2012 års bandagar med Actionpics.se

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Jag kan helt klart tänka mig att vinna ett set däck från Pirelli! Skulle inte göra ont nånstans!
När man testar Suckan, är det i lugn grupp som man kör då?

//Henrik

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Jag smet ut i garaget 06:15 innan jag for till jobbet och klistrade gps pucken till laptimern på plats imorse,, snart dags ju ;)
Har ni ordnat bra väder iår igen? Det va ju lite Sn* förra året, det slipper vi väl iår?
Hur är det med besiktning av hoj iår? Kommer alla hojar som får åka skamkärra bli ombesiktade?
Hur blir det med kameror? Kul att firma, men mindre kul att åka omkull på en tappad kamera. Kommer ni besiktiga fastsättningen och kräva en säk-lina?

/Henrik

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Jag smet ut i garaget 06:15 innan jag for till jobbet och klistrade gps pucken till laptimern på plats imorse,, snart dags ju ;)
Har ni ordnat bra väder iår igen? Det va ju lite Sn* förra året, det slipper vi väl iår?
Hur är det med besiktning av hoj iår? Kommer alla hojar som får åka skamkärra bli ombesiktade?
Hur blir det med kameror? Kul att firma, men mindre kul att åka omkull på en tappad kamera. Kommer ni besiktiga fastsättningen och kräva en säk-lina?
/Henrik

Klart det bli bra väder, förra året var ett jäkla konstigt bakslag 2 Maj efter en strålande fin valborg. Nu har vi beställt bakslaget till påsk lagom länge i förväg :)

Hojar som är omkullkörda måste besiktigas igen!

Kameror är självklart tillåtet eftersom det är så populärt. MEN, kameror ska vara fastsatta med säkerhetslina som medföljer de flesta kameror.
Som du säger så finns alltid risken annars att kameror lossnar och ligger illa till på banan, kan t.o.m. orsaka olyckor vilket är livsfarligt. Kameror ska vara säkrade om dom sitter med sugkoppar eller andra enkla anordningar!
Kameror som inte är säkrade vid besiktning blir inte godkända.

/Nitrous

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Nu har vi beställt bakslaget till påsk lagom länge i förväg :)

Men för helvete :huvet, då ska vi ju vara på Gelleråsen ju, och långtidsprognosen säger mycket riktigt minusgrader :mad:. Omboka genast det dåliga vädret till ett annat tillfälle!!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Nu har vi beställt bakslaget till påsk lagom länge i förväg :)

Men för helvete :huvet, då ska vi ju vara på Gelleråsen ju, och långtidsprognosen säger mycket riktigt minusgrader :mad:. Omboka genast det dåliga vädret till ett annat tillfälle!!

Omboka och omboka vädret, jag har ju bara gjort beställningen för Mantorp. Vem som beställer väder till Karlskoga under påsk har jag inte en susning om :)
Ring Mike och säg att han ska ta ett snack direkt med "han där uppe" , och så lite hallelulja :tummenupp

//Nitrous

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Mantorp Park 30/4 - 1/5 har Endast platser kvar i Medel grupp!
Snabb och Race grupp är fullbokade nu.

Obs! Kvällskörningar kommer troligen inte genomföras 2012 på Mantorp Park, detta pga hårdare krav från miljökontoret gällande buller & miljö.

Ta chansen nu om du vill köra och boka plats till två heldagar medan det finns plats kvar.
Utlottning av Pirelli däck, Bike prenumerationer, SBK olja från Q8Oils m.m.
Lån av transponder och timekeeping med personal från Amigoo.se ingår, har du egen transponder så använder du givetvis den.

//Nitrous

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Platstillgången uppdaterad i första inlägget

Om 30 dagar så står vi på Mantorp Park för årets första bandag. Det finns plats kvar i Medel gruppen, övriga grupper är fullbokade. Passa på att boka en av de sista platserna för sen dröjer det till slutet av säsongen innan vi kör igen på underbara Mantorp Park. Det finns två platser kvar i depåbox, bokning som vanligt genom Actionpics. Glöm ej heller meddela om du önskar Tacobuffe till middag på Mantorp Park 30 April.

Några av de bästa och absolut mest erfarna instruktörerna finns på plats för att hjälpa Dig att få ut mesta möjliga dessa dagar på Mantorp Park.

Vi erbjuder Dig möjligheten att vinna Pirelli däck, Bike prenumerationer, SBK olja från Q8Oils och livetiming med Amigoo (frivilligt). Fritt lån av transponder.

Duells och Actionpics utökar produkt och testmöjligheter ytterligare, förutom Shoei hjälmar nu även det senaste inom skydd. Nackskydd har länge använts inom cross bl.a. , nu finns även skydd för väg och racing. Leatt's senaste skydd även som passar på skinnställ med ryggpuckel finns att testa fritt på samtliga trackdays med Actionpics i sommar.

Se webbsida för Pirelli däckerbjudande och bandagskalendern som är uppdaterad med bokningsstatus, http://www.actionpics.se/

rosso2.jpgleatt.jpg

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Omboka och omboka vädret, jag har ju bara gjort beställningen för Mantorp

Mmm, det låter bra, förra året körde man i snöstorm delvis + 8 varv kunde jag typ köra på raken innan känslen i fingrarna försvann ,,, nu måste det bli SOL & VARMT :rofl

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Mmm, det låter bra, förra året körde man i snöstorm delvis + 8 varv kunde jag typ köra på raken innan känslen i fingrarna försvann ,,, nu måste det bli SOL & VARMT :rofl

Som sagt, beställningen är ändrad och det vädret får Gelleråsen nu till påskhelgen. Sen kommer värmen :tummenupp

//Nitrous

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Platstillgången uppdaterad i första inlägget

Glad Påsk alla mc vänner
123.jpg

Nu är det bara 23 dgr kvar tills vi står samlade på Mantorp Park för att njuta av årets första bandagar. Det finns ännu några platser kvar i Medel gruppen, övriga grupper är fullbokade.

Gelleråsen 18-19 Juni är nu fullbokad i Grupp 2 (lugnare grupp), det finns fyra platser kvar i Grupp 1 som är den snabbare gruppen.

Gelleråsen 12 Juli har fortfarande platser kvar i samtliga tre grupper men Medel gruppen är populärast och blir troligen fullbokad den närmaste tiden.

Kinnekulle Ring 19-20 Juli är fullbokad i Snabb grupp, finns ett fåtal platser kvar till Medel gruppen och några fler till Race grupp. Lunch ingår i avgiften!

Platstillgången är uppdaterad i första inlägget.

Glöm inte beställa Pirelli däck i god tid för Mantorp Park. Diablo Rosso II, Supercorsa, Superbike Slicks, regndäck m.m. , inte för att det ska regna men det kan vara bra att vara förberedd.

//Nitrous

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Om endast 3 veckor sätter jag mig i bilen och far upp mot ett soligt och skönt Mantorp Park för en dubbeldag med knäskrap,skitsnack,solbränna i nacken och nya framsteg ned mot 1:15 :va
Kanske är dags att sätta på däcksvärmarna nu?

//Henrik

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Om endast 3 veckor sätter jag mig i bilen och far upp mot ett soligt och skönt Mantorp Park för en dubbeldag med knäskrap,skitsnack,solbränna i nacken och nya framsteg ned mot 1:15 :va
Kanske är dags att sätta på däcksvärmarna nu?

//Henrik

För att vara mer exakt så imorgon bitti är det bara 19 dgr tills du är på väg med nya hojen :- )
Efter att vi blivit lite varma i kläderna så ska jag guida dig runt lite så du kan komma under 1.30 :tummenupp

/Nitrous

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
För att vara mer exakt så imorgon bitti är det bara 19 dgr tills du är på väg med nya hojen :- )
Efter att vi blivit lite varma i kläderna så ska jag guida dig runt lite så du kan komma under 1.30 :tummenupp

/Nitrous

Smakar bra :) På mina nyvunna Pirelli :tummenupp

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
Det är inte så att man köpa loss 1 av dagarna 30april-1maj till Mantorp om de nu inte blir slut sålt ?!?

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
Jag skulle nog vara intresserad av 30april i Race grupp om det är ok att köra med gathoj ... gjorde det förra året vetja...

Jo absolut. Finns även plats 30 April i Race grupp om någon är intresserad, alltså endast 30 April.

Skicka ett mail till Actionpics så löser vi endagsbiljett.

//Nitrous

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Jag skulle nog vara intresserad av 30april i Race grupp om det är ok att köra med gathoj ... gjorde det förra året vetja...

Så länge du har tempo som passar i gruppen så är det inget hinder.
Vi kommer precis som förra året använda transponders och flytta om i grupperna om det behövs.

Om du ska anmäla dig så dra iväg ett mail till Actionpics så tar vi det vidare där sen.

/Nitrous

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
R6 16 april.jpg

Om bara två veckor står vi i solen på genomgången med däcksvärmarna på. 30 min kvar tills första gänget ska ut och smaka på den solvarma asfalten.
Min "nya" hoj står helt redo,så jävla nice! Nån mer som tycker det ska bli skönt att säsongen snart är igång?
/Henrik:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...