Bild 2012 års R1 – har Yamaha gjort rätt?

Det är snyggare...


  • Antal röstningar
    0

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Gyllene snittet?

Vem bryr sig...

Låg tyngdpunkt så att den blir lättare att köra på banan är det enda som gäller =)

Alltså under hojen och inte under sätet.

Allt annat är för posörer :lol
 

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Ni har alla fel...

Det ska vara som MotoGP både högt o lågt
tydligen den snabbaste setupen :tungan

/S

227661_nicky+hayden+in+action+in+sachsenrng+motogp-1280x960-jul13.jpg
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Radare: Sluta trolla din egen tråd innan jag eller nån annan låser den. Du säger ju själv att folk ska hålla sig till ämnet i dina trådar och nu är du med själv och spårar ur.

Orecic: Uppmuntra han inte...

:)
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
file.php
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr

Bifogat

  • r1-exhaust-low.jpg
    r1-exhaust-low.jpg
    89.1 KB · Visningar: 112
Last edited:

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Ackusativ och dativ är inte samma sak. Och det du som är här och trollar med din vicesheriff-bricka och tar bort inlägg som handlar om ämnet.

Hittade konvertering av 2008– R1 för att få ner ljuddämparen. Frågan är om det är snyggare eller om hela bakdelen behöver göras om. Men det lär spara en hel del vikt!

http://www.gravesport.com/Graves-Mo...Steel-Low-Mount-Exhaust-System-2009-2010.html

det var snyggt, men ja är inte bakram ivägen så skulle det vara snyggare med lite slimmare bakdel!

"Exhaust Weight Savings: 15.0lbs"
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ackusativ och dativ är inte samma sak. Och det du som är här och trollar med din vicesheriff-bricka och tar bort inlägg som handlar om ämnet.

Hittade konvertering av 2008– R1 för att få ner ljuddämparen. Frågan är om det är snyggare eller om hela bakdelen behöver göras om. Men det lär spara en hel del vikt!

http://www.gravesport.com/Graves-Mo...Steel-Low-Mount-Exhaust-System-2009-2010.html

Nu är du helt ute och vandrar igen. Var det språkbruk vi diskuterade eller var det R1:ans design? Inläggen som togs bort hade absolut ingenting med frågan "Gör ljuddämpare under sätet 2012 års R1 snyggare eller inte?" att göra, speciellt med tanke på att det var en Ducati 1199 ni pratade om.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Ackusativ och dativ är inte samma sak. Och det du som är här och trollar med din vicesheriff-bricka och tar bort inlägg som handlar om ämnet.

Hittade konvertering av 2008– R1 för att få ner ljuddämparen. Frågan är om det är snyggare eller om hela bakdelen behöver göras om. Men det lär spara en hel del vikt!

Här ser vi definitivt en kausalitet mellan troll samt massfördelning. :D

trollma.jpg
 

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Ort
Oskarshamn
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Att prata och jämföra dämparplaceringar med flera olika hojar hör väl i allra högsta grad till ämnet för att göra en subjektiv bedömning av vad som är snyggast på rettan.
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
En 07:a med ljuddämpare under fotpinnen.
 

Bifogat

  • IMG_1205.jpg
    IMG_1205.jpg
    113.7 KB · Visningar: 46
  • IMG_1202.jpg
    IMG_1202.jpg
    185.1 KB · Visningar: 85
  • IMG_1225.jpg
    IMG_1225.jpg
    76 KB · Visningar: 48

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
En 07:a med ljuddämpare under fotpinnen.

Håller med Darth Väder, med annan bakdel så kan man få hojen att se riktigt fin ut med pipan nere vid magkåpan. Men med orginalbakdel och undertray så ser det hemskt ut. Riktigt illa faktiskt.

Men kolla på Yamaha M1:ans bakdel från 2006-2009 som är mer plan undertill så snackar vi business!
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Håller med Darth Väder, med annan bakdel så kan man få hojen att se riktigt fin ut med pipan nere vid magkåpan.
Nej, bakdelen är riktigt ful även utan ljuddämparna. Klunsig som bara den. Jag antar att nya R1 (som jag verkligen trodde skulle komma till 2012) kommer ha ett helt annat utseende. Å andra sidan ser ju M1 väldigt traditionell ut jämfört med de andra GP-hojarna – hoppas att Yamaha inte tar för mycket intryck av det när de ritar nya R1.
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Nej, bakdelen är riktigt ful även utan ljuddämparna. Klunsig som bara den. Jag antar att nya R1 (som jag verkligen trodde skulle komma till 2012) kommer ha ett helt annat utseende. Å andra sidan ser ju M1 väldigt traditionell ut jämfört med de andra GP-hojarna – hoppas att Yamaha inte tar för mycket intryck av det när de ritar nya R1.

Noteras bör väl att både jag och X-up skrev "med annan bakdel" ;)
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
..."Yamaha Design Café"...
Intressant! Tack för tipset. :)

Såhär motiverades ljuddämparna under sätet på MT-01:

”The mufflers under the seat enhance the riding experience: I was surprised by the sound of this bike. It overpasses the current twins. Also when you are riding you can hear the sound made by the mufflers behind you.”

Intressant också att se tidig skiss av Super Ténéré 1200.

http://www.yamaha-motor.eu/designcafe/en/
 

Bifogat

  • 1200.jpg
    1200.jpg
    201.2 KB · Visningar: 43
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top