2017 MotoGP - försäsongstugg!

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Det ser ju ut som att du måste uppgradera för att få tillgång till multipass fast enligt mailet man fått från motogp så står det ju klart och tydligt att det bara ska vara ett pass framöver vilket jag tolkar som 99,95. Skapligt rörigt av dom, känns som de gjort detta för att kräva ur mer pengar ur de som redan betalat dyra kostnaden, mycket fult gjort. Jag kommer klicka ur autorenowal och se om jag kan teckna om senare. Tack för eran hjälp.

Har mailat till MotoGP för att få klarhet i detta. :7peta
De skall återkomma, var svaret.....:D
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Här är deras svar:

There will be 2 VideoPasses : the VideoPass with Live Timing (the one you are getting) and the VideoPass without Live Timing. Those who are paying 99.95 are not getting the Live Timing.

Thank you!

Kind Regards,

--
Customer Support
support@motogp.com

Så då innebär väl detta att man inte kan se rejsen live om man betalar €99,95...?:va
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Här är deras svar:

There will be 2 VideoPasses : the VideoPass with Live Timing (the one you are getting) and the VideoPass without Live Timing. Those who are paying 99.95 are not getting the Live Timing.

Thank you!

Kind Regards,

--
Customer Support
support@motogp.com

Så då innebär väl detta att man inte kan se rejsen live om man betalar €99,95...?:va

Så här stod det i mitt förnyelsemeddelande:

*The current version of LiveTiming will not be included in your subscription from the 2017 season onwards. By renewing your subscription to VideoPass, you can access a Lite version where information on the riders is shown without intermediate times. If you want to access the full LiveTiming, you should subscribe to the new LiveTiming pack which will be available from the 2017 season. This change does not affect your video subscription.


Live timing har alltså inget med tillgång till själva videoströmmen att göra.
 

Afolkers

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Yamaha R1 -01
Här är deras svar:

There will be 2 VideoPasses : the VideoPass with Live Timing (the one you are getting) and the VideoPass without Live Timing. Those who are paying 99.95 are not getting the Live Timing.

Thank you!

Kind Regards,

--
Customer Support
support@motogp.com

Så då innebär väl detta att man inte kan se rejsen live om man betalar €99,95...?:va

Livetimingen ligger väl bara i den officiella appen tror jag. Så rejsen live ska man kunna se med båda paketen. Hade lilla paketet först. Men ändå, tycker de har rört till det ordentligt, varför kan man inte bara klicka i en bock för lilla paketet igen. Sen står det nåt om att autorenowal nu och få 10e rabatt, alltså ska det kosta 149, 95 utan rabatt då. Och på ett annat ställe står det att det bara kommer finnas ett typ av videopass numera och att de behållt 2015års priser. Bra gjort Dorna
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Ja, de har ju minst sagt misslyckats med att skicka ut tydlig info..
Ser nu att jag missade stjärnan i mailet jag fick, som vanligt stod betydelsen i mikroskopiska bokstäver för att man skulle missa/inte tänka på det... här är fulla meddelandet. Lite B kan jag tycka.



"Your VideoPass is currently set to auto-renew on 14 November 2016. This email is just a reminder that your account will be billed the renewal price at that time.

As next season only one type of VideoPass subscription is available, we are maintaining the 2016 Season prices and adding new features!

New 2017 subscription features:

Full Off-Season access
Free Multiscreen: View up to 4 camera feeds simultaneously, with 4 onboard cameras to choose from
Live Timing Lite*: Access to LiveTiming Lite, showing the most crucial information about the riders during the race, qualifying and practice.
HD video quality: Upgraded video quality to improve your VideoPass viewing experience.

If you no longer wish to continue your access to VideoPass, go to your profile and then uncheck the box that indicates you would like to auto-renew for the 2017 MotoGP™ Season..

If you wish to continue your subscription, you don’t need to do anything. You will still be able to access all content at motogp.com without interruption.

We look forward to bringing you more great MotoGP™ coverage in 2017!

Yours sincerely,
motogp.com"

*The current version of LiveTiming will not be included in your subscription from the 2017 season onwards. By renewing your subscription to VideoPass, you can access a Lite version where information on the riders is shown without intermediate times. If you want to access the full LiveTiming, you should subscribe to the new LiveTiming pack which will be available from the 2017 season. This change does not affect your video subscription.
 
Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Faan va rörigt. :va
Menar de att Live timing är den man får i MotoGP-appen? Får man alltså både VideoPass + MotoGP-appen för €139.95??
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Nu fick jag ett nytt, förklarande (?), svar:

No. Live video is included in the limited VideoPass. What´s not included is the Live Timing.
Thank You!

Kristallklart, eller....... :confused::va
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tänker börja med "lilla" så får jag se om jag saknar något.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
"Paddock-feeden" som bara finns som en kanal i depån har ungefär tre sekunders fördröjning jämfört med verkligheten, video-feeden till MotoGP's hemsida har ytterligare någon sekunds fördröjning och det som sänds av diverse TV-bolag har ytterligare några sekunders fördröjning. Allt för att ge bildproducenten på plats och bildproducenterna hos respektive TV-bolag en ärlig chans att klippa ihop ett bra TV-program och framförallt för att snabbt kunna redigera bort otrevliga händelser (då det är uppenbart att någon skadar sig allvarligt eller rent av slår ihjäl sig).

Den som inte tittar live på plats har alltså tre till tio sekunders fördröjning jämfört med verkligheten.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
KTM äger WP som förutom fjädring även är underleverantör av en massa andra saker till KTM's produktion såväl som racehojar, bl.a. kylare och svetsning av ramar. Att KTM skulle välja något annat fjädringsmärke är helt uteslutet, det skulle vara ett marknadsföringsmässigt fiasko.

Den WP-fjädring som sitter på deras produktionshojar och den försvinnande lilla mängd fjädring de säljer för eftermarknaden är allt som oftast ren dynga, men de grejer som deras racingavdelning (som lyder direkt under KTM's racingavdelning) bygger är faktiskt rätt så bra. Alla KTM i Moto3 och flera Moto2-hojar använder sådan fjädring. Går det att vinna race och mästerskap på denna fjädring så är den definitivt inte usel.

Var det inte lite samma sak för Honda för en massa år sedan? Att deras egen Showa-fjädring skulle användas just för att det var deras egen (om jag nu inte minns helt galet), men slutligen fick de ändå trots allt krypa till korset och byta till Öhlins, eftersom det duger inte att vara mycket bra där andra är bäst.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Var det inte lite samma sak för Honda för en massa år sedan? Att deras egen Showa-fjädring skulle användas just för att det var deras egen (om jag nu inte minns helt galet), men slutligen fick de ändå trots allt krypa till korset och byta till Öhlins, eftersom det duger inte att vara mycket bra där andra är bäst.

Det handlar la inte om att prylarna är bäst eller sämst utan att förarna/teamen vill ha det som deras rivaler vinner på. De tror att om de kör på samma prylar så blir det jämnare å har samma chans att vinna.
de/dem... fan blir inte klok på det nu på gamla dar. :p
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Var det inte lite samma sak för Honda för en massa år sedan? Att deras egen Showa-fjädring skulle användas just för att det var deras egen (om jag nu inte minns helt galet), men slutligen fick de ändå trots allt krypa till korset och byta till Öhlins, eftersom det duger inte att vara mycket bra där andra är bäst.

Är väl WP på både moto3 och 2 mästarhojarna så de verkar ju inte helt värdelösa...
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Förra säsongen var det en serie, After the flag tror jag den hette, där de intervjuade förare och gick igenom och förklarade vissa komponenter på hojarna. Kollade inte på allt, men var rätt underhållande!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Där ser man! Missat att den gick under säsongen också :p Men vill minnas att det var någon serie under pre-season förra året?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top