eh, tro inte för mycket om däck nu, finns däck som man åker av med fortare än kvickt, du har nog bara träffat "rätt" så testar du ett nytt märke/modell så var lite försiktigt innan du drar på, ifall du inte fått rekommendationer av någon.
Naturligtvis har jag haft "problem" med däck, men det beror också vilka däck man ska ha, för vilket syfte, och under vilka förhållande skall man köra, och hur mycket kan jag som förare ha nytta av crem'e dela crem'e däck. Vilka i bland är helt specade mot någon typ av körning t ex. Jag som gatuförare vill ju har något allround...
Som hojförare och däck, så tycker jag den mest "drastiska" skillnaden är tempen helt enkelt på egenskaperna.
En raceförare kör med däckvärmare etc och har järnkoll på det här, jag som gatuförare har liiiite andra förutsättningar på "vanlig" körning.
Tillspetsade dock lite kommentaren jag har gjort tidigare, men det görs idag väldigt bra däck!
Ang. däcks egenskaper är Dr. Bike rätt vass. Själv är jag är praktiker och har inte märkt någon revolutionerande skillnad , och att det generellt görs väldigt bra däck står jag för. Lusläser inte några testresultat, som du nog förstår.
Kämpar emot min stigande ålder, men ändå håller jag på att hamna i touringträsket iom ett impulsköp av en honda vfr.
Kommer då byta ut Metzeler-däcken på denna hoj mot just Michelin pilot road c2. Pga hårda mitten och mjuka sidorna, så att man kan få lite livslängd vid touring. Så visst går utvecklingen frammåt, men jag tror inte det är en direkt dramatisk utveckling vi snackar om
Folk körde jävligt fort förr i tiden med...
Last edited: