Personligen känner jag två saker:
1) Jag ångrar att jag inte fixade det sista på min ER-6:a och kom trea i ER-6 Cup under debutåret. Det hade ju varit en gratis placering i fjol.
2) Jag tror att de tar död på ER-6 Cup i och med det här beslutet. Jag misstänker att flera resonerar som Morris och hellre kör sin ER-6:a i Speedster Cup med oss andra glada amatörer än riskerar livet i Rookie 600 bara för att få köra ER-6 Cup.
Ang 1: Tja, det kanske finns en chans att placera sig i
Rookie ER6-cupen. Bara genom att deltaga. Tror att det blir max 4-5 ER6
r nu när ER6 Cup har hamnat i Rookie 600. Antingen så kör jag och blundar hela tiden eller så hyr jag ut min ER6:a till någon bättre pilot som vill vinna en pallplats i ER6 Cup. Mitt deltagande avgörs helt av hur de räknar kvaltiderna. För jag klarar inte att kvala in på reglementsenlig tid om man räknar alla hojarna i Rookie 600. Men om ER6 Cup räknar egna kvaltider och de "snabba" som kör ER6 Cup har sinne för humor så kan de hålla ner farten vid kval så att jag kommer med.
Ang 2. Om jag av misstag skulle lyckas kvala in i en
Rookie 600 ER6 Cup så kör jag. Tveklöst. Riskera livet? Det gör jag varje dag när jag kör till jobbet. Flåbusarna i Rookie 600 skrämmer inte. "
Bengt Bengtsson" eller "
Sven Svensson" i sin tjänste-Audi på E6:an skrämmer livet ur mig.
Men jag kommer nog vara mer av ett irritationsmoment som rundningsmärke i Rookie 600 än något som gagnar sporten.
Sedan måste jag vara ärlig nog att erkänna att det känns lite snopet att ha köpt en ER-6n bara för att köra i
Speedster Cup med en barnslig förhoppning om att komma högt i resultatlistan i
Kawasaki ER-6n Cup.
Det är väl karma som biter tillbaka.
Men jag tänker inte gnälla (Jag spelar inte fotboll...).
Jag gillar läget och ser fram emot att utvecklas under 2015 så att jag platsar i
Rookie 600 ER6 Cup under 2016.
Men jag kommer oavsett vad som händer köra Speedster Cup. Med mina vänner.