-

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
eh, tro inte för mycket om däck nu, finns däck som man åker av med fortare än kvickt, du har nog bara träffat "rätt" så testar du ett nytt märke/modell så var lite försiktigt innan du drar på, ifall du inte fått rekommendationer av någon.

Naturligtvis har jag haft "problem" med däck, men det beror också vilka däck man ska ha, för vilket syfte, och under vilka förhållande skall man köra, och hur mycket kan jag som förare ha nytta av crem'e dela crem'e däck. Vilka i bland är helt specade mot någon typ av körning t ex. Jag som gatuförare vill ju har något allround...
Som hojförare och däck, så tycker jag den mest "drastiska" skillnaden är tempen helt enkelt på egenskaperna.

En raceförare kör med däckvärmare etc och har järnkoll på det här, jag som gatuförare har liiiite andra förutsättningar på "vanlig" körning.

Tillspetsade dock lite kommentaren jag har gjort tidigare, men det görs idag väldigt bra däck!

Ang. däcks egenskaper är Dr. Bike rätt vass. Själv är jag är praktiker och har inte märkt någon revolutionerande skillnad , och att det generellt görs väldigt bra däck står jag för. Lusläser inte några testresultat, som du nog förstår.

Kämpar emot min stigande ålder, men ändå håller jag på att hamna i touringträsket iom ett impulsköp av en honda vfr.

Kommer då byta ut Metzeler-däcken på denna hoj mot just Michelin pilot road c2. Pga hårda mitten och mjuka sidorna, så att man kan få lite livslängd vid touring. Så visst går utvecklingen frammåt, men jag tror inte det är en direkt dramatisk utveckling vi snackar om :)

Folk körde jävligt fort förr i tiden med...

Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Sluta kämpa emot, njut istället av alla de förmåner som tilldelas på ålderns kant. Pensionärsrabatt på bussen, spela bingo med vännerna, åka på kryssning en måndag utan att någon höjer på ögonbrynen - ja, listan kan göras lång :banana

Det är ju det, med stigande ålder, man börjar bli bekväm av sig, och upptäcker att man gillar det:mad::3freak

Btw, Så jävla gammal är jag inte, tar ett tag innan jag börjar bli en belastning för skattebetalarna:FU

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Hela syftet med den här diskussionen är inte enbart att köpa nya däck och sen va nöjd...vill ju bredda mina kunskaper och fördjupa mig inom ett område som jag fullkomligt älskar :kär

Då skulle jag föreslå att fröken åker iväg till närmaste Biltema och inhandlar ett par tre stycken däckjärn, en gummiklubba och lite smörja och sen byter hon däcken heeeelt själv. Billigare än så blir det inte.
(Du får inte vara så rädd om fälgarna dock, lite lacksläpp och skit får man räkna med. Kalla det lättning så känns det bättre sen).
:tummenupp

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Om jag visste hur man gjorde hade jag aldrig startat den här topicen :dummer

Ett förslag då är att INTE skriva som du gör!!
Du vill bredda dina kunskaper men inte prova något nytt?

Har jag förstått det hela rätt då? :död

Hela syftet med den här diskussionen är inte enbart att köpa nya däck och sen va nöjd...vill ju bredda mina kunskaper och fördjupa mig inom ett område som jag fullkomligt älskar

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Hört talas om ordspråket "tjänster och gentjänster"? Gillar inte att utnyttja folk, och d e f i n i t i v t inte att själv bli utnyttjad. Öppnar hellre plånboken så blir man av med problemet:tummenupp

Vet du vad?
Det finns faktiskt verkstäder och butiker som kan hjälpa dig mot betalning. Det verkar ju som du ändå kommer att vända dig dit så varför fråga om hjälp här med den bestämda inställningen du har?
Konstig tråd.

• Gilla
Reaktioner: tcg

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så bara för att man betalar 5000 för ett däck så är det det absolut bästa bara för priset?? va?? :va Eller syftar du på att det är bättre att byta innan det börjar röra sig till den olagliga gränsen? isåfall hänger jag med annars inte.

Det sistnämnda i stort men även kinesiska hejsanhoppsandäck kan ta sig i brasan.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Om jag visste hur man gjorde hade jag aldrig startat den här topicen :dummer

Kanske lite ödmjukhet mot de som vill hjälpa dig kunde vara klädsamt ...
Jag vet precis vilka däck som vore bäst för dig, men du vill ju inte stå i tacksamhetsskuld till nån ... :rolleyes:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Du vill bredda dina kunskaper men inte prova något nytt?

Syftade enbart på att jag hade bytt däcken själv om jag visste hur man gjorde, men nu så vet jag inte och tyvärr har jag inte heller nån i min närhet som besitter den kunskapen. Ber om ursäkt om nån tog illa vid sig :död

Du har ju redan några stycken som erbjudit sig att hjälpa dig med däcken och förmodligen även visa hur du skall göra i framtiden om du vill göra det själv... men du vill inte ha hjälp för du vill inte stå i tacksamhetsskuld till någon, varför då be om hjälp istället för att fråga var bästa däcksfirma finns?

Eller så är du lite vågad och tar upp någon av dessa erbjudanden om hjälp som du fått och upptäcker att alla inte hjälper en tjej bara för att få komma till i sängen.

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jag vill också ha så här många svar på mina förfrågningar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag blir avunsjuk

sportbike

Guest
Min Inbox är fullproppad med förfrågningar om jag vill "ligga"... är det verkligen så konstigt då att man som tjej får en skev bild om de kvinnliga användarna på sh? :va[/QUOTE]

Bara att radera och gå vidare,det gör jag :tummenupp

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Nu är problemet löst.
Nya sulor, svarta runda med hål i mitten.
Hon fick betala och alla är nöjda.

En synnerligen trevlig tjej som besökte vår verkstad i dag!

Alltid trevligt med nya kunder :)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Syftar du på den här kommentaren?

För alla ni som inte vet så känner jag killen sen tidigare så det va ju bara ett internskämt. Känns dock förjävligt att folk missförstår en :gnissla

Det brukar va lite svårt för utomstående att förstå internskämt och att överhuvudtaget veta att personerna i fråga känner varandra.

Men men, vad blev de för sulor då?!

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Min Inbox är fullproppad med förfrågningar om jag vill "ligga"... är det verkligen så konstigt då att man som tjej får en skev bild om de manliga användarna på sh? :va

Skummt.... Du quota krister och jag blev quotat?!
Vill bara klargöra att jag inte har skrivit det utan det är krister som skrev det där med att vara "vågad".

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati