-

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hört talas om ordspråket "tjänster och gentjänster"? Gillar inte att utnyttja folk, och d e f i n i t i v t inte att själv bli utnyttjad. Öppnar hellre plånboken så blir man av med problemet:tummenupp

Är väl kanske en generationsfråga? Men att hjälpa till med något man kan är tillfredsställelse nog för många. Inget som kan köpas liksom. Och att hojkollektivet hjälper varandra är en sådan där kod som många andra hobbies bara kan drömma om. Men ser du det som ett problem(för samvetet eller?)så är det klart att du ska betala för dig hos en random firma. Och dom hjälper dig säkert med ett bra val av däck till din hoj också för den delen. Alla tips på däck du fått här är helrätt i a f.

Lycka till:tummenupp

/U
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tjaa Du, det beror på hur bekväm Du vill vara. De flesta av oss kanske skruvar loss däcken från hojen och tar bara med oss fälgarna till däcksverkstan. Däcken kan Du räkna med kostar ca 3 000:- fram och bak. Låter Du verkstan montera och demontera hjulen från hojen tillkommer allt från några hundra till kanske 1 500:-. Har Du tur hittar Du något billigt erbjudande nu i höst.

Ett billigare sätt kan vara att beställa däcken hemkörda via internet och ta dessa till någon som racerepairs eller AnderssonTurbo. Många handlar som redan nämnts t ex på www.hojdack.se, är Du SMC-medlem får Du rabatt på deras Maxxis-däck.

Lycka till:tummenupp

Va kostar det att köpa dessa däck?...
 
Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Är väl kanske en generationsfråga? Men att hjälpa till med något man kan är tillfredsställelse nog för många. Inget som kan köpas liksom. Och att hojkollektivet hjälper varandra är en sådan där kod som många andra hobbies bara kan drömma om. Men ser du det som ett problem(för samvetet eller?)så är det klart att du ska betala för dig hos en random firma. Och dom hjälper dig säkert med ett bra val av däck till din hoj också för den delen. Alla tips på däck du fått här är helrätt i a f.

Börjar känna att det snart är ett problem...., det där med generationsfråga. När man numera hjälper yngre förmågor så är de j-kligt tacksamma, finns inga korkade, konstiga problem. Men varför är folk så rädda att fråga nu förtiden:va

Ang. däck så verkar det numera vara en psykologisk sak har jag märkt. Däcken idag är förbannat bra, överlag, men dock är det sista tionelen... för en mycket rutinerad förare. Tydligen säljer detta argument fortfarande...
 

Dr.Bike

Guest
Hittills har jag enbart kört på gata, tänkte dock börja köra lite smått på bana i vår....:wiggle

Jag har däcken för dig.
Skicka ett PM så får du veta hur vi gör, och priser.

Börjar känna att det snart är ett problem...., det där med generationsfråga. När man numera hjälper yngre förmågor så är de j-kligt tacksamma, finns inga korkade, konstiga problem. Men varför är folk så rädda att fråga nu förtiden:va

Ang. däck så verkar det numera vara en psykologisk sak har jag märkt. Däcken idag är förbannat bra, överlag, men dock är det sista tionelen... för en mycket rutinerad förare. Tydligen säljer detta argument fortfarande...

Du plockar mer och mer poäng! :tummenupp

Helrätt alltihop du säger, och det där sista, om att däck numera mest är psykologi stämmer SÅÅ bra!
Särskilt när folk har sladdat av... DÅ är det alltid DÄCKENs fel....

Nej sanningen är den, att de flesta däck idag, är så bra, att de flesta av oss, har en betydligt lägre inkompetensnivå... om man säger så ;)
 
Last edited:

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Uppsala
Hoj
2st Cbr1000rr-08
:) Ja kan fixa däck åt dig t veckan ca 1500:- som ja sa förut :)
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
haha... det här var ju bara det dummaste...

"Jag gillar inte att utnyttja..bla..bla..bla"

Kolla rubriken.
"Nån som vill hjälpa en dam i nöd?"

DET är väl att utnyttja? hehe.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Om du kör mest gata och nån dag på bana så skulle jag säga Road 2ct för kombon livslängd och grepp eller RoadSmart för grepp med hyfsad livslängd. det är min erfarenhet
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Du plockar mer och mer poäng! :tummenupp

Helrätt alltihop du säger, och det där sista, om att däck numera mest är psykologi stämmer SÅÅ bra!
Särskilt när folk har sladdat av... DÅ är det alltid DÄCKENs fel....

Nej sanningen är den, att de flesta däck idag, är så bra, att de flesta av oss, har en betydligt lägre inkompetensnivå... om man säger så ;)

Är faktiskt inte ute på något poängfiske:mad:, utan att så är verkligheten, (som jag upplever den i alla fall).:)

Jag skrapar fotpinnarna, (skithonda tydligen), med hjälp av allroundäck, grusdäck.... på något som kan kallas "vanlig gata", idag. Något märkligt, tydligen... Och nej, jag är ingen racingguru!

Däck idag är förbannat bra:)

Jag har, dock sladdat av, och kan inte köra mer denna säsongen. Men det berodde på något annat svårsmält ......sbs*...:brinnerup



*Skit Bakom Styret
 
Last edited:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Va fasen, 3 sidor och inget klassigt inlägg....... något är fel på SH :confused:
Lycka till med nya däcken :)
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Va fasen, 3 sidor och inget klassigt inlägg....... något är fler på SH :confused:
Lycka till med nya däcken :)

Nej, det är precis så det ska vara. Inte en massa dravel , spam & sexuella anspelningar så fort någon och speciellt en tjej ställer en seriös fråga och förväntar sig ett seriöst svar.
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Hej Tjejen!
SH är ett mycket bra forum, men det verkar som "småkillarna" inte kan svara på en seriös fråga utan att få ståfräs på den lille stumpen! Ha ha, kan väl kanske bero på att de aldrig får något! Var bara tvungen att säga vad du förmodligen tänker.
Ang däck, så tycker jag att du kan köra på "vanliga" race däck för gata, dvs Pirelli corsa eller liknande. Har jag förstått dig rätt så är du ganska ny på att köra hoj och även om du väljer ett sportdäck för gata så kommer du ALDRIG gå över vad däcken klarar de första gångerna på bana. Se därför till att istället köpa ett däck som ger dig bäst grepp i trafiken. Ett "suddgummi" däck är ej lämpligt för en ovan/relativt ny förare att köra på då det kräver temperatur för maximalt grepp och då inte helst på blöta vägar eller i rondeller med låg temp och oljespill. Köp bara ett bra däck för gata såsom , Michelin, Pirelli, metzler mfl. Vet du att du kör hårdare så välj med dubbel blandning, tänk på att ett race däck behöver komma upp i höga temp för att fungera som det är tänkt. Tror inte du får upp den rätt temp när du kör till jobbet? Lycka till !
Mvh
 

Memell

Sic Semper Tyrannis
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Södertälje
Hoj
YZF 600 -97
Instämmer med föregående talare, annars tycker jag att inlägg #3 sammanfattar hela den här tråden på ett utmärkt sätt...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top