-

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Ja jävlar vilken lång tråd för att köpa nya däck. Du tar inte emot hjälp och sen slutar det med att du köper 2 olika som du inte ens ville ha bara för att det var det enda dom hade hemma?? Vilken skit:va

Vilken annan verkstad som helst hade haft de däcken du frågade efter på 2 dagar, prova telefonen nästa gång så slipper du bli trakaserad här med.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ja jävlar vilken lång tråd för att köpa nya däck. Du tar inte emot hjälp och sen slutar det med att du köper 2 olika som du inte ens ville ha bara för att det var det enda dom hade hemma?? Vilken skit:va

Vilken annan verkstad som helst hade haft de däcken du frågade efter på 2 dagar, prova telefonen nästa gång så slipper du bli trakaserad här med.

...rätt dyrt, med tanke på vad hon var ute efter, då hade tom jag kostat på mig att vara trevlig. Fast skit också, det är jag ju ändå utan att på något vis kunna hjälpa det...
 

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Västervik
Hoj
Blade -98
Efter 10 år och 10 000 tals mil av däcktestande så har jag kommit fram till att den bästa uppsättningen får man genom att blanda Michelin One Street fram med Metzeler Racetech k2 bak. Testa det vettja! :tummenupp
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Min Inbox är fullproppad med förfrågningar om jag vill "ligga"... är det verkligen så konstigt då att man som tjej får en skev bild om de manliga användarna på sh? :va
Allvarligt? Jag trodde inte det förekom i den utsträckningen. Jag har inte fått ett enda ligga-PM. :gråta
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Min Inbox är fullproppad med förfrågningar om jag vill "ligga"... är det verkligen så konstigt då att man som tjej får en skev bild om de manliga användarna på sh? :va

*ASG* Ja är man så jävla dum så man skriver "FISK*BETE" som namn och lägger upp en snygg bild på betet får man ju skylla sig själv om folk frågar om man vill ut o fiska.

Du kan inte först stå o dangla bete framför fisken för att sedan bli förvånad när den nappar. om du inte fattar en sådan enkel sak så må du vara snygg men då snurrar hjulet trots att hamstern är död.
som det gamla talesättet säger, som man ropar får man svar.

dock kan jag nog garantera att vissa av de som svarat inte vill fiska med dig utan faktiskt är ute efter att hjälpa någon som behöver hjälp utan fiske baktankar, det finns faktiskt sådana människor också.
 

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Uppsala
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Hade allra helst velat ha Michelin Pilot Road 2CT, fick många fina recensioner på dessa, men tillslut vart det Michelin One Street fram och Metzeler Racetech k2 bak då detta va det enda de hade inne för stunden. Är lika glad för det, ALLT är bättre än de 9 år gamla däcken som jag hittills stapplat omkring på (har haft hojen i min ägo i lite drygt en månad, har inte hunnit byta förrens nu).

Prislappen hamna på 3300kr. Har ingen om detta va en bra deal eller inte men jag litar på att Racerepairs är professionella och inte lurar små töser :wiggle

De va hursomhelst sjudundrans trevliga, rekommenderas varmt!:yoparty

Ja jag tog inte illa upp av skämtet..hahah! Tråkigt att du inte tog mitt erbjudande, hade du fått ett set fräscha Dunlop sportmax gp el ett set michelin power one inkl montering för 1700:- än o åka på 2 olika däck, men men, råttgift va tyligen godare :gnissla hahahah
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Syftar du på den här kommentaren?




För alla ni som inte vet så känner jag killen sen tidigare så det va ju bara ett internskämt. Känns dock förjävligt att folk missförstår en :gnissla

Om du undrar så var det inte alls den kommentaren jag tänkte på den var alldeles för giftig för att verka på riktigt så jag anade att ni kände varandra.

Det var däremot den här som jag syftade på.
Det va vänligt av dig! Dock lär jag nog vända mig till en däckverkstad, har sedan barnsben lärt mig att man inte ska ta godis från främmande människor:tungan

Men nu har Kamikaze Kid löst det hela åt dig och det är ju bra. :tummenupp
 

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
jösses !! allt detta ,bara för ett par nya sulor! muppigt .....
å när en bekant (mgt) kunde kirrat det lätt å billigt .
 
  • Gilla
Reaktioner: MGT

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jaha.

Nu är man jämförd med råttgift och sänkt till lågnivå för att andra kan ha däck hemma på 2 dagar.
Det kan jag med, tom på en dag om jag vill, men eftersom INGEN av er var med under diskussionen här i verkstaden så ber jag er hålla era nedlåtande kommentarer för er själva alt komma hit och berätta er ståndpunkt..

Ni är lika välkomna som Lady domina!
Däck finns och däck kan man ta hem om så önskas.
Men betackar mig för kommentarer om vad jag kan och inte kan när ni inte ens vet vem jag är!
 

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Uppsala
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Jaha.

Nu är man jämförd med råttgift och sänkt till lågnivå för att andra kan ha däck hemma på 2 dagar.
Det kan jag med, tom på en dag om jag vill, men eftersom INGEN av er var med under diskussionen här i verkstaden så ber jag er hålla era nedlåtande kommentarer för er själva alt komma hit och berätta er ståndpunkt..

Ni är lika välkomna som Lady domina!
Däck finns och däck kan man ta hem om så önskas.
Men betackar mig för kommentarer om vad jag kan och inte kan när ni inte ens vet vem jag är!

Jag jämför dig inte med råttgift, jag svara bara på hennes tidigare inlägg, det kanske uppfattades fel.
Resten av inlägget har jag inga kommentarer till.
mvh
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag jämför dig inte med råttgift, jag svara bara på hennes tidigare inlägg, det kanske uppfattades fel.
Resten av inlägget har jag inga kommentarer till.
mvh


Då tackar jag för det!

Hur kom du fram till den slutsatsen:va

Ja om du läser inlägget så står det att "råttgift var tydligen godare" och då förstår jag att eftersom hon åkte till min verkstad så var det det som var råttgiftet.
Du vet alla läser inte en hel tråd utan lyfter ut det som verkar intressant och håller fast vid det.
Sen så är bollen i rullning.

Hoppas du har förstått!
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Ja om du läser inlägget så står det att "råttgift var tydligen godare" och då förstår jag att eftersom hon åkte till min verkstad så var det det som var råttgiftet.
Du vet alla läser inte en hel tråd utan lyfter ut det som verkar intressant och håller fast vid det.
Sen så är bollen i rullning.

Hoppas du har förstått!

Jo, om någon blev sur för att hon fick hjälp av dig så ska du väl inte ta åt dig, klart att folk blir avis när man får hjälpa en snygg dam :D
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jo, om någon blev sur för att hon fick hjälp av dig så ska du väl inte ta åt dig, klart att folk blir avis när man får hjälpa en snygg dam :D

Detta är internet.
Här måste man försvara sig direkt annars så är man uthängd.
Du kan ju läsa hur glada vissa blev när man inte fick som man ville.
Och ja då är det inte långt kvar förräns det är mitt fel att damen valde just mina sulor.

Detta skulle liksom inte bli första gången i internethistorien någon blev felaktigt dömd.
Som du kanske såg så kunde jag ju inte ens få hem däck på 2 dagar som alla andra kan!
Har aldrig träffat killen vad jag vet men han visste minsann att dom var bättre än mig.

Min regel när jag på minsta sätt hängs ut: Bemöt hårt och snabbt!
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Detta är internet.
Här måste man försvara sig direkt annars så är man uthängd.
Du kan ju läsa hur glada vissa blev när man inte fick som man ville.
Och ja då är det inte långt kvar förräns det är mitt fel att damen valde just mina sulor.

Detta skulle liksom inte bli första gången i internethistorien någon blev felaktigt dömd.
Som du kanske såg så kunde jag ju inte ens få hem däck på 2 dagar som alla andra kan!
Har aldrig träffat killen vad jag vet men han visste minsann att dom var bättre än mig.

Min regel när jag på minsta sätt hängs ut: Bemöt hårt och snabbt!

Det verkar ju snarare som du är schizofren

Hade allra helst velat ha Michelin Pilot Road 2CT, fick många fina recensioner på dessa, men tillslut vart det Michelin One Street fram och Metzeler Racetech k2 bak då detta va det enda de hade inne för stunden.

hur vill du tolka detta då? Låter för mig som det fanns 2 däck kvar av udda märken som firman ville bli av med och lyckades då det var en okunnig kund som inte stog på sig.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
ALLT är bättre än de 9 år gamla däcken som jag hittills stapplat omkring på (har haft hojen i min ägo i lite drygt en månad, har inte hunnit byta förrens nu).

Nu till frågan: Du börnade för helvete upp det gamla däcket innan? Annars var det ett däck till "spillo":mattias



Min regel när jag på minsta sätt hängs ut: Bemöt hårt och snabbt!

Du behöver inte använda din regel, att det finns gnällspikar är mer vanligt än ovanligt. :)
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Men herregud, hur lång kan en tråd bli?
Skicka ett PM o fråga om hon e kåt o om ni ska Ligga!
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Det verkar ju snarare som du är schizofren



hur vill du tolka detta då? Låter för mig som det fanns 2 däck kvar av udda märken som firman ville bli av med och lyckades då det var en okunnig kund som inte stog på sig.

Verkar och Låter som....
Mmm ja här ska nästa "förståsigpåare" ut och berätta hur man minsann tror sig veta att företaget man inte någonsin besökt eller på något sätt haft kontakt med lurat en kund.

Schizofren är ju då inte riktigt vad en person är om man kör efter en och samma regel.
Utan om man har multipla personligheter.
Det finns nu inte så värst många konstaterade fall av Schizofreni i Sverige och inte heller jag har blivit diagnostiserad som Schizofren.



Lady*Domina.

Jag ber dig komma tillbaka så monterar vi på de däck som de som vet bäst säger att du ska ha!
Vi kan göra en Poll och se vad som framkommer.
Detta helt kostnadsfritt.
Alltså jag vill på detta sätt visa att jag INTE vill lura på dig "udda" däck som blivit över, (hur nu Racetech och Power one är udda däck som man inte blir av med)
Det fanns inget Power One 180 kvar men tar hem det omedelbums för att slippa läsa alla Besserwissers som verkar kunna så hemskt mycket saker helt plötsligt.
Eller ett Racetech 120 fram...
Ja eller ett nytt set vilket pöbeln nu bestämmer.

Torpalasse får sen det nästan oanvända bakdäcket om han kommer och hämtar det på plats.
Innan nästa helg och ombud funkar inte!

Låter det som en bra idé?

Kommer någon mer och säger att jag lurade Lady*Domina nu?

Ja jag kan ju köpa dom gamla slutkörda däcken för 1700:- som ett flertal personer blev sura över att hon inte köpte.
Kom hit med dem så kan Torpalasse få dom med!
Ombud för upphämtning funkar inte där heller utan upphämtning i Uppsala är det som gäller!

Hur tolkar du nu detta Torpalasse?
Lurar jag henne eller ej?

Undrar om en kille NÅGONSIN skulle kunna få sån respons för ett set däck?

Kan nästan slå vad om att Kamikazekid kommer få mycket fler kunder härframöver...om jag får rabatt lovar jag att hänga där riktigt ofta!:tummenupp

RABATT???
Du får betala Extrapris!

Nu till frågan: Du börnade för helvete upp det gamla däcket innan? Annars var det ett däck till "spillo":mattias





Du behöver inte använda din regel, att det finns gnällspikar är mer vanligt än ovanligt. :)

De gamla backelitpuckarna är lagda åt sidan för att StunterGirl ska burna upp dem.
Tar nog en bra stund innan dom tar slut! :D


Så är det tyvärr.
Och man undrar hur många som tror sig veta att dom tycker det som troligen är bäst bakom tangentborden det egentligen finns?:va
 
Last edited:

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Det fina utlägget borde avsluta denna meningslösa debatt.

Kamikaze kid har härmed visat att han är en extremt tillmötesgående
företagare, och vill inget annat än att ha nöjda kunder.

Jag önskat dig och firman en god framtid. Det finns för få eldsjälar som du,
som hellre har en nöjd kund och gott samvete, än pengar på kontot.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top