Murmeldjuret
Gudomlig sporthojare
Tja WSBK lineupen har ju stärkts avsevärt inför 2017. Jag hade dock hellre sett Laverty på bra material i Motogp
Förstår inte varför Aprilia hänger med så dåligt, borde kunna bättre med all sin racingerfarenhet.Aprilia
EsA och Lowes. Vad kan man begära där?
Bradl och Bautista ligger ca 40-50 sekunder efter per race (Assen bara 17sek efter).
Kommer det några stora uppdateringar på 2017 års modell tro?
Mmm, Mika har ju även erfarenhet från MotoGP hos Pramac och har till och med spakat en fabriksducce som ersättare för Stoner under tre race 2009 (?) med inte alltför stor framgång, vill minnas att det var en del kärleksproblem som kan ha spelat in under den perioden - karln var inte särskilt munter under den säsongen...Hade gärna sett Mika Kallio på en av KTM-hojarna. Han har erfarenhet och kan ju hojen nu efter allt testande.
Visseligen inte tävlat på ett tag, men sist det begav sig i Moto2 så var han ju helt klart med och tog topplaceringar.
Mmm, Mika har ju även erfarenhet från MotoGP hos Pramac och har till och med spakat en fabriksducce som ersättare för Stoner under tre race 2009 (?) med inte alltför stor framgång, vill minnas att det var en del kärleksproblem som kan ha spelat in under den perioden - karln var inte särskilt munter under den säsongen...
Nu var ju inte Duccen den mest lättkörda besten under den perioden och den enda som lyckades prestera hyfsat på den maskinen var just Stoner (måhända den största naturliga talang som MotoGP sett i modern tid).
Så visst. Numera förefaller Kallio betydligt mer stabil och visst hade det varit roligt att se vad han presterar på en konkurrenskraftig MotoGP-hoj. Jag har förmånen att befinna mig på Valencia under säsongsfinalen i år och hoppas innerligt att Mika i vart fall torkar nosen duktigt ordentligt på Rabat...
Vart tar Brad Binder vägen till 2017?
Vilket underbart namn han har!Vart tar Brad Binder vägen till 2017?
Jag skrev bara (som ett svar på Murmeldjurets inlägg) att jag tycker Brad Binder har ett ovanligt skönt namn, lite som Tyler Durden. Vad är det du inte förstår, menar du?Förstår inte, är Jukka Kukkonen, Odd Langballe etc. också roligt?
Ser inget lustigt i namn.
MM och Pedrosa har testat Hondas nya 2017 motor.
http://www.crash.net/motogp/news/233584/1/marquez-pedrosa-test-2017-engine.html
Någon som vet hur det gick?
Var det eller ?
Testen efter Misano var privat så hela banområdet rensades på journalister, italienska hangarounds och andra som inte har något att göra på en privat MotoGP test. Honda kommer inte att säga något annat än "new fuel map" eller något annat intetsägande. Jag tror inte heller att denna motor är spikad som 2017-motor (hur skulle man kunna göra det innan man kört den...???), utan endast ett spår i deras utveckling.
Någon han filma lite.. Alltså, det där ljudet. Skulle kunna somna till det varje kväll livet utTesten efter Misano var privat så hela banområdet rensades på journalister, italienska hangarounds och andra som inte har något att göra på en privat MotoGP test. Honda kommer inte att säga något annat än "new fuel map" eller något annat intetsägande. Jag tror inte heller att denna motor är spikad som 2017-motor (hur skulle man kunna göra det innan man kört den...???), utan endast ett spår i deras utveckling.
Alltså, det där ljudet.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |