nilzz
Det är kul i leran!
__julle__ skrev:2189715Ja skulle tro att statisiken för dödsolyckor ändras från 20-22 till 24-26.
Eller skulle tro, den SKULLE göra det.
Tänk att makten ska förstöra allt som är kul
Kan jag inte hålla med om. Tänk på att man troligtvis får ett par år extra med erfarenhet i trafiken. Visst kan det vara bra att ha vana på mc också. Men att kunna få vana i trafiken är nog det som skulle göra mest skillnad innan man börjar med en tung hoj.
Man läser trafiken på ett annat sätt om man har vana att köra mkt.
Så kör man en hoj som inte har så våldsamt mkt efekt så kanske det inte går så fort heller.
På så vis får man mera vana i trafiken innan man ger sig på en tung mc.
Personligen så ville jag inget annat än att börja köra hoj när jag fyllde 18, men då jag inte hade det minsta respekt för hastighet eller vana att kunna läsa trafiken så beslöt jag mig att vänta länge med att böra köra hoj. Ca 10 år, höll mig en del i skogen på cross istället.
Trafikvana har jag fått genom mkt bilkörning minimum 5000mil per år. Så nu har jag mitt kort och en tung mc. Kör inte speciellt lungt nu heller men alla hinder dyker inte upp från ingen stans då man har stött på dom flera ggr förr. Med största sanolikhet hade jag inte suttit här idag om jag börat köra redan vid 18 års ålder.
Det är vad jag och min erfarenhet har att säga om detta