-

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Så är det tyvärr.
Och man undrar hur många som tror sig veta att dom tycker det som troligen är bäst bakom tangentborden det egentligen finns?:va

Om det speglar sig bra i din dataskärm så ser du en iaf.

Hur tror du inlägget från Lady D tolkas när hon skriver som hon skriver?

Det är inte på ngt sätt påhopp mot dig om ni nu har kommit överens om att detta är en bra däckskombination för henne. Men som vanligt sitter ju det mesta av greppet i däcken i huvudet hos föraren.

Jag tackar väldigast för erbjudandet om bakdäcket, men har lite väl långt upp. Synd för jag var i närheten förra helgen.

Din butik verkar ju vara seriös, men du kanske ska tona ner dina utspel lite för att inte skrämma bort framtida kunder.

Som sagt inget illa menat, tolkar bara det jag läser.
 

Dr.Bike

Guest
Många däckexperter finns det...

Jag och Avarage hade samma diskussion, på annan plats, tror jag (minns ej)
Och så har nog även Badger och Steffo B kommenterat samma sak vill jag minnas:

- ALLA däck idag är så bra, att de med säkerhet överglänser normalförarens behov/kunskap/körskicklighet.

- Däck går att blanda. Man måste inte lagbundet ha samma märke fram och bak

- Om man blandar kan man ju iofs försöka ha samma typ (touring/sport/supersport) men även detta är en sak man KAN kompromissa på (vilket jag själv är ett levande exempel på med Roadsmart fram och Power One competition bak, som jag kört framgångsrikt på bana)

- Anledningen till att däck oftast INTE blandas är ren skrämselpropaganda från tillverkarna. Och sånt sätter sig i huvudet på oss konsumenter.

Så - ja! Sanningen är den, att ev. brister i ett däcks prestanda, eller kombinationen av olika däcks förmåga att leverera 100% av vad de sades göra tillsammans med ett likadant däck, är bara en tankelapsus och mental spärr för de flesta av oss, då vi, aldrig ens kommer i närheten av att unyttja vad däcken klarar.

Med det sagt: Ingen skugga över att vare sig sälja olika däck till fram/bak, eller för den som vill byta ex.vis bara bakdäcket, men inte får tag i just exakt det däck man hade innan: Det går fint att välja ett annat. Liknande.



Sen tycker jag att ni kan sluta bråka och tuppfäktas.
Det för vare sig debatten framåt,
eller tillför några fakta för vanligt folk att lära sig av.
Detta forum är ingen dokusåpa, det är till för att alla ska lära sig något.
Vill ni kasta paj föreslår jag PM, det är bäst för alla.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kom igen...

Vet inte vad som är roligast i tråden, men det spelar kanske inte så stor roll sålänge det är underhållande sammantaget.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Visa Fiddyn !
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Om det speglar sig bra i din dataskärm så ser du en iaf.

Hur tror du inlägget från Lady D tolkas när hon skriver som hon skriver?

Det är inte på ngt sätt påhopp mot dig om ni nu har kommit överens om att detta är en bra däckskombination för henne. Men som vanligt sitter ju det mesta av greppet i däcken i huvudet hos föraren.

Jag tackar väldigast för erbjudandet om bakdäcket, men har lite väl långt upp. Synd för jag var i närheten förra helgen.

Din butik verkar ju vara seriös, men du kanske ska tona ner dina utspel lite för att inte skrämma bort framtida kunder.

Som sagt inget illa menat, tolkar bara det jag läser.

Om du själv läser vad du skriver så har jag ju lurat henne!
Tycker du det är ok att skriva så när du inte har en jävla aning om vad som diskuterades i verkstan?

Och så har du diagnostiserat mig som Schizofren...

Prova att tona ner dina egna inlägg mot andra så kanske du blir trevligt bemött.

Däcket kan jag spara till dig om det kommer in!
Inga problem!
Kom och hämta! Däremot kommer det vara ett jävligt stort hål i det!


Ja....

Nån som är bra på låstråd?
 
Last edited:

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Om du själv läser vad du skriver så har jag ju lurat henne!
Tycker du det är ok att skriva så när du inte har en jävla aning om vad som diskuterades i verkstan?

Och så har du diagnostiserat mig som Schizofren...

Prova att tona ner dina egna inlägg mot andra så kanske du blir trevligt bemött.

Däcket kan jag spara till dig om det kommer in!
Inga problem!
Kom och hämta! Däremot kommer det vara ett jävligt stort hål i det!



Ja....

Nån som är bra på låstråd?

Nu får du försöka hitta ngn annan att försvara dig desperat mot, jag har inte ork för clowner som du. Hej hopp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag är ju ingen social person vad gäller att konversera nya bekantskaper, detta kan vara lite jobbigt på tex Sveavägen och Rosenhill och såna ställen. Så när jag står där efter att av ngn ha blivit presenterad för ett antal sporthojare så kan jag ibland känna en viss tunghäfta. Jag har helt enkelt svårt att hitta ett bra samtalsämne. Att prata om dagens hojväder känns ju lite väl kallpratigt. Och motor- och tekniksnack är inte så många sporthojare så intresserade av. Och polisjakter och knäskrap kan jag ju inte så mycket om.

Men sedan några år har jag alltid praktiserat följande. Jag frågar om vilka däck ngn kör på och vad han (tjejer skiter i vad de har för mackor) tycker om sina puppor. Vips har man en helt illuminerad debatt där man får samtliga i flocken att nästan stå på tå för att få ordet. Ofta kan jag tom obemärkt smita undan och handla kaffe och komma tillbaks. Sporthojsdäck är helt enkelt en aldrig sinande topic bland många sporthojare.

Så nästa gång du har ett gäng runt dig i depån eller dylikt och du känner att stämningen är lite stel och trevande. Gör som jag! Se det goda i detta infekterade ämne. Mumla ngt däcksorienterat och vips har du ett perfekt mingel goin on. Alla kommer vara med och alla har en åsikt! Det är perfekt! :D

/J

Om du själv läser vad du skriver så har jag ju lurat henne!
Tycker du det är ok att skriva så när du inte har en jävla aning om vad som diskuterades i verkstan?

Och så har du diagnostiserat mig som Schizofren...

Prova att tona ner dina egna inlägg mot andra så kanske du blir trevligt bemött.

Däcket kan jag spara till dig om det kommer in!
Inga problem!
Kom och hämta! Däremot kommer det vara ett jävligt stort hål i det!



Ja....

Nån som är bra på låstråd?
 
Last edited:

Spyke

Sporthojsnörd
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
GSXR 750 -96
Jag är ju ingen social person vad gäller att konversera nya bekantskaper, detta kan vara lite jobbigt på tex Sveavägen och Rosenhill och såna ställen. Så när jag står där efter att av ngn ha blivit presenterad för ett antal sporthojare så kan jag ibland känna en viss tunghäfta. Jag har helt enkelt svårt att hitta ett bra samtalsämne. Att prata om dagens hojväder känns ju lite väl kallpratigt. Och motor- och tekniksnack är inte så många sporthojare så intresserade av. Och polisjakter och knäskrap kan jag ju inte så mycket om.

Men sedan några år har jag alltid praktiserat följande. Jag frågar om vilka däck ngn kör på och vad han (tjejer skiter i vad de har för mackor) tycker om sina puppor. Vips har man en helt illuminerad debatt där man får samtliga i flocken att nästan stå på tå för att få ordet. Ofta kan jag tom obemärkt smita undan och handla kaffe och komma tillbaks. Sporthojsdäck är helt enkelt en aldrig sinande topic bland många sporthojare.

Så nästa gång du har ett gäng runt dig i depån eller dylikt och du känner att stämningen är lite stel och trevande. Gör som jag! Se det goda i detta infekterade ämne. Mumla ngt däcksorienterat och vips har du ett perfekt mingel goin on. Alla kommer vara med och alla har en åsikt! Det är perfekt! :D

/J

Ett tips som heter duga:D:tummenupp
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag är ju ingen social person vad gäller att konversera nya bekantskaper, detta kan vara lite jobbigt på tex Sveavägen och Rosenhill och såna ställen. Så när jag står där efter att av ngn ha blivit presenterad för ett antal sporthojare så kan jag ibland känna en viss tunghäfta. Jag har helt enkelt svårt att hitta ett bra samtalsämne. Att prata om dagens hojväder känns ju lite väl kallpratigt. Och motor- och tekniksnack är inte så många sporthojare så intresserade av. Och polisjakter och knäskrap kan jag ju inte så mycket om.

Men sedan några år har jag alltid praktiserat följande. Jag frågar om vilka däck ngn kör på och vad han (tjejer skiter i vad de har för mackor) tycker om sina puppor. Vips har man en helt illuminerad debatt där man får samtliga i flocken att nästan stå på tå för att få ordet. Ofta kan jag tom obemärkt smita undan och handla kaffe och komma tillbaks. Sporthojsdäck är helt enkelt en aldrig sinande topic bland många sporthojare.

Så nästa gång du har ett gäng runt dig i depån eller dylikt och du känner att stämningen är lite stel och trevande. Gör som jag! Se det goda i detta infekterade ämne. Mumla ngt däcksorienterat och vips har du ett perfekt mingel goin on. Alla kommer vara med och alla har en åsikt! Det är perfekt! :D

/J

Den här tråden var ju om inte annat ett bra exempel på att det du skriver stämmer. :hihi
 

Dr.Bike

Guest
[Kommer från och med nu vända mig till nåt annat hojforum om jag har någon fråga, för här verkar det inte som att man är välkommen:gnissla

Klart du är, men diskutera inte med idioter. Då spårar det alltid ur.
Lyssna på de som inte bara vill hjälpa, utan på de som även ger dig olika alternativ, dvs folk som inte bara förordar ETT alternativ, och i och med det, ta ett beslut själv!

Den här tråden var ju om inte annat ett bra exempel på att det du skriver stämmer. :hihi

Har det inte ALLTID gjort det menar du? ;)
Vavava? :jäs

:D
 
Last edited:

rswarrior

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
gbg
Hoj
04 rswarrior
Ja förstår dig till 100,,,de vill bara visa att dom är män men....skit i dom ride safe:)
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Metzeler Sportec M3 köpte jag till Kawan iår... Hade M3 fram förut oxå och dom biter så jävla hårt i backen så jag har aldrig ångrat det beslutet...

Dom kan jag varmt rekommendera...både på vått/torrt & bana... :)

Sen slår du upp Eniro och ringer runt i Uppsala hos däckverkstäderna... Det skiljer oftast 5-600kr och ibland mer på samma uppsättning däck beroende på var man handlar... Just nu borde det va lite rabatt eftersom säsongen är över oxå... Handla där priset och servicen är bäst och rata fåntrattar...

Riktigt billiga priser brukar jag hålla mig borta från....Därmed inte sagt att dom behöver va dåliga men billigt brukar ofta va billigt av en anledning..... Dålig däckförvaring, usel service, långa leveranstider eller talanglösa mekare...välj själv... :)

Har kört med Bridgestone, Dunlop och Michelin förut och alla är väl bra däck men Metzler kommer jag inte byta ut i första taget...
=Känns aldrig nervösa oavsett hur man kör eller väglag...
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Metzeler Sportec M3 köpte jag till Kawan iår... Hade M3 fram förut oxå och dom biter så jävla hårt i backen så jag har aldrig ångrat det beslutet...

Dom kan jag varmt rekommendera...både på vått/torrt & bana... :)

M3 fram och Roadtech bak är suveränt ...
Jag ser ingen anledning att gå ifrån det.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Har det inte ALLTID gjort det menar du? ;)
Vavava? :jäs

:D

Får väl prova det nästa gång jag är ute...

Jag: "Hej tjejen! Kul här ikväll?"

Tjejen: Mördande blick.

Jag: "Vad heter du?"

Tjejen: Blickar som dödar mer än en mördande blick.

Jag: "Men... Vilka däck tycker du är bäst då? Michelin Pilot Road 2ct eller Metzelers liknande däck?"

Tjejen: Skiner upp i ett leende. "Anna heter jag! Du menar Metzeler Roadtec Z6? Ska vi förresten gå hem till mig och prata om det i lite mysigare miljö? Du vet vad jag menar..." Blinkar lite förföriskt med ögonen.


:hihi


Spårade jag förresten ur tråden lite nu? :fyllisar
 

Gruztager

snabbare än min egen skugga
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Blentarp city
Hoj
Yamaha R1
Får väl prova det nästa gång jag är ute...

Jag: "Hej tjejen! Kul här ikväll?"

Tjejen: Mördande blick.

Jag: "Vad heter du?"

Tjejen: Blickar som dödar mer än en mördande blick.

Jag: "Men... Vilka däck tycker du är bäst då? Michelin Pilot Road 2ct eller Metzelers liknande däck?"

Tjejen: Skiner upp i ett leende. "Anna heter jag! Du menar Metzeler Roadtec Z6? Ska vi förresten gå hem till mig och prata om det i lite mysigare miljö? Du vet vad jag menar..." Blinkar lite förföriskt med ögonen.


:hihi


Spårade jag förresten ur tråden lite nu? :fyllisar



hahaha.. är det så det går till alltså..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top