2012 års bandagar med Actionpics.se

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Tack för iallafall 1 supertrevlig dag så länge den varade :crash

Synd man inte kunde vara med dag två då vädret var strålande:(
Men hoppas nu på att få tag i ny hoj så man kan fortsätta sommaren och boka upp flera dagar med detta glada gäng!!

Du är såklart välkommen när som helst och vi hoppas allt löser sig till det bästa så fort som möjligt för dig, du har hjälp från bästa möjliga för att ordna upp allt.
Tur i oturen att du själv klarade dig oskadd!

/Nitrous

mojja83

Guest
Du är såklart välkommen när som helst och vi hoppas allt löser sig till det bästa så fort som möjligt för dig, du har hjälp från bästa möjliga för att ordna upp allt.
Tur i oturen att du själv klarade dig oskadd!

/Nitrous

Tack för dom posetiva orden!!

Tvivlar inte heller på att det kommer lösa sig på smidigaste vis men nu letar jag efter en ren banhoj som inte kommer göra ont om man klotar. Har fått några trådar att följa så kanske innan veckan är slut så är man med en ny liten gris som det inte gör så mycket om man lägger ner :)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Tack för dom posetiva orden!!

Tvivlar inte heller på att det kommer lösa sig på smidigaste vis men nu letar jag efter en ren banhoj som inte kommer göra ont om man klotar. Har fått några trådar att följa så kanske innan veckan är slut så är man med en ny liten gris som det inte gör så mycket om man lägger ner :)

:tummenupp

Honda som du redan haft/har finns det en uppsjö av. Lätt att få tag i reservdelar hela tiden och alla lösningar är ganska basic, inget jättekonstigt.
R6an är rätt vanlig också, lättt med delar, många har erfarenhet av den hojen också.
Fördel med R6an är slirkoppling som Hondan saknar men nackdel är ljudet jämnfört med Hondan. Om man vill köra med annat än orginal så är R6an ganska svår att hålla under den nivå som banorna kräver idag, men det går. Hondan är enklare med ljudet pga sitt långa avgasrör och ljuddämparen under passagerarsadeln.

Lycka till.

//Nitrous

mojja83

Guest
:tummenupp

Honda som du redan haft/har finns det en uppsjö av. Lätt att få tag i reservdelar hela tiden och alla lösningar är ganska basic, inget jättekonstigt.
R6an är rätt vanlig också, lättt med delar, många har erfarenhet av den hojen också.
Fördel med R6an är slirkoppling som Hondan saknar men nackdel är ljudet jämnfört med Hondan. Om man vill köra med annat än orginal så är R6an ganska svår att hålla under den nivå som banorna kräver idag, men det går. Hondan är enklare med ljudet pga sitt långa avgasrör och ljuddämparen under passagerarsadeln.

Lycka till.

//Nitrous

Haha precis dom två cyklarna jag står och velar mellan. Känns som att kringutrustningen är det som känns viktigast då det drar iväg en massa sköna Gustav vasa på det "livsnödvändiga" krimskramset men som några väljer att skicka med av olika anledningar.

Årsmodellerna jag tittar på är mellan 06-09. Har även en zx6r och en gixxer 750 från 09a till rätt kurs men saknar en massa utrustning jag skulle velat ha med.

Äsch lika bra att starta en hjälp köpråds tråd istället!!

captain slow

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
2010 bmw 1000rr
Ha ha... Tack själv! Jag hade två jätteroliga dagar...

Det var jättekul att så många kom fram och frågade om hjälp. Grymt skön känsla när man gett någon lite tips och varit ute och visat lite spår, och dom sen kommer in efter passet och är jätteglada över ett nytt PB. och att dom lärt sig något nytt... Även fast dom kommer in med skamkärran... Ha ha ha...

Betyder det förresten att det inte blev nån film på sista passet? ;)

Typiskt... :D

Tack för hjälpen :) nu ska det på med nytt fram däck så kan du få vissa mer spår nästa gång :tummenupp:D

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Haha precis dom två cyklarna jag står och velar mellan. Känns som att kringutrustningen är det som känns viktigast då det drar iväg en massa sköna Gustav vasa på det "livsnödvändiga" krimskramset men som några väljer att skicka med av olika anledningar.

Årsmodellerna jag tittar på är mellan 06-09. Har även en zx6r och en gixxer 750 från 09a till rätt kurs men saknar en massa utrustning jag skulle velat ha med.
Äsch lika bra att starta en hjälp köpråds tråd istället!!

750 är en bra allround hoj om du kör både gata och bana. Men ska du bara köra bana så röstar jag nej på den för det är dåligt med reservdelar, utvecklas du och vill tävla så passar inte den i någon klass. Det är 600a eller 1000 som gäller mer eller mindre.
ZX6 förekommer men inte alls i närheten så vanlig som R6 och CBR.
Bästa köp är en f.d. tävlingshoj från en Superstock eller Rookie förare. Får du med däckvärmare och lite delar så är det skitbra, då slipper du alla första utgifter. Fjädring är mer viktigt än avgasrör eftersom nästans inga rör klarar banornas krav utan db-killers m.m. Fjädring ger dig ett mycket bättre chassie att börja åka med.
Som sagt, väljer du mellan dessa två så är det nästan mer en smakfråga och tillfället på annonsen. Båda är två bra hojar!

/Nitrous

snock

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2011
Hoj
Suzuki GSX1000R
Baaah... Vilken tid det ska ta då... :D

Snygg logga på den sidan förresten... ;)

Halloj!

Nu finns det bilder ute från grupp 1 den 19:e. Kommer mera snart, hade ca 2000 bilder att gå igenom. :tungan
(Nu är dom oredigerade och obeskurna, kommer att piffa till bilderna om nån är intresserad av att köpa på sin hoj)

Aha så det är du som har nr 74? :) Är den som jag gjort om till logga, snygg hoj! :tummenupp

Snygg hemsida oxå för den delen! :)

//Jenny Hald
www.effektfoto.se

snock

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2011
Hoj
Suzuki GSX1000R
Bilder kommer under slutet av veckan eller nästa på http://www.effektfoto.se som varit vid banan och fotograferat :tummenupp

Nu finns en del bilder uppe på min hemsida. Det kommer mera snart! Hade ca 2000 st att sortera bland. :tungan

Kommer finnas på plats både den 19-20 juli i Kinnekulle och den 1-2 september på mantorp. Ev oxå igen på gälleråsen 8-9 augusti..beroende på om sambon bokar in körningen eller ej. Så ni vet! :hihi

Mvh Jenny Hald

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Platstillgången uppdaterad

Gelleråsen 12 Juli är nu fullbokad i Medel/Lugn grupp.

Platstillgången ser som följande till kommande dagar.

Juli
Gelleråsen 12 Juli
Heldag på Gelleråsen. Körning kl 9-18. EL ingår!
- Endast 3 st grupper -
Platstillgång
Medel/Lugn (Blå grupp): FULLBOKAD
Snabb (Röd grupp): 7 st Platser finns
Race (Gul grupp): 8 st Platser finns

Kinnekulle Ring 19-20 Juli
Två st heldagar på underhållande Kinnekulle Ring. Körning kl 9-16.30. EL ingår!
** Lunch i restaurangen ingår i priset båda dagarna - Peter Lindén föredrag kvällen den 19e***
- Endast 3 st grupper - Transpondersystem med Amigoo.se -
Platstillgång
Medel/Lugn (Blå grupp): 1 st Plats finns
Snabb (Röd grupp): FULLBOKAD

Augusti
Gelleråsen 8-9 Augusti
Två st heldagar på Gelleråsen. Körning kl 9-16 & 9-18. EL ingår!
- Endast 3 st grupper - Transpondersystem tillgängligt för alla deltagare -
Platstillgång
Medel/Lugn (Blå grupp): Platser finns
Snabb (Röd grupp): 5 st Platser finns

September
Mantorp Park 1-2 September - Lörd & Sönd -
* Säsongsavslutning på Sveriges Racigaste bana *
Två st heldagar på Mantorp Park med körning mellan kl 09.00-17.00. EL ingår!
- Endast 3 st grupper - Transpondersystem med Amigoo.se -
Platstillgång
Medel/Lugn (Blå grupp): Platser finns
Snabb (Röd grupp): 9 st Platser finns
Race (Gul grupp): 14 st Platser finns

Välkommen att boka Din plats.

//Nitrous

Last edited:

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
675 Track, cbr250
Hittar inga bilder? Bara bilder från 2011 :3freak

Halloj!

Nu finns det bilder ute från grupp 1 den 19:e. Kommer mera snart, hade ca 2000 bilder att gå igenom. :tungan
(Nu är dom oredigerade och obeskurna, kommer att piffa till bilderna om nån är intresserad av att köpa på sin hoj)

Aha så det är du som har nr 74? :) Är den som jag gjort om till logga, snygg hoj! :tummenupp

Snygg hemsida oxå för den delen! :)

//Jenny Hald
www.effektfoto.se

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...