2016 Speedster

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Ingenting.... Du kan ta det lugnt.
Fick en rejäl bula på min framfälg vid däckbyte... Hammradesatan :hihi med en slägga, å fick till det skapligt... men fortfarande en bula. Dock höll det tätt och jag fick vara extra noga med balanseringen.

Gick rakt igenom besiktningen...
Tack, då vet jag!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hmmm....kanske får knåpa dit nått sånt, det gäller ju att se snabb ut, eller?

Vad säger reglementet om utstickande kåpdetaljer?

Det jag hitta i ämnet är detta. Sedan om det gäller generellt alla serier eller inte vettetusan..

3.3.9 Strömlinjeinklädnad För strömlinjeinklädnad gäller följande vid obelastat ekipage:
3.3.9.1 Ingen del av strömlinjeinklädnad får finnas mer än 400 mm framför framhjulets främsta
punkt.
3.3.9.2 Ingen del av strömlinjeinklädnad får finnas mer än 400 mm bakom bakdäckets bakre
punkt.
3.3.9.3 Strömlinjeinklädnad måste vara så utformad att den ej täcker förare eller passagerare
uppifrån eller från sidan, med undantag för underarmar och ben.
3.3.9.4 Strömlinjeinklädnad får inte uppvisa skarpa kanter. Fasningen ska ha min 3,5 mm radie.
3.3.9.5 Spoilers eller andra liknande anordningar får inte skjuta ut utanför strömlinjeinklädnad.

Kan onekligen bli riktigt intressant när de "vingbekläda Speedster cyklarna" dyker upp på besiktningen :tungan

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Känns som att sista punkten dödar sådana initiativ...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vad var nu typsnitt för startnummer? Eller gäller det så länge det är "tydligt" och i rätt storlek...

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Vad var nu typsnitt för startnummer? Eller gäller det så länge det är "tydligt" och i rätt storlek...

Tydligt och rätt storlek räcker. :fakta

De flesta verkar köra med Biltema-siffror. Billigt och bra om man delar upp packen med en vän som behöver andra siffror.

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Nu har jag tänkt igen! :va

Jag stannar i Speedster tills jag blir ombedd att lämna! Vi är ju ett sånt skönt j*vla gäng! :fyllisar

Jag börjar med Sviestadloppet och sedan blir det vad plånboken tillåter...

Last edited:

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Det jag hitta i ämnet är detta. Sedan om det gäller generellt alla serier eller inte vettetusan..

3.3.9 Strömlinjeinklädnad För strömlinjeinklädnad gäller följande vid obelastat ekipage:
3.3.9.1 Ingen del av strömlinjeinklädnad får finnas mer än 400 mm framför framhjulets främsta
punkt.
3.3.9.2 Ingen del av strömlinjeinklädnad får finnas mer än 400 mm bakom bakdäckets bakre
punkt.
3.3.9.3 Strömlinjeinklädnad måste vara så utformad att den ej täcker förare eller passagerare
uppifrån eller från sidan, med undantag för underarmar och ben.
3.3.9.4 Strömlinjeinklädnad får inte uppvisa skarpa kanter. Fasningen ska ha min 3,5 mm radie.
3.3.9.5 Spoilers eller andra liknande anordningar får inte skjuta ut utanför strömlinjeinklädnad.

Kan onekligen bli riktigt intressant när de "vingbekläda Speedster cyklarna" dyker upp på besiktningen :tungan

Jättespoiler på hjälpen - rak i ryggen bara och håll emot så går det nog bra :tummenupp

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Kom fram till ett litet bekymmer. Startnummer på sidorna?
Alltså rsv4-rumpan är lika stor som på en pilfink..
Och sidokåpor har man då inte heller.

Men efter att ha tittat på bredroderföraren Fordons hoj finns det en lösning! Båten!
Jag hoppas det duger. Annars får jag väl nita fast sådana där plattor som hojar hade på 50talet på sidorna, likt hästarna på solvalla. ...

Speedster-hest
images (3).jpg

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Platta delen på rumpan, inte mycket men lite... Annars som sagt båten, som en annan får göra. Lilla plastbitar på sidan är väl gott om plats... :D

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Nu har jag tänkt igen! :va

Jag stannar i Speedster tills jag blir ombedd att lämna! Vi är ju ett sånt skönt j*vla gäng! :fyllisar

Jag börjar med Sviestadloppet och sedan blir det vad plånboken tillåter...

:krama :banana :fyllisar

Kom fram till ett litet bekymmer. Startnummer på sidorna?
Alltså rsv4-rumpan är lika stor som på en pilfink..
Och sidokåpor har man då inte heller.

Men efter att ha tittat på bredroderföraren Fordons hoj finns det en lösning! Båten!
Jag hoppas det duger. Annars får jag väl nita fast sådana där plattor som hojar hade på 50talet på sidorna, likt hästarna på solvalla. ...

Speedster-hest
View attachment 427985

Nere på båten funkar fint. Det är många som har siffrorna där och så länge som de är tillräckligt stora och tydliga så är det ingen som klagar. :tummenupp

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Racebuss inhandlat!

78ddbbad842187ff2ee3d7254a26cfd0.jpg

Kom fram till att det är roligare med en V8 att åka i en en gammal transit eller reanult trafic.

Gav 15 för den, med nyrenoverad växellåda. Inte farligt med rost heller.
Ska bli kul att piffa upp lite och mullra iväg till tävling med.

Lite dyrare i soppa, men billigare i skatt än de bilar jag tittat på tidigare, och om 3 år är den skattebefriad.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Racebuss inhandlat!

Kom fram till att det är roligare med en V8 att åka i en en gammal transit eller reanult trafic.

Gav 15 för den, med nyrenoverad växellåda. Inte farligt med rost heller.
Ska bli kul att piffa upp lite och mullra iväg till tävling med.

Lite dyrare i soppa, men billigare i skatt än de bilar jag tittat på tidigare, och om 3 år är den skattebefriad.

V8 och skattebefriad om 3 år, med MP i regeringen? :banana

OnT: Håller tummarna för att den håller :) Det var billigt! Hur är utrymmet invändigt?

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blir ju 30 år då....oavsett så är det hyggligt med utrymme, bara framsäten i nu. Får lätt in två hojar.
Ska dock få i en stol bak så mina större pojkar kan åka med.

Och om 3 år sitter inte Mp i regeringen längre, de experimentet var en engångsföreteelse!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Najs!

Själv har jag satt ihop en motor åt en annan Speedsteråkare.
Egna hojen är som det där med skomakarens barn :gnissla

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...