2017 MotoGP #14: Gran Premio Movistar de Aragón

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Blir kul att se om Morbidelli kan vara den konkurrenten. Han kör ju också utan en tanke på mästerskapet. :fullrulle

Nja, tror du? känns inte givet..
Brad Binder kanske nu när KTM fått fjutt på moppen, skulle nog kunna bli intressant.

Håll er till rubriken på tråden! Ska de va så jävla svårt?

Va? Denna har väl inte spårat? den handlar iaf. om MGP! :hihi
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Det kan han inte för den finns inte, håller med föregående talare, måste vara ngt fel på den här medlemmen. Mkt kan man säga men att vale satt och hånflinade är fan i mig det sjukaste påhittet jag har läst hittills.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Okey? Jag insinuerar ingenting mer än det jag sagt, inget dolt eller så men jag känner personligen att Rossi enligt mig inte verkar vara den dära räddaren i skinande rustningen eller drömsvågern så att säga. Jag känner inte nån av förarna å kan bara ta till mig det jag ser direkt i rutan. Runt rutan ser jag att alla Rossi fans tycker att han e superreko snubbe å verkar ignorera Rossis utspel och köper hans konspirationer utan att tänka till. Men så fort nån utmanar honom på banan eller fäller en pik om Rossis körning så blir de hatade å hotade. Ang flinet så är det inte bara jag som sett detta och jag har haft diskussioner om detta med några av mina vänner.



Den finns där, e bara att hita racet å kolla, som sagt finns med i ett av de nya dokumentärerna om motogp, vill ni se så dra fram dem. Lixom varför skulle jag hitta på/ljuga om nått sånt. E en scen som skakat om mig å mina vänner lixom.

You just went full Arnstad, never go full Arnstad.
 

Smagatusk

Guest
Har nog att göra att vissa ser genom sina gulfärgade glasögon.

Alla som bjuder upp till en match mot Rossi blir hatade DiReCt! :p

Många "missar" att all drama å dylikt alltid händer/kretsar runtom Rossi.
Nån nämnde Simoncelli, men "vem?" satte sitt framhjul i nacken på Marco? Oavsiktligt javisst men att sen sätta sig å hånflina när han får se reprisen av olyckan ger dålig mersmak. Tur att det fångas på film, detta tycker jag avslöjar lite vem som bör kritiseras å buas åt.

men men e min åsikt :p

Har alltid tyckt du varit en skum typ, och jag fick det bekräftat nu.

Gulfärgade glasögon är ju lika uttjatat som rasist numera... Och att "Rossi satte sitt framhjul i nacken på Simoncelli" är ju ett sånt jävla övertramp att du borde bli rödflaggad för resten av året.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
?

Alltså på riktigt?

Jag talar om för er hur en person utan några "gulfärgade" brillor ser på hur motogp förarna blir behandlade av Vr46 fanatikerna/huliganerna, samt att jag tar upp det som jag och mina vänner tyckte var det som fick oss inse att Rossi kanske inte var så reko som hans PR vill få oss att tro att han är. Å om jag minns så var det snack om det, inte bara jag å mina vänner som enligt er fick för oss detta. Om ni misstycker så gör det men inte behöver ni dra till med personangrepp. Ni kan fråga er själva vem som saknar något om ni kör med sådana fula kort.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
?

Alltså på riktigt?

Jag talar om för er hur en person utan några "gulfärgade" brillor ser på hur motogp förarna blir behandlade av Vr46 fanatikerna/huliganerna, samt att jag tar upp det som jag och mina vänner tyckte var det som fick oss inse att Rossi kanske inte var så reko som hans PR vill få oss att tro att han är. Å om jag minns så var det snack om det, inte bara jag å mina vänner som enligt er fick för oss detta. Om ni misstycker så gör det men inte behöver ni dra till med personangrepp. Ni kan fråga er själva vem som saknar något om ni kör med sådana fula kort.

Jag gör ofta en mental notering av vissa medlemmar som utmärker sig med idiotiska inlägg, och du är en av dem som hamnat på min "shit-list". Det är inget personangrepp. Det är så jag ser dig.

Det som stör mig är att du generaliserar och buntar ihop alla som på något sätt försvarar Rossi, genom att påstå att de har gulfärgade brillor på sig. Kan det vara så att vi ser helt klart och att Rossi inte kan klandras för något? Vilken färg har dina brillor?

När man uttrycker sig så jävla dumt som du gjorde att "Rossi satte sitt framhjul i nacken", så krävs det antingen bevis (här har faktiskt DU har bevisbördan!) eller en stor, fet kungspudel för att släta över ett sånt uttalande.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Personligen så hejar jag inte på någon specifik förare i cirkusen. Möjligtvis håller jag lite på Dovi i år. När jag såg kraschen med Sic så var det ångest jag såg i Rossis ansikte. Rossi var ju helt ur gängorna efteråt på race med, som jag tolkade det.

Så, där har ni synen från någon som inte har gula glasögon. Eller någon annan färg heller.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Okey? Jag insinuerar ingenting mer än det jag sagt...

Ditt inlägg är för jävla dumt för att ens citeras, men du och dina polare är alltså fullt övertygade om att VR hånflinar för att han just tagit livet av sin bäste vän Marco Simoncelli...?

I så fall är nog du och dina polare unika. Mitt tips kvarstår - ni bör läsa på om både det ena och det andra och ni kan också vilja sitta ner med någon som kan diskutera hur ni uppfattar saker och ting som visas på TV.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Först får jag erkänna att jag blir glad om vem som helst utom Marquez vinner men beundrar ändå hans inställning, har till och med börjat heja på Lorenzo lite grann.

Rossi är ändå MotoGP, tog mig många år att börja tycka om honom då Biaggi var "min kille" men till slut så kunde jag inte annat än ge upp. Hur kul kommer det bli när Rossi slutar, vem ska jag heja på.

Angående Marquez som alla inklusive mig tror kommer köra hem det i år ska det nog ändå funderas på en sak om som kan hindra detta. Han vurpar i stort sett varje helg, för ett par veckor sedan 5 ggr på tre dagar. Det kan inte hålla hur länge som helst innan det ryker ett nyckelben eller liknande, när de flesta racerförare kastar sig brukar de slå sig men vad han av gjord är svårt att förstå, killen springer oftast innan han har slutat glida på arschlet.

Sen angående flickvännen från Italien så är jag bekant med en som känner alla dessa MotoGP stjärnor och Rossi är nog den som han verkar ha mest sympati för gällande social förmåga.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
?

Alltså på riktigt?

Jag talar om för er hur en person utan några "gulfärgade" brillor ser på hur motogp förarna blir behandlade av Vr46 fanatikerna/huliganerna, samt att jag tar upp det som jag och mina vänner tyckte var det som fick oss inse att Rossi kanske inte var så reko som hans PR vill få oss att tro att han är. Å om jag minns så var det snack om det, inte bara jag å mina vänner som enligt er fick för oss detta. Om ni misstycker så gör det men inte behöver ni dra till med personangrepp. Ni kan fråga er själva vem som saknar något om ni kör med sådana fula kort.


Inte för att vara sån men jag har en vän som arbetar för det där välkända M:et och genom sitt arbete kommer han i kontakt med många av circusens stjärnor på olika banor runtom i europa och nyfiken som fan var min första fråga till honom: -har du träffat Rossi? Absolut, några gånger svarade han. Med hakan ner till knävecken blev det en naturlig följdfråga från mig och en såndär fråga alla vill ha svar på: -nå, hur är han frågade jag? Trevlig? Dryg? Ointresserad? Diva? Är det bara ett spel för galleriet när kameran är uppkörd i flabben på honom?

Kompisen: -Vale är en av de absolut trevligaste killarna jag har mött i mitt jobb, fantastiskt trevlig faktiskt.

Så där föll du ganska pladask och då ska du komma ihåg att kompisen inte följer motogp, har ingen favoritförare etc utan endast träffar de här individerna pga sitt jobb och för att han måste typ.
 
Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
?

Alltså på riktigt?

Jag talar om för er hur en person utan några "gulfärgade" brillor ser på hur motogp förarna blir behandlade av Vr46 fanatikerna/huliganerna, samt att jag tar upp det som jag och mina vänner tyckte var det som fick oss inse att Rossi kanske inte var så reko som hans PR vill få oss att tro att han är. Å om jag minns så var det snack om det, inte bara jag å mina vänner som enligt er fick för oss detta. Om ni misstycker så gör det men inte behöver ni dra till med personangrepp. Ni kan fråga er själva vem som saknar något om ni kör med sådana fula kort.

Seriöst! Ge upp detta nu. Ibland måste man inse att man gjort bort sig.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Seriöst! Ge upp detta nu. Ibland måste man inse att man gjort bort sig.

Kollade som sagt Hitting The Apex igår igen, för typ 20:e gången, ingenting...

Laddade även ner racet från 2011 från två olika kanaler och enda två gångerna Rossi syns i bild är han helt förstörd, ena gången är den jag postade i mitt första inlägg och den enda gången syns han i bil med Capirossi.

Man ser till och med att folk från Rossis fanclub står utanför medical center och väntar.
Programledarna sa att Rossi lämnade sin box så fort det blev klart att racet skulle stoppas helt för att ta sig till medical center.
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
REGLER:

VARFÖR DESSA REGLER?

- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser

- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma

- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.


Dags att tänka till?

En kompis brukade i såna här sammanhang säga:
"Koppla gärna in "hjärnan" innan du öppnar "käften"!

Så det är dags nu....Koppla in "hjärnan" innan du anfaller tangentbordet, det slår tillbaka snabbt!

/KentW
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Har nog att göra att vissa ser genom sina gulfärgade glasögon.

Alla som bjuder upp till en match mot Rossi blir hatade DiReCt! :p

Många "missar" att all drama å dylikt alltid händer/kretsar runtom Rossi.
Nån nämnde Simoncelli, men "vem?" satte sitt framhjul i nacken på Marco? Oavsiktligt javisst men att sen sätta sig å hånflina när han får se reprisen av olyckan ger dålig mersmak. Tur att det fångas på film, detta tycker jag avslöjar lite vem som bör kritiseras å buas åt.

men men e min åsikt :p

Det här va det mest osmakliga inlägg jag läst sen Ny teknik/Radare/Mcqueens tid! :zpy:zpy:zpy
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
?

jag och mina vänner tyckte var det som fick oss inse att Rossi kanske inte var så reko som hans PR vill få oss att tro att han är.

Det du antyder är ju inte att Rossi "inte är så reko som hans PR vill få det till".
Du antyder ju att Rossi skulle lida av någon psykopatisk åkomma.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Såg motogp rejset två gånger å även om det inte var lika uppenbart som jag mindes så är det där.
Första reaktionen jag fick när jag såg Rossis ansikte var att jag slog med näven i brickan som hade kaffe å kex å blev bara en röra. Å det står jag vid fortfarande, så är det bara.

Jag säger som sagt inte att han är skyldig till att Marco förolyckades men det jag såg vr46 boxen gjorde mig inte nöjd för 5 ören, inte bara jag som reagerade så heller. Sen kan ni tycka vad ni vill, men det är min åsikt. Å som sagt ni kan tycka vad ni vill om det men ni får gärna ta å hålla personangrepp ifrån samtalsämnet. Skriver jag om er mentala hälsa när ni* önskar att Rossis konkurrenter kraschar å eventuellt får stå över några race bara för att ni vill se Vr46 på toppen?

Jag är inte ute efter att starta krig men jag tycker att det jag beskriver å själv får nu ta från er är ett bevis på att man ej får ens kritisera "The Doctor för då jäklar :p

Trots att jag eg inte har nått emot han förutom då att jag reagerade starkt på hans ansiktsmin som jag å många andra tyckte osa "hån" vid ett allvarligt tillfälle samt att han kanske e lite väl konspiratorisk av sig å gärna delar med sig av dessa ut till sina fans som han själv vet kommer ta hans ord som om det vore Guds egna befallningar", bara kolla på hur ni försöker försvara någon men ofta snackar skit om andra förare å hoppas att de kraschar gör att jag känns att jag det kommer göra mig ännu mer kritisk när VR46 fansen skriver om sin GUD inför/på racehelger. Om jag orkar då :p


Bara för att jag vet att nån kommer gnälla
För att förtydliga:
ni= rossi fans som verkligen skriver det, dvs inte alla som hejar på Rossi :p
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Såg motogp rejset två gånger å även om det inte var lika uppenbart som jag mindes så är det där.
Första reaktionen jag fick när jag såg Rossis ansikte var att jag slog med näven i brickan som hade kaffe å kex å blev bara en röra. Å det står jag vid fortfarande, så är det bara.

Jag säger som sagt inte att han är skyldig till att Marco förolyckades men det jag såg vr46 boxen gjorde mig inte nöjd för 5 ören, inte bara jag som reagerade så heller. Sen kan ni tycka vad ni vill, men det är min åsikt. Å som sagt ni kan tycka vad ni vill om det men ni får gärna ta å hålla personangrepp ifrån samtalsämnet. Skriver jag om er mentala hälsa när ni* önskar att Rossis konkurrenter kraschar å eventuellt får stå över några race bara för att ni vill se Vr46 på toppen?

Jag är inte ute efter att starta krig men jag tycker att det jag beskriver å själv får nu ta från er är ett bevis på att man ej får ens kritisera "The Doctor för då jäklar :p

Trots att jag eg inte har nått emot han förutom då att jag reagerade starkt på hans ansiktsmin som jag å många andra tyckte osa "hån" vid ett allvarligt tillfälle samt att han kanske e lite väl konspiratorisk av sig å gärna delar med sig av dessa ut till sina fans som han själv vet kommer ta hans ord som om det vore Guds egna befallningar", bara kolla på hur ni försöker försvara någon men ofta snackar skit om andra förare å hoppas att de kraschar gör att jag känns att jag det kommer göra mig ännu mer kritisk när VR46 fansen skriver om sin GUD inför/på racehelger. Om jag orkar då :p


Bara för att jag vet att nån kommer gnälla
För att förtydliga:
ni= rossi fans som verkligen skriver det, dvs inte alla som hejar på Rossi :p

du är hur som väldigt ensam om att ha sett det men du fortsätter att hävda att du såg rossi flina i malyasia! damage control kan vara jobbigt och ibland är det faktiskt bättre att bara ge fan i att fortsätta hävda sin sin rätt (trots att man har fel), svälja hårt och gå vidare!
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Borde vara lätt och googla fram hans hånflin om det nu finns .Jag hittar inget iallafall
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top