totoro
Är fulladdad ibland
Bra byggtråd. Fina nya grejer. Någorlunda lättmeckat. Grattis!
Ja dessutom skall man ju hem också.Alla ljus och brytare funkar. Kvällen innan min första trial.
View attachment 484416
Så dagen därpå i depån hos Tiger MK, min första trial. I ryggsäcken har jag lite verktyg, knäskydd, 4L extra bensin och en tratt.
View attachment 484417
Att köra på hojen till träningsområdet var minst sagt ansträngande, för skrevet. Hojen går bra, inga problem där, men jag funderar starkt på krok och ramp. Annars får jag börja talka.
Det finns attid folk på en bana som städar ihop dina saker o kör hem dom till sambon medans ambulansen kör dej till akuten, så ge iallafall 99%Ja men 20 mil är lite extremt, väl? Jag har mina klubbar knappt 20 min från mig år var sitt håll. Men visst är det så att jag kan ju inte satsa 100% på banan när jag vet att jag behöver hojen för att ta mig hem igen.
Det är ytterst ytters sällan någon blir av med grejor i depån
Terrängkörningslagen verkar inte bakymmra dig något?Hittills har jag varit på TigerMK 4-5 gånger och kört, i söndags hade dom "Prova på", då lärde jag mig hur man lyfter framhjulet inför ett hinder. Det var läskigt, jag är en feg jävel.
Att köra till och från banan funkar, första gången tyckte jag sätet var för smalt och jag hade lite problem med 'stumt arsle' efteråt. Men nu verkar arslet ha vant sig. Så har jag bytt olja med filter, använde A9 15W50 helsyntet. Hojen går väldigt bra, motorn har skönt ljud, men växlarna har en något specifik stegning; 1-2-3 är typ startväxlar, 4an rullar bra mellan 15-25 kmh, och 5an lägger jag i vid 25-35 och så köra upp till 65-70 som max. Jag håller gärna 60 kmh på vägarna till banan. Då varvar motorn lagom.
Idag var jag ute på en promenad med hojen i min lokala skogsmiljö. Inget folk, bara mygg. Jag övar lite här och där, jag är långt ifrån att kunna köra på bakhjulet, men jag kan åtminstonne lyfta det över mindre hinder nu. Det blir alltså inga 'splats' ännu ?
View attachment 485138
Terrängkörningslagen verkar inte bakymmra dig något?
Bra fråga, tackar för att du tog upp det. Svaret blir hur som helst nej. Jag är inte bekymrad över den lagen alls. Du hade lika gärna kunnat fråga mig "hur uppträder du bland folk?", eller kanske "hur beter du dig på internet?"Terrängkörningslagen verkar inte bakymmra dig något?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|