2015 Speedster Cup

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Vet inte riktigt om jag har tolkat det hela rätt.. men är det alltid så att man måste betala för abonnemang? Spelar ingen roll var och vilken transponder man köper? DVS transponder fungerar bara med abonnemang?

Nope, man kan köpa den dyrare varianten med evighets abb.

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Okej, har jag fattat rätt nu då att jag kan köpa transpondern för 1295:- och sedan använda den i år och även kommande år utan att förlänga något abonnemang?

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Kan tro det... När drar du igång träningen?

Träning? Det är väl Anderstorp!

Skämt åsido så blir det nog inte mycket innan dess. Ska inte utomlands :(

Snart är det ok temp för lite fysträning (hittar inte till gymmet).

Hur går det för dig då? Plan att klassa upp i år?
Oavsett ska det bli så j-a nice att asfaltscampa igen. Köttsoppa och folköl!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Okej, har jag fattat rätt nu då att jag kan köpa transpondern för 1295:- och sedan använda den i år och även kommande år utan att förlänga något abonnemang?

Nä. Som jag fattar det så har du två alternativ.

1. Köpa en transponder (tex beg för ca 2500-3000kr) utan att krångla med abonnemang (det som någon kallar evighetsabbonnrmang). Köper du en sådan anmäler du bara numret till din mc-id.

2. Vill man inte lägga ut 2500-4000kr så kan man "leasa" en transponder men för att kunna använda den krävs abonnemang. Inte bara i ett år, utan varje år.

Om saker och ting inte ändrats de senaste åren dvs. Någon som tävlat 2014 får gärna bekräfta.

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Abonnemang behövs inte. :fakta

Detta förvirrade mig :confused:

Nä. Som jag fattar det så har du två alternativ.

1. Köpa en transponder (tex beg för ca 2500-3000kr) utan att krångla med abonnemang (det som någon kallar evighetsabbonnrmang). Köper du en sådan anmäler du bara numret till din mc-id.

2. Vill man inte lägga ut 2500-4000kr så kan man "leasa" en transponder men för att kunna använda den krävs abonnemang. Inte bara i ett år, utan varje år.

Om saker och ting inte ändrats de senaste åren dvs. Någon som tävlat 2014 får gärna bekräfta.

Ok, detta låter ju rimligt! Tack för svar

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Jag har ett delikat problem som jag inte riktigt vet till 100% hur jag ska tackla. Kanske ni kan hjälpa mig lite i hur man ska resonera?

I dagsläget har jag inga extrafälgar till hojen som jag ska köra speedster cup med. Det är i sig kanske inget stort problem sålänge banan är torr, men skulle det börja regna så visar sig problemet gensast. :gråta

Hur ska jag göra? Vad ska man monter för däck? :confused::va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Antingen kör du på ett par sportsmart eller liknande, så det går att köra på regn med, eller så lär du dig kränga däck för som faen. :hihi
Det fanns folk i depån som plockade av fälgarna, krängde om till nya gummin och på med fälgarna på samma tid som det tog mig att skifta från ett fälgpar till ett annat. :crash

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Till Japshojar brukar man kunna hitta beggade fälgar för hyfsat billiga pengar. Kolla runt här, på Blocket och på Facebook så hittar du säkert något...

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Får hålla utkik på blocket, här och på FB. Kollar även eBay en hel del, men ändå rätt dyrt med frakt. Inga lätta saker att posta.

Hör gärna av er till mig om ni hör eller ser nåt! :):tummenupp

I värsta fall får man väl köra Sportsmart 2 eller nåt sånt.. kanske Dunlop D211 GP Racer är också ok!? Nån som provat o vet?

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag körde på Dunlop SportSmart 2 säsongen 2014. Jag tycker de fungerar riktigt bra (i mitt långsamma tempo) i både torrt och blött. Så de är helt klart ett alternativ tills du hittat fälgar eller lärt dig kränga däck.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Får hålla utkik på blocket, här och på FB. Kollar även eBay en hel del, men ändå rätt dyrt med frakt. Inga lätta saker att posta.

I värsta fall får man väl köra Sportsmart 2 eller nåt sånt.. kanske Dunlop D211 GP Racer är också ok!? Nån som provat o vet?

Är D211 GP Racer lika bra som de gamla GP Racer kan du lika gärna köra Pirellis sc, de funkar lika "bra".
Det går alltså att hålla sig på hjulen men inte köra race.

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1

Jag körde på D212 GP Racer förra året och de funkade bra, men är dyra...

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Ok. Funderar på d211 GP Racer eller d212 medium blandning. Men stora frågan är hur de beter sig i vått underlag! :confused::va

Inte speciellt bra. Gummiblandningen motsvarar slicks och mönstret hjälper nog inte mycket.

Ska du ha samma däck till torrt och vått får du någ gå på gatdäck och inte mönstrade racedäck.

Michelin Power 3 eller Dunlop Sportsmart eller liknande...

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Inte speciellt bra. Gummiblandningen motsvarar slicks och mönstret hjälper nog inte mycket.

Ska du ha samma däck till torrt och vått får du någ gå på gatdäck och inte mönstrade racedäck.

Michelin Power 3 eller Dunlop Sportsmart eller liknande...

I see! Får väl se då om jag lyckas få tag på extra fälgar.

Men ni som har kört sportsmart. Går det att pressa däcken till hyfsat bra tider? Såklart med däckvärmare.

Och ni som har kört d211 eller d212 mönstrade.. Vad tyckte ni?

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
I see! Får väl se då om jag lyckas få tag på extra fälgar.

Men ni som har kört sportsmart. Går det att pressa däcken till hyfsat bra tider? Såklart med däckvärmare.

Och ni som har kört d211 eller d212 mönstrade.. Vad tyckte ni?

Jag körde 1.17 på Gåsen med Michelin Pilot Power 3... Har inte testat Sportsmart, men det är väl ungefär samma sak...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati