2012 års bandagar med Actionpics.se

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Men hörni, jag kanske är dum i huvudet men varför ser bansträckningen ut såhär på Mantorps hemsida?
Jag har faktiskt inte varit inne på deras sida förut, så det kom som en liten överraskning.
Visst har jag sett att asfalten fortsätter där, men är i ganska dåligt skick. Skumt att de presenterar det så...?

Den där sista härliga gasa-helvete-biten efter F2-kurvan är väl inte funkis va...?
Jag kommer garanterat kissa i stället av lycka om den skulle vara det. :crash

Edit:
Och dum som jag är så glömde jag klistra in länken.
http://www.mantorppark.com/bilder/bild_700x345_01.jpg[FONT=arial, sans-serif]
[/FONT]

Last edited:

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Det är två svarta streck på banskissen i verkligheten är det betong, gör duktigt ont att åka rakt fram. Istället är det två högersvängar, först en tvär typ hårnål sen öppnar det upp och man accelererar med nedlägg till depåsvängen som är en vänster. Lycka till, det är ju ok att ha en instruktör framför sig ett par varv första gången. Mvh. Kjell som längtar till Mantorp...

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Det är två svarta streck på banskissen i verkligheten är det betong, gör duktigt ont att åka rakt fram. Istället är det två högersvängar, först en tvär typ hårnål sen öppnar det upp och man accelererar med nedlägg till depåsvängen som är en vänster. Lycka till, det är ju ok att ha en instruktör framför sig ett par varv första gången. Mvh. Kjell som längtar till Mantorp...

Jo, jag har ju åkt på den där banan och alltid undrat över betongsuggorna...

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Men hörni, jag kanske är dum i huvudet men varför ser bansträckningen ut såhär på Mantorps hemsida?
Jag har faktiskt inte varit inne på deras sida förut, så det kom som en liten överraskning.
Visst har jag sett att asfalten fortsätter där, men är i ganska dåligt skick. Skumt att de presenterar det så...?

Den där sista härliga gasa-helvete-biten efter F2-kurvan är väl inte funkis va...?
Jag kommer garanterat kissa i stället av lycka om den skulle vara det. :crash

Edit:
Och dum som jag är så glömde jag klistra in länken.
http://www.mantorppark.com/bilder/bild_700x345_01.jpg[FONT=arial, sans-serif]
[/FONT]

Den sträckan kallas Rom-kurvan och används idag som övningsområde för olika förarutbildningar, t.ex. safety driving, körskolor som hyr sträckan för manöverbana m.m.
Anledningen till att vi inte får köra där är för att banlicensen inte medger det. På 70-talet körde man ganska mycket F2 lopp där och många andra serier. Avåkningsområdet är nästan obefintligt i dom hastigheterna man når i romkurvan och på 70-talet hände en dödsolycka när en bil åkte av där. Därefter så kör man inte där utan särskilda anledningar eller fartdämpande åtgärder.

Hade varit grymt med ny asfalt och den sträckningen idag, och självklart avåkningszoner.

//Nitrous

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Boka fotograf Elle Andersson (www.3773.se) på Actionpics bandagar på Mantorp Park!

"Mantorp Park är platsen där jag lärde mig älska fota motorsport. Jag är här många av årets helger och ni hittar mig både i depån och ute på banan. Jag kan banan väl och hittar det där lilla extra som gör att bilderna blir personliga."

Paket 1
måndag 300kr
måndag och tisdag 500kr

Skickar bilderna jag tagit under dagen, webbanpassade och med signatur, färdiga för er att publicera på Facebook, hemsida mm.
Du får välja ut en av dessa bilder som jag levererar högupplöst (till er e-post), perfekt till att förstora och sätta upp på väggen. Den får endast användas till privat bruk, vill ni ha bilden till marknadsföring är det paketet nedan som gäller.
(Bilderna kan/får ej användas i tryckt material.)

Paket 2
måndag 600kr
måndag och tisdag 1000kr

Skickar ett urval av de bästa bilderna jag tagit under dagen. Webbanpassade och med signatur, färdiga för er att publicera på Facebook, hemsida mm. Bränner en skiva med redigerade, högupplösta bilder med signatur. Ni har rättigheter att framkalla, förstora och använda dessa bilder i er marknadsföring.
(Bilderna går att få utan signatur efter överenskommelse.)

De som bokar sin fotografering blir prioriterade och kommer ha ett extra öga på sig.
För att garantera kvalité tar jag emot ett begränsat antal bokningar / körning.

Det går att köpa bilder styckvis även efter körningen, då 200kr/st.

Boka genom att skicka ett mail till info@elleandersson.se med dina uppgifter och gärna en bild på din MC så har jag lättare att hitta dig på banan. ;)
Namn:
Mc & Färg:
Vilken grupp du kör i:
(Medel/Lugn (Blå grupp), Snabb (Röd grupp) eller Race (Gul grupp).)

Vilket paket och en alt. två dagar:

Hemsida:
E-post:
Telefon:

Betalning sker på plats, dag ett. Kvitto kan skickas i samband med leverans av bilderna.
Företag kan få faktura, skriv då det i bokningen så blir ni kontaktade av Elle. Företaget har f-skattsedel.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Hur kommer det vara med tillgång till el...? Jag kommer nog inte att vara på plats förrän imorgon bitti, om man inte gör som nill0w... :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati