och som du säger så är det underbart härliga människor som gör att det bara blir positivt hela dagarna, härligt!

Busan och Blade är mest skadade motorcyklar. Busa föraren som körde omkull fick en handledsfraktur och mår bra under omständigheterna. Det såg nog värre ut än vad det var, ambulanspersonalen tog det säkra före det osäkra och la honom på spineboard. Men han är utskriven och är hemma nu.

Nu laddar vi för helg #2

//Nitrous

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Bladen klarade sig så vitt jag vet med små blessyrer. Rejält omskakad som jag uppfattade det. Han ville bara hem.
Lite knäckt av att bli rammad som han upplevde det.
(hur löser man sådant?)
Busan hade tydligen haft "gashäng" som man hörde av snacket i depån.

Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Bladen klarade sig så vitt jag vet med små blessyrer. Rejält omskakad som jag uppfattade det. Han ville bara hem.
Lite knäckt av att bli rammad som han upplevde det.
(hur löser man sådant?)
Busan hade tydligen haft "gashäng" som man hörde av snacket i depån.

Det var inte något gashäng!
Busan bromsade på sig och tappade framhjulet, tyvärr gled hojen framåt så olyckligt att den tog med sig blad'en.
Ingen kör såklart omkull någon med avsikt. Motorcykelförsäkringar kan gälla beroende på försäkringsbolag, dock är mig veterligen det enda kända bolag Bilsport & MC som låter försäkring gälla vid körning på bana så länge det inte är fråga om tävling eller träning träning inför tävling. I övrigt finns inga försäkringar som täcker sakskador/lösöre.

//Nitrous

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Någon i sthlm som har plats för ett set däck som ska till gotland ring ? 100:- följer med isf

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Tack alla härliga och underbara deltagare, instruktörer och resurser för två otroliga helger på Gotland Ring.

Första helgen började fint och sen i ett dygn blev det kallt, blåsigt och blött i hela Sverige. Men söndagen avslutades i härligt solsken.

Andra helgen så visade Gotland sin bästa sida och bjöd på mycket sol och värme, härligt.

Anton Appelqvist från Grevens MC slog till med nytt officiellt banrekord för MC som nu lyder 1.25.670
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2314036
Finns dom som kan ha kört snabbare men inte med transpondertid som är officiell!

Fotografering: Så snart vi får kännedom om bilder från helgerna så kommer URL skickas ut tillsammans med nyhetsbrevet och såklart på Facebook.

Vi ses såklart 2013 på Gotland Ring igen :tummenupp

Snart kör vi igen, next stop Gelleråsen 18-19 Juni, vi ses där :)

Det finns plats kvar i depåbox på Gelleråsen, kontakta Actionpics för bokning.

//Marcus & Lillan

Last edited:

MrFluke

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2010
Hoj
Hayabusa
Jupp vill också tacka för det roligaste jag har gjort med kläder på! Var med helg #2 så vädret var sagolikt bra. Trots att bilen pajade ca en mil utanför Nynäshamn på väg hem från färjan så tänker jag mer på nästa år än på att fixa bilen.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Jupp vill också tacka för det roligaste jag har gjort med kläder på! Var med helg #2 så vädret var sagolikt bra. Trots att bilen pajade ca en mil utanför Nynäshamn på väg hem från färjan så tänker jag mer på nästa år än på att fixa bilen.

Haha, kul :tummenupp
Fast vill du ha roligt med kläderna på igen så finns det flera chanser redan i Juli, vi kör på Gelleråsen, Kinnekulle och sen Mantorp Park 1-2 Sept som är en lördag/söndag dessutom!

Välkommen tillbaka.

//Nitrous

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Jag är en av dom lyckliga som kommer till Gelleråsen 18-19 juni och jag undrar hur många man är i varje grupp?

//Henrik

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...