2016 Speedster

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Racebuss inhandlat!

...

Kom fram till att det är roligare med en V8 att åka i en en gammal transit eller reanult trafic.

Gav 15 för den, med nyrenoverad växellåda. Inte farligt med rost heller.
Ska bli kul att piffa upp lite och mullra iväg till tävling med.

Lite dyrare i soppa, men billigare i skatt än de bilar jag tittat på tidigare, och om 3 år är den skattebefriad.

Vilket tema kör du? A-Team eller Scooby Doo?

A-Team:
new_van.jpg

Scooby Doo:
7104959695_f01be5f2dd_h_wide-1dfcc9be2d94ba43d5d95c79ab8f5cf95c6a308b-s900-c85.jpg



Eller möjligen en Party Van:
4chan_2bc901_5530193.jpg
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Fick lite gjort i helgen. Nya tanken är hämtad från lack, blev tillräckligt bra i alla fall!
tank.JPG

Har även fixat lyse för wet-race med. Fick till en ganska smidig lösning med en brytare under kutsen så att man kan tända/släcka utan att behöva plocka bort något.

EDIT: Film på lösningen.
 
Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Vilket tema kör du? A-Team eller Scooby Doo?

A-Team:
View attachment 428119

Scooby Doo:
View attachment 428120



Eller möjligen en Party Van:
View attachment 428121

"Free Candy!" tänkte jag köra...

Nä, vi får se vad det blir så småningom. Först några tvåor så att den blir besiktigad, efter det inredning och lite rostfix. Men till nästa år kanske det hinns med lite målning också.
A-team är ju coolt, men vi får se.

Ska bli kul att lära sig skruva lite jänkebil.
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Hur hårda är dem med najning av banjobult till bromsok? Är det ett krav eller ett bör? Misstänker att de är ett krav men är de både på pump och ok? eller bara ok? :tungan
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Hur hårda är dem med najning av banjobult till bromsok? Är det ett krav eller ett bör? Misstänker att de är ett krav men är de både på pump och ok? eller bara ok? :tungan

Inget krav. Bromsokens infästning och skruvar som kan läcka olja ska najjas.
 

Babomba

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2013
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha XT660X, Yamaha YZF 250, Honda CBR600
Vad är det jag läser lite smått här och där om att det inte kommer finnas någon speedstercup 2016 stämmer det?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Okej vad menas med det? är inte riktigt med på denna förändign, hur kan de inte bli en total vinnare?
För att det inte körs som en serie med poängräkning, du samlar inte platspoäng till en seriesammanställning utan kör för placering i varje race enbart.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Okej vad menas med det? är inte riktigt med på denna förändign, hur kan de inte bli en total vinnare?

För att det inte är någon cup och inga poäng delas ut. Det är ju tänkt att vara instegsklassen, en motionärsklass där du tävlar "på skoj". Helt enkelt för att förare inte ska fastna i "det är så kul att komma först o plocka pokaler" utan istället klassa upp sig om de blir för snabba, så det finns plats för nya nykomlingar :)
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Okej vad menas med det? är inte riktigt med på denna förändign, hur kan de inte bli en total vinnare?

Det är inte en serie, utan en handfull åtskilda race.
En bra grej faktiskt, eftersom att det inte finns något som håller kvar folk i Speedster när de egentligen borde byta upp till Rookie eller SM-klasserna. Speedster är till för oss långsamma, glada amatörer som bara kör för skojs skull men ändå vill köra lite race. Eller för att lite opretentiöst testa att stoppa stortån i rejsvärlden, och upptäcka att man är skitsnabb, tycker det är skitkul och köra vidare. :D
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det börjar ju dra i hop sig så smått .. Har sökt ganska så febrilt på svemo, googl etc etc utan o hitta nått. Men har hört någonstans att det går o hyra transponder på varje enskilt rr arrangemang. Stämmer det tro?

( Har skickat en del mail med min fråga, till bl.a Svemo och ARC etc .. så noterar eventuella svar här )
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Svemo och alla andra verkar ha mkt att stå i. Skickade tidigare en förfrågan till Mr Bråland om mitt mc- id card från 2005 fortfarande gäller. Inget svar .. så ..

20160311_155615.jpg

Kollar lite med er om kortet iallafall fortfarande ser ut som mitt gamla från 2005?
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Svemo och alla andra verkar ha mkt att stå i. Skickade tidigare en förfrågan till Mr Bråland om mitt mc- id card från 2005 fortfarande gäller. Inget svar .. så ..

View attachment 428244

Kollar lite med er om kortet iallafall fortfarande ser ut som mitt gamla från 2005?
Ja det gör det, det som är viktigt är att du har rätt cykel registrerat på det.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top