Ser ut att bli ett spännande race i morgon, men varifrån fick Pirro den farten? Före Dovi och i andra startled! Har han mycket godis på den hojen eller är det bara en triljon varv på den banan som hjälper honom?
Andra reflektioner:
- CC förefaller ha fått en boost som håller även för varma förhållanden
- Pedrosa kan kanske överraska i racetrim och äntligen köra ifrån mittfältet. Kanske?
- Kommer Vinales att lida av fästet i morgon? Eller har Suzuki hittat något även för varma förhållanden?
- Lowes bara sex tiondelar bakom PEsp. Kommer Smith att få tillbaka sin hoj?
- Aprilia på hugget, fint kval från bägge hojarna.
JLo måste stå som favorit för morgondagen, men doktorn lär slåss med näbbar och klor. Frågan är om MM klarar att hålla Dovi bakom sig hela racet även denna gång? Att Vinales kommer att göra allt för att hänga med är nog rätt tydligt, frågan är väl om han bränner däcken i sina försök.
Min personliga outsider Pedrosa får nog tyvärr en alltför tuff uppgift ifrån mitten av tredje startled. Synd. Jag unnar verkligen den gossen att bli säsongens sjunde vinnare...
För säsongens skull hoppas jag på många hojar mellan MM och geten, av rent egoistiska skäl vill jag att säsongen ska leva ända fram till Valencia...
...Edit 2: Tito Rabat. Passar inte literklubbeklassen honom eller får han sekunda grejor?
Ptjaa, Tito har kämpat hårdare än de flesta för sina framgångar och nötte enligt uppgift hejdlöst inför sina framgångar i Moto2. Men i högsta serien krävs kanske såväl ett stenhårt psyke för att klara träningen som talang i toppklass. Det senare kanske inte kommer helt naturligt för Rabat, det förefaller som att Miller måhända står för den varan i teamet? Vad jag vet kör Miller och Rabat på samma material.