2016 Speedster

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det låter bra :tummenupp Jag kom precis hem o ska strax ut o varmköra, håller tumma

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Efter hårda förhandlingar hemma har jag nu löst finansiering för att skaffa en lite racebuss, typ Ford Transit eller motsvarande.
Nu händer det grejer!

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Gött!

Hugger in annan rookiefråga, hur har ni löst det med baklampa för wet race, finns det nån smidig lösning?

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Gött!

Hugger in annan rookiefråga, hur har ni löst det med baklampa för wet race, finns det nån smidig lösning?

Eftersom jag inhandlat en gammal racehoj där funktion går före form
borrade jag några hål i sadelkåpan och buntbandade fast en batteridriven cykellampa
inhandlad på Clas Ohlson för 70 kr.
Har för mig att jag läste nånstans att det fortfarande är tillåtet i år med batteridriven lampa,
men att det kan bli ändring på det om nåt år.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gött!

Nu har jag iofs inte kört något speedster rejs ännu. Men tänkte ta min baklykta från cykeln från Biltema o limma på den typ som den här killen gjort. Huvudsaken är om jag minns regler rätt att det är ett konstant rött sken ,alltså inget blinkande :tummenupp

Obs! Hitta bilden på nätet, vet inte vem det är eller om d e ok att lägga ut den, så säg till om någon tar illa upp så tar jag väck den.
Screenshot_2016-02-29-21-43-38.jpg

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Nu har jag iofs inte kört något speedster rejs ännu. Men tänkte ta min baklykta från cykeln från Biltema o limma på den typ som den här killen gjort. Huvudsaken är om jag minns regler rätt att det är ett konstant rött sken ,alltså inget blinkande :tummenupp

Obs! Hitta bilden på nätet, vet inte vem det är eller om d e ok att lägga ut den, så säg till om någon tar illa upp så tar jag väck den.
View attachment 427847

De e min förra hoj, biltemalampa på Goprofäste, funkade fint ��

Babomba

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2013
Hoj
Yamaha XT660X, Yamaha YZF 250, Honda CBR600
DSC_0008.jpg

Nu har man till och med köpts sig en skåpbil, snart blir se svårt att dra sig ur :D.....

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
View attachment 427865

Nu har man till och med köpts sig en skåpbil, snart blir se svårt att dra sig ur :D.....

Sitter och jagar för fullt, har hitttat en reanult trafic som ligger rätt i pris/skick/utrustning, men är lite skeptiskt till franskt...men det där är en pegeut ser jag, får man fråga vad du gav och årsmodell/mil på den

Babomba

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2013
Hoj
Yamaha XT660X, Yamaha YZF 250, Honda CBR600
Sitter och jagar för fullt, har hitttat en reanult trafic som ligger rätt i pris/skick/utrustning, men är lite skeptiskt till franskt...men det där är en pegeut ser jag, får man fråga vad du gav och årsmodell/mil på den

Jag hade en jävla tur med denna bil och det var därför jag slog till. Jag fick den för 5000 kr besiktad och klar är den. Dock är de så klart fix på den som exempelvis rost lagning bak i hjulhuset. Samt så skall kamremen bytas och en ordentlig service göras. Med tanke på priset jag fick för den så har jag inga problem med att lägga lite pengar på den. Årsmodell är en 98 och han har rullat 22.000 mil :)

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag hade en jävla tur med denna bil och det var därför jag slog till. Jag fick den för 5000 kr besiktad och klar är den. Dock är de så klart fix på den som exempelvis rost lagning bak i hjulhuset. Samt så skall kamremen bytas och en ordentlig service göras. Med tanke på priset jag fick för den så har jag inga problem med att lägga lite pengar på den. Årsmodell är en 98 och han har rullat 22.000 mil :)
Nice! Kommer att lägga lite mer, runt 30-45. Varken orkar eller har tid med renovering direkt, men 5000 besiktigad är inte dåligt.
Och 22000 mil är inte så farligt långt det heller.
Lycka till med den!

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har en annan fråga, vad säger säkerhetsbesiktning om det är en liten buckla i fälgen?
Dvs det håller tätt, men fälgkanten har en liten utbuktning.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nu är det tillochmed vingar på Moto3 cykel, Mahindra idag under deras test på Jerez .. Vem blir först i Speedster :banana

Screenshot_2016-03-03-20-00-23.jpg

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Har en annan fråga, vad säger säkerhetsbesiktning om det är en liten buckla i fälgen?
Dvs det håller tätt, men fälgkanten har en liten utbuktning.

Ingenting.... Du kan ta det lugnt.
Fick en rejäl bula på min framfälg vid däckbyte... Hammradesatan :hihi med en slägga, å fick till det skapligt... men fortfarande en bula. Dock höll det tätt och jag fick vara extra noga med balanseringen.

Gick rakt igenom besiktningen...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...