Agree. Kostar så lite att bygga upp en hygglig relation till sin mc-handlare/mc-verkstad men ger oftast fantastiskt mycket tillbaka. Gynnar alla, inklusive snikgökarna i sin jakt på "sparade" 100-lappar, att vi har kvar en livs levande mc-bransch i det här landet. Det är okej med lite taskig självinsikt, men väldigt många fixar långt mindre än vad de tror, så låt de som kan det, göra det. Och lämna aldrig, aldrig, aldrig någonsin hojen till en bildäcksnasare!
Detta är min åsikt. Om du inte gillar den, har jag andra!
Spot on! Det är väl lite där jag landat. Jag förstår om man har flera hojar, kör mycket bana osv så blir det många skiften på ett år, då är det rätt schysst att kunna fixa själv.
Men för en sådan som mig, som har (snart) en hoj, och kanske gör av med mellan en till tre uppsättningar per år, är det gött att ha en handlare jag litar på, som bjuder på kaffe och en provtur av en hoj medan man väntar. Och ja, jag vill ju gärna ha kvar så många (bra) handlare som möjligt.
Har varit utan hoj några år, men ändå följt med, mest här. Men upptäckte nu när det var dags för ny att Bröderna Hörberg i Löddeköpinge slagit igen. Trist. Nu blir jag igen kund hos JE68, som ju för Triumph, och hoppas jag får fortsatt goda erfarenheter, och att de finns kvar så klart!
När jag köpte min förra Street Triple R gick Triumph Landskrona i kånken efter någon månad. Jag förlorade inte mer än en uppsättning grepp ekonomiskt, men däremot blev det ju omedelbart problem med service och garanti eftersom det var en ny hoj.
I digress.... men för att återgå till trådämnet - 2200 spänn för ett byte känns klart överprisat, men att en bullpåse eller för den delen en hundring eller två ska räcka till en momsverksamhet känns också galet. Någonstans mittemellan, typish...