Faaaaan vad abstinens jag har!!!!
Vaknar upp och det är +6. Torrt och fint ute
Mindre än 50 dagar kvar till premiären! Så härligt!
Om 48 dgr så ska jag dra dig runt Mantorp Park på under 1.30
Du har inga ursäkter nu längre med en rejsig 600a mellan benen.
/Nitrous
Det ser jag fram emot Se nu bara till så det blir torrt och fint
//Henrik
Sen kan du få hjälpa mig med samma sak!
Sen kan du få hjälpa mig med samma sak!
Jag är på! Det kommer att bli ett helt koppel av hojar efter dig Marcus!
Snart är vi där, härligt!
//Roger
Det blir en egen "grupp i gruppen", det här blir bra
//Nitrous
Vad har direktörn för bästa tid på Mantorp? Kom igen,, ta i nu
Med 600an åkte jag 1.21 , på tusenkubikare i år har jag ingen aning.... säkert långsammare
/Nitrous
Fi fan,, det är snabbt. Ja då borde det ju gå att sätta en 1:29:99 med min gamla yamma.
Ska som sagt bli kul att se dig på en ny fin 1000cc!
//Henrik
Ja men det räcker ändå bara till en 8e plats i SST600 på Mantorp, toppen i SST600 kör 1.18-1.19 på Mantorp och det är snabbt för en 600a
Jag har sett dig köra och du körde väldigt mjukt med 1000cc hojen, du kommer märka eller bli tvungen och upptäcka att gör du likadant med 600an så kommer du nästan ramla i kurvan för att det känns som att du står stilla, det finns så mycket mer att ge.
Du kommer märka att du kan åka så mycket snabbare in och genom kurvan jämnfört vad du gjorde med din 1000cc, och sen ut genom att ge gas tidigare. Mindre moment och massa som påverkar din kurvtagning.
Det tog mig 10 år, och nu vet jag det. Uppenbarligen kan jag inte hantera en litermaskin. Att ligga varv efter varv och bara varva över 9,000prm en gång per varv, ja då kanske man ska testa något annat?
Jag törs inte "kliva på" gasen efter nedlägg helt enkelt. Jag får faktiskt beröm för min mjuka och "lugna" körstil & det är ju kul men även jag har ju sikte på bättre tider
600 cc ska bli väldigt kul att testa på . Drömmen är ju såklart att köra ifrån en 1000cc
Nu är det ju snart dags
Nu har du en av de bästa 600orna som tillverkats och som står sig i toppen fortfarande. tror jag att med din nya maskin kommer du ha lättare att lära dig gaskontroll och få en känsla, det största problemet är nog att du saknat känslan på förra hojen, kanske av rädsla för highsider eller liknande när all kraft kommer.
Se bara till att ha bra däck, med dåliga däck är det lätt att du får mindre bra upplevelser i början med nya hojen och då kommer rädslan infinna sig direkt.
Teknik & Stora marginaler håller hoppet uppe att kunna pressa sig åt rätt håll. Nu i år på en "std 600" med fina däck som borde vara mer förlåtande än stora elaka Hondan som jag inte kan nyttja.
Har kört 1:08 på Knutstorp och då körde jag på hörntänderna, helt utan tanke på att hamna i räcket. hux flux så går det ju lite snabbare. När rätta känslan infinner sig. Jämfört med 1:38 på GR tex.
Fan man är ju helt besatt av denna vackra sport
Som du vet Marcus så kommer jag med mina fantasifulla frågor
//Henrik
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |