2015 Speedster Cup

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Se om jag förstod det hela rätt nu.

Licenskursen kostar 2800kr. När man är godkänd så har man möjlighet att söka antingen tävlingslicens för 2750kr eller baslicens för 1500kr.

Löser man baslicensen så måste man lösa tillfällig licens för just den tävling man ska köra och det kostar 475kr. Så om man ska tävla på Anderstorp i maj och man har baslicens måste man då betala 475kr för de två dagarna? Eller är det 475kr gånger två för att det är två dagar? :va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Licenskursen kostar 2800kr. När man är godkänd så har man möjlighet att söka antingen tävlingslicens för 2750kr eller baslicens för 1500kr.

Löser man baslicensen så måste man lösa tillfällig licens för just den tävling man ska köra och det kostar 475kr. Så om man ska tävla på Anderstorp i maj och man har baslicens måste man då betala 475kr för de två dagarna? Eller är det 475kr gånger två för att det är två dagar? :va

Du löser tillfällig licens för hela helgen, så 475 kr totalt för båda dagarna.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Med reservation för summorna så har du fattat rätt. Den tillfälliga licensen gäller en tävling, vi har 2 heat över 2 dagar per tävling i sverige så det räcker med 1. :)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ok. Och sen är det 1800kr för startavgift inför varje tävling?

Varierar mellan arrangörer och klasser men däromkring iaf., speedster ska väl vara lite billigare så det låter rimligt, ungefär 3 brukar det kosta för rookie/elit.

Raderad medlem 61114

Guest
Räknas tävlingshelgen som 2 tävlingar, dvs en per dag eller är de båda dagarna EN tävling á ca 1800kr?

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
En sak som Zalfus och jag undrar över (säkert) många andra också.. Är transponder ett måste på varje tävling? Eller hur resonerar man kring det? Vet att det går hyra, men vad händer om de tar slut?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En sak som Zalfus och jag undrar över (säkert) många andra också.. Är transponder ett måste på varje tävling? Eller hur resonerar man kring det? Vet att det går hyra, men vad händer om de tar slut?

Ja, transponder är ett måste. Tidtagningen sker med transponder.
Om de tar slut och man inte har en tror jag det kan vara svårt att få köra. Jag mailade och frågade banchefen om transponderhyrning i förväg, och de hade en hyfsad mängd, så de borde väl inte ta slut, beror lite på hur många av de nya som inte skaffar egna eller lånar transponder av andra.

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1

Om du tänkt köra mer än ett par race så försök få tag på en beggad eller hyr en t.ex. här:
http://www.nghtrading.se/produkter/transponder.aspx

Den du ska ha heter "Mylaps Car/Bike Flex Transponder". Jag hyr en sådan...

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Om du tänkt köra mer än ett par race så försök få tag på en beggad eller hyr en t.ex. här:
http://www.nghtrading.se/produkter/transponder.aspx

Den du ska ha heter "Mylaps Car/Bike Flex Transponder". Jag hyr en sådan...

Det står följande:
Mylaps Car/Bike Flex Transponder
1 år - Ordinarie pris: 1 395.- Nu: 1 295.-

Bara för att vara säker; det är alltså hyran i ett år? Det står inte uttryckligen attdet är hyra det gäller.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Det är för transponder inkl första 12 mån prenumeration från det att du aktiverar den. Nästa år betalar du bara en prenumeration för 495 eller vad den nu kostar.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Det är för transponder inkl första 12 mån prenumeration från det att du aktiverar den. Nästa år betalar du bara en prenumeration för 495 eller vad den nu kostar.

Menar du hyra av transpondern inkl 12 mån prenumeration? Att köpa en transponder kostar väl 4k?

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Jag kan inte hitta någonstans där man kan köpa en transponder. Hittar inga begagnade heller.. :gnissla

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Det står följande:
Mylaps Car/Bike Flex Transponder
1 år - Ordinarie pris: 1 395.- Nu: 1 295.-

Bara för att vara säker; det är alltså hyran i ett år? Det står inte uttryckligen attdet är hyra det gäller.

Jag har tolkat det som att man hyr den, men jag kan ha fel...

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Den med obegränsat abonnemang kostar 3895 hos NGH. Flex som är samma sak fast med tidsbegränsat abonemang 365 dagar kostar 1295. Transponder är din i båda fallen men den är oanvändbar utan abonnemang.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Det blir kanske lite tydligare om man läser direkt på mylaps.com under produkter...

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Vet inte riktigt om jag har tolkat det hela rätt.. men är det alltid så att man måste betala för abonnemang? Spelar ingen roll var och vilken transponder man köper? DVS transponder fungerar bara med abonnemang?

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Vet inte riktigt om jag har tolkat det hela rätt.. men är det alltid så att man måste betala för abonnemang? Spelar ingen roll var och vilken transponder man köper? DVS transponder fungerar bara med abonnemang?

Abonnemang behövs inte. :fakta

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...