2012 års bandagar med Actionpics.se

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Jag är en av dom lyckliga som kommer till Gelleråsen 18-19 juni och jag undrar hur många man är i varje grupp?

//Henrik

Just dom här dagarna är lite speciella eftersom det bara är två grupper och varje grupp har banan i en timme åt gången. Det är 35 st i varje grupp och det brukar då aldrig vara mer än max ca 15-20 st på banan samtidigt när vi kör det här upplägget med öppen depå en timme åt gången för varje grupp.

//Nitrous

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Tjena! Vilken tid på Gelleråsen är lämpligt minimum för att köra snabb grupp nu måndag/tisdag?

Eller flyttas man upp/ner beroende på vad transpondrarna visar?

mojja83

Guest
Någon som har plats över i depobox eller är intresserad av att dela?

Kostnad för depåbox är 500 sek om dagen och man får ledigt plats 4 per box:)
Delar gärna om det finns plats över!!!

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Tjena! Vilken tid på Gelleråsen är lämpligt minimum för att köra snabb grupp nu måndag/tisdag?

Jo, de kör med transponder så du kommer flyttas dit du passar.
Det beror ju mycket på vem/vilka som kommer dit.
Men minimum kanske ligger runt 1:25-1:30.
Förra året låg tiderna mellan 1:12 till 1:25+ i snabb. Mellan tummen och pekfingret.
Vi körde inte transponder då så det är en uppskattning baserad på lite fakta.

Handlar inte om att jaga tider, även om det är kul i sig, utan om att få bra flyt i grupperna. :)

Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Någon som har plats över i depobox eller är intresserad av att dela?

Kostnad för depåbox är 500 sek om dagen och man får ledigt plats 4 per box:)
Delar gärna om det finns plats över!!!

Det går att köpa EN plats i depåbox, kostar 400:- för två dagar. Då behöver du inte jaga folk att dela med.
Bokar plats gör du genom att kontakta Actionpics. Det finns ett fåtal platser kvar just nu.

//Nitrous

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale

Nu när vi kör den 18-19 Juni skulle jag gissa att över 1.16 ca så är Grupp 2 (den lugnare gruppen) den mest lämpliga men det kan såklart se helt annorlunda ut pga deltagarna. Vi kommer ta ut listor efter lunch och då ser vi alla som hyrt en transponder och vilken grupp dom passar bäst i. Därefter kan vi flytta om om någon är helt fel.

//Nitrous

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Nu när vi kör den 18-19 Juni skulle jag gissa att över 1.16 ca så är Grupp 2 (den lugnare gruppen) den mest lämpliga men det kan såklart se helt annorlunda ut pga deltagarna. Vi kommer ta ut listor efter lunch och då ser vi alla som hyrt en transponder och vilken grupp dom passar bäst i. Därefter kan vi flytta om om någon är helt fel.

//Nitrous

Visst ja, det var ju bara två grupper den 18-19. Sorry.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird

//Nitrous

O shit! Då går det inte att glida runt på 4:an och göra snygga knäskrap :gnissla
Då måste man ju satsa hårt på en gång :banana

Jag måste erkänna att jag trodde att gränsen skulle ligga närmre 1:20, men nån gång måste ju även jag ha fel ;)

3 nätter till hemma sen far jag upp och rekar banan :tummenupp

Vi ses där allesammans! :hej

//Henke

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
O shit! Då går det inte att glida runt på 4:an och göra snygga knäskrap :gnissla
Då måste man ju satsa hårt på en gång :banana

Jag måste erkänna att jag trodde att gränsen skulle ligga närmre 1:20, men nån gång måste ju även jag ha fel ;)

3 nätter till hemma sen far jag upp och rekar banan :tummenupp

Vi ses där allesammans! :hej

//Henke

Det kan nog mycket väl vara så att gränsen kommer ligga vid 1.20 och uppåt. Det är många jag vet som inte varit på Gelleråsen i år och det är många namn som jag inte känner igen och vet hur dom kör.

Efter en halv dag och lite mer så brukar det börja klarna :tummenupp

//Nitrous

mojja83

Guest
Det går att köpa EN plats i depåbox, kostar 400:- för två dagar. Då behöver du inte jaga folk att dela med.
Bokar plats gör du genom att kontakta Actionpics. Det finns ett fåtal platser kvar just nu.

//Nitrous

Ska bara få igenom överlåtelsen av bandagarna jag köpt så bokar jag även depåplats. Räcker det med att maila?

//Mojja

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Peter Linden - Kinnekulle Ring 19-20 Juli

Peter Lindén föredrag Kinnekulle Ring!
Roadracinglegenden och stridspiloten Peter Lindén kommer till Kinnekulle Ring 19-20 Juli och håller sitt föredrag "Mitt liv med starka maskiner" på kvällen den 19 Juli.
Föredraget handlar om att våga och aldrig ge upp. För att bli en bra pilot måste man våg men inte för mycket, samma sak gäller hojåkandet!
På meritlistan finns världsmästare i Endurance, Europamästare 500cc, svensk mästare & superbikemästare.
Missa inte att höra Peters berättelse och bildspel. Peter är mycket underhållande talare och den mannen har varit med om en hel del.
Alla deltagare på Kinnekulle Ring är välkomna att på kvällen efter bankörning träffa och lyssna på Peter. Vi är inomhus i en lektionssal så väder och vind har ingen betydelse.

Varning för skratt och stora leénden!

Peter kommer även att finnas med vid banan och på banan :tummenupp

Det finns fortfarande platser kvar i Medel/Lugn grupp och Race grupp.

Välkommen.

//Marcus & Lillan

Last edited:

mojja83

Guest
Halloj!!

Var idag iväg och tvättade cykeln och gjorde henne fin inför dagarna på gåsen till min förvåning ser jag att bromsbeläggen är sop slut.

Nu är goda råd dyra tänkte jag och funderade på vart fan får jag nu tag i belägg när det är helg och körning på måndag? Då kom jag på att grevens mc delar kommer ha service buss på plats. Skickat mail till greverns och bett doim packa med sig belägg till min cykel en honda cbr600rr 08a,

Men då kom jag på nästa problem har ju aldrig bytt ett par belägg själv i hela mitt liv.

Jag kommer ha plats i depobox och både fram och bak deopåstöd + stor verktygsväska med mig. Frågan är om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig byta beläggen? Ersättning kommer så klart att ges antingen i form av lunch på pittstop eller kontanter om man vill det!!!

Tack på förhand och hoppas någon kan ta sig tiden att hjälpa en som aldrig innan skruvat själv!!!

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Halloj!!

Var idag iväg och tvättade cykeln och gjorde henne fin inför dagarna på gåsen till min förvåning ser jag att bromsbeläggen är sop slut.

Nu är goda råd dyra tänkte jag och funderade på vart fan får jag nu tag i belägg när det är helg och körning på måndag? Då kom jag på att grevens mc delar kommer ha service buss på plats. Skickat mail till greverns och bett doim packa med sig belägg till min cykel en honda cbr600rr 08a,

Men då kom jag på nästa problem har ju aldrig bytt ett par belägg själv i hela mitt liv.

Jag kommer ha plats i depobox och både fram och bak deopåstöd + stor verktygsväska med mig. Frågan är om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig byta beläggen? Ersättning kommer så klart att ges antingen i form av lunch på pittstop eller kontanter om man vill det!!!

Tack på förhand och hoppas någon kan ta sig tiden att hjälpa en som aldrig innan skruvat själv!!!

Sök upp en kille som det står TKBHENKE på ryggen Svart/vitt ställ. Jag står oxå i Depåbox, kanske samma? Det löser vi :tummenupp

//Elaka Henke

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Halloj!!

Grevens har med största sannolikhet belägg med sig till din hoj som är en av de vanligaste i depåerna. Greven är just nu på SM i Linköping och åker direkt vidare till Karlskoga.
Byte är enkelt. 12mm ringnyckel och en insexnyckel är allt som behövs.
Henrik är vänlig och han har säkert gott om tid att hjälpa dig så det löser sig utan problem.

Annars finns En livlina i depåbox 1-2 :)

//Nitrous

mojja83

Guest
Tack så mycket grabbar!!

Är det något jag märkt på den korta stund jag kört sporthoj är att andra hojbröder är verkligen hjälpsamma!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati