2017 MotoGP - försäsongstugg!

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
PA2088846.0008.jpg


Tagen från PI :)

997c0aacfe96f934f14078287e8e304d.jpg


:D
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Han är slut som artist tror jag, 2015 var året han hade chansen men...

Förmodligen är du lite lätt provocerande med tanke på din bild, men min fråga till dig är. När är man slut som artist? Rossi är inte favorit till titeln i år, men han kommer definitivt att vara med och bråka i toppen.
Den som räknar bort Rossi har inte gjort läxan tillräckligt bra, eftersom han utan tvekan är den föraren på gridden som är bäst på att ställa om när det kommer nya saker att förhålla sig till. Varje gång man börjar tänka, nu har han inte mer att ge, så hittar han på något mirakulöst sätt ett nytt sätt att bli lite snabbare.
Slut som artist är han hur som helst verkligen inte. Det är man kanske när man harvar runt utanför poängplatserna. Men så länge man kan vara med och bjuda några riktigt bra race varje säsong, så är man fortfarande en stjärna i min bok.
Detta kommer för övrigt från en person som håller stenhårt på Pedrosa, men jag kan ändå inte låta bli att beundra Rossi för just egenskapen att alltid lyckas förnya sig själv.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Förmodligen är du lite lätt provocerande med tanke på din bild, men min fråga till dig är. När är man slut som artist? Rossi är inte favorit till titeln i år, men han kommer definitivt att vara med och bråka i toppen.
Den som räknar bort Rossi har inte gjort läxan tillräckligt bra, eftersom han utan tvekan är den föraren på gridden som är bäst på att ställa om när det kommer nya saker att förhålla sig till. Varje gång man börjar tänka, nu har han inte mer att ge, så hittar han på något mirakulöst sätt ett nytt sätt att bli lite snabbare.
Slut som artist är han hur som helst verkligen inte. Det är man kanske när man harvar runt utanför poängplatserna. Men så länge man kan vara med och bjuda några riktigt bra race varje säsong, så är man fortfarande en stjärna i min bok.
Detta kommer för övrigt från en person som håller stenhårt på Pedrosa, men jag kan ändå inte låta bli att beundra Rossi för just egenskapen att alltid lyckas förnya sig själv.

Rossi har ju varit uträknad från början sedan han bytte till Ducati. Men de senaste tre åren har han slutat som tvåa i totalen. Det kan ju inte direkt sägas vara att man är slut som artist. Han kan nog inte klämma en titel till, men han är en av de bästa i världen på att bända runt en hoj på asfalt, och han påverkas inte lika mycket av nyheter som andra förare.
Ducatin var ett särfall av i sammanhanget dålig hoj som ingen lyckades köra in på pallplatser någorlunda regelbundet förutom Stoner.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Jag tycker att Jorge Lorenzos körstil passar inte alls Ducatin, så tror jag knappt han kommer att lyckas med Ducatin... Däremot vare kul att se Valentino Rossi, Marc Marquez, Maverick Viñales eller Cal Crutchlow på en Ducati istället...:)

Vem vet kanske jag har helt fel angående JL...

Knappt 20 dagar kvar till premiären och ser verkligen fram mot:)
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Jag tycker att Jorge Lorenzos körstil passar inte alls Ducatin, så tror jag knappt han kommer att lyckas med Ducatin... Däremot vare kul att se Valentino Rossi, Marc Marquez, Maverick Viñales eller Cal Crutchlow på en Ducati istället...:)

Vem vet kanske jag har helt fel angående JL...

Knappt 20 dagar kvar till premiären och ser verkligen fram mot:)

Rossi har ju provat och det passade inte :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fullständigt medveten om att den säkert utvecklats en hel del sedan Rossi körde den.
Men så länge sedan är det inte.
Egenskaperna den hojen har nu passar honom inte ändå, är min amatörmässiga gissning.

Det är 4 år sedan han satt på en ducati nu (2013 satt han på en Yamaha igen). Det är ju en hel evighet i den serien. Ja, för alla utom Rossi då, som verkar fortsätta vara snabb och kunna vinna trots att han är gammal nog att alla andra i fältet finns med som småglin på fanbilder av honom. :hihi
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Ducati har byggt ett helt nytt chassi från scratch sen dess.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ducati har byggt ett helt nytt chassi från scratch sen dess.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Och en ny motor om jag inte minns fel.
Chassiet har väl alla tillverkarna bytt ut ett gäng gånger sedan dess.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Ofta baserat på tidigare chassin. Här kom det in en gubbe från Aprilia och städade ordentligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Ja ja ja det är en helt annan hoj med ett helt annat chassi. Jag är fortfarande fullständigt medveten om det.
Den verkar ändå speciell och verkar svår på de flesta banor utan långa rakor.
Men visst kanske har det hänt grejor till denna sesong 2017.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja ja ja det är en helt annan hoj med ett helt annat chassi. Jag är fortfarande fullständigt medveten om det.
Den verkar ändå speciell och verkar svår på de flesta banor utan långa rakor.
Men visst kanske har det hänt grejor till denna sesong 2017.

Ska man tro på Honda så har vingarna antagligen gjort hojen jobbigare att köra och tyngre att svänga med, men ger bättre stabilitet på de långa rakorna.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Det är en helt annan hoj nu än när han körde den.

Nja, företagen följer ju sin filosofi när de bygger sina hojar. Hojen kan förändras hit och dit men håller oftast fast vid egenskaper som en Motorcykel med deras märke ska ha. Att det inte passar vissa förare och att fabrikatet måste göra kompromisser för glädja förarna är inte alltid den bästa vägen att gå.

Ducati har alltid haft vag känsla i framändan vilket hänger med än.
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Fast i superbike har de hög kurvhastighet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Såg nu att även baken har blivit lite väl tjock och klumpig.

View attachment 435536

Om man förlängt de undre avgasrören från de främre cylindrarna ca 15 cm , har man också gjort detsamma med de bakre avgasrören, ja då måste ju de förlängda rörböjarna få plats någonstans.
Och då växer bakdelen på bredden. Mina 25 öre.
Eftersom de övre rören fortfarande inte pekar ut bakom hojen. (förbjudet?)
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
När är man slut som artist? Rossi är inte favorit till titeln i år, men han kommer definitivt att vara med och bråka i toppen.
Den som räknar bort Rossi har inte gjort läxan tillräckligt bra...

Med facit i hand var han väl 30 år då han senast vann en titel och bortförklaringarna hjälper inte.
Han är nu 38 år och konkurrensen ökar för varje år, 2016 hade vi rekordmånga vinnare
2017 blir sannolikt det 8e året i rad han inte vinner titeln.

Finns det något som talar för honom i år?

Synd att han inte kliver in i F1, det hade varit intressant.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Intressant med Ducati som ändå valde att kontraktera Jlo
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top