ething
Med lem
-
Låter precis som Kjell som driver Wheeler Dealer
För övrigt den bästa snubben jag har träffat på inom däckbranschen.
/H
-
Lever han än? Han såg ut att vara 60+ redan på 90-talet.
-
Låter precis som Kjell som driver Wheeler Dealer
För övrigt den bästa snubben jag har träffat på inom däckbranschen.
/H
-
Lever han än? Han såg ut att vara 60+ redan på 90-talet.
-Lever han än? Han såg ut att vara 60+ redan på 90-talet.
Bytte till Pirelli Angel GT på Z1000SX:en i våras, 5000kr totalt hos MC-verkstad i Stockholm, köpte däcken där också.
Efter att läst igenom här så känns det som att det var i överkant, gissar däcken kosta runt 3000, så 2000 för jobbet.
Man räknar ju med att en auktoriserad återförsäljare och verkstad har seriösa priser och inte behöva ringa runt jämt och jämföra.
Bytte till Pirelli Angel GT på Z1000SX:en i våras, 5000kr totalt hos MC-verkstad i Stockholm, köpte däcken där också.
Efter att läst igenom här så känns det som att det var i överkant, gissar däcken kosta runt 3000, så 2000 för jobbet.
Man räknar ju med att en auktoriserad återförsäljare och verkstad har seriösa priser och inte behöva ringa runt jämt och jämföra.
Som nybliven mc-förare samt mc-ägare passar jag på att slänga in en kort fråga i tråden
Både fram- och bakdäcket på min hoj behöver egentligen bytas men jag undrar hur mycket däckpriserna skiljer sig mellan säsongerna? Nu på hösten när säsongen nästan är över förväntade jag mig nästan att man kanske slumpade bort årets däck till halva priset, men kollar på t.ex Däckonline finns inte direkt några reor
Tjänar jag inget på att köpa däck på hösten istället för våren/sommaren?
Åfan, det är ungefär vad jag betalade för däcksbyte på min hoj av den lokala förmågan. Iämnade då hela hojen.
Förvisso ingick det ju två purfärska däck i det priset dådå...
...Det är alltså jävligt konstigt om inte en större mc åf/verkstad i tex Stockholm inte kan hålla ett någorlunda konkurrens kraftigt pris, jämte tex däckonline och hålla kunderna med prylar och service.
Lönar det sig att ge över tusen kronor för montering av två mc däck pga prisskillnaden så är någonting ruskigt fel.
Vad håller de på med egentligen, i en relativt stor ort i Sverige är ju kundunderlaget ett helt annat än här. Sitter de på puckat höga lokalhyror? (flytta, läget kan inte vara värt så mycket att kunden inte har råd att handla av dig) Eller drivs de av aktieägare som vill kunna ta ut gigantiska vinster utan att behöva gå på jobb?
Rimligt pris är 100 kr / däck för montering och balansering. Tid ca 5 min om man har däckmaskin. Allt annat är antingen ocker eller att de inte vet vad de håller på med. Jag gissar båda.
Snack om garantier och folk som kommer tillbaks för ombalansering är ju förstås bara lögn. Sunt förnuft.
Rimligt pris för mig för en starköl är 5kr, för en liter bensin 7kr. Vilken fantasivärld lever du i ? 5 min för att, kränga och balansera ett däck ?. Vad jobbar du med ?.
Om någon i Boråsområdet behöver hjälp med krängning så kan jag i mån om tid hjälpa till. Kränger för hand men med fälgskydd blir det ingen åverkan på fälgen. Balanserar manuellt o har gjort så i 15 år både på racehoj och gathojar utan problem. Är jäkligt trött på alla klåpare i däcksvängen, funderar tom på att köpa utr för bildäck för att slippa betala 2000/timme för krängning.
Om någon i Boråsområdet behöver hjälp med krängning så kan jag i mån om tid hjälpa till. Kränger för hand men med fälgskydd blir det ingen åverkan på fälgen. Balanserar manuellt o har gjort så i 15 år både på racehoj och gathojar utan problem. Är jäkligt trött på alla klåpare i däcksvängen, funderar tom på att köpa utr för bildäck för att slippa betala 2000/timme för krängning.
Fälgskydd som man klämmer över fälgkanten finns på biltema. Använd monteringspasta, man kan även tejpa ändarna lite på järnen så att de inte repar. Det kritiska momentet är när man ska kränga loss innerkanten över fälgkanten o måste sätta järnen inifrån och ut, lätt att fälgskydden hamnar snett eller att järnen tar i på utsidan.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|