25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Nu ska vi inte tjafsa men lätt?

Jag hittar att CS gjorde detta EN gång 2011 på Indy i kvalet samt JL en gång på Fp1 på Aragon vilket jag inte tycker räknas då konkurrenterna kan prova ny utrustning eller inte testat där.

Det verkar hänt i F1 två ggr på 15år...

Lätt?

Verkar snarare lika vanligt som hattrick via tre cykelsparkar i fotboll...

När senast har vi haft mer än tex en sekund i MotoGP mellan ettan och tvåan? Händer typ aldrig.. Som jag skrev "är en förare rejält mycket snabbare".. Då blir det en annan sak.

Förstår inte ens vad detta är för diskussion:D Försökte bara klargöra en sak om idealtid men tydligen startade jag igång andra frågetecken:D

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Visst är det så men det är samtidigt inte så vanligt att man är perfekt hela varvet runt, en liten miss och man har fortfarande bästa tid i varje sektion och bästa totaltid men inte idealtid.
Ett superpole är det ju inte så konstigt men ett normalt kval eller träning är ovanligt.

Idealtid är stort. :)

Bästa tid i varje sektor blir ju idealtid/varv för det passet, och nej det är absolut inget som händer ofta. Pedrosa 0,005s ifrån på sektor tre och således är hans poletid endast 0,005s ifrån idealtiden.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Imorron blire räjs till frukost! :banana
Hoppas på lika tajt rejsing som det bjöds på sist. Sådär så man sitter och får hjärtinfakt halva rejset.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ironi eller väldigt dåligt minne...? Sist det regnade i Sepang vann Dani fyra sekunder före George och sjutton sekunder före Valter. Och sist det regnade i år var Danis vinstmarginal nio sekunder till den intelligente och tolv sekunder till den otursförföljde.

Tyvärr ren okunnighet. :rodnar Det var 2012 du avsåg ?
Det talar för Dani men Valentino trivs bättre på sin 2015 Yamaha än han gjorde 2012 på Ducatin.
Dessutom har han bytt ut sin teknikerchef Jeremy Burgess, mot Silvano Galbusera.
Det är inte en slump utan förändringar som gör att han leder tabellen 2015.

Men det är tydligen inte så självklart hur det går i regn som jag trodde. :rodnar
Men för Valentino spelar det egentligen ingen roll om han inte blir först i mål.
Det viktiga är ju att JL inte tar in för många poäng.
Så efter seger är två Honda i täten näst bäst. För ju längre bak dessto mindre blir poängskillnaden
om t.o.m. Jorge skulle komma före Valentino .

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Bästa tid i varje sektor blir ju idealtid/varv för det passet, och nej det är absolut inget som händer ofta. Pedrosa 0,005s ifrån på sektor tre och således är hans poletid endast 0,005s ifrån idealtiden.

Nej, det är Du som inte riktigt förstår...

Idealtiden är Hela passets Alla passeringars snabbaste tid per sektion, det snabbaste varvet är Ett varvs sammanlagda sektionstid för En förare.

Att köra idealtiden innebär att du är förutom snabbast i Alla sektioner även är det på Samma varv.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Nej, det är Du som inte riktigt förstår...

Idealtiden är Hela passets Alla passeringars snabbaste tid per sektion, det snabbaste varvet är Ett varvs sammanlagda sektionstid för En förare.

Att köra idealtiden innebär att du är förutom snabbast i Alla sektioner även är det på Samma varv.

Tror Vi missförstår och pratar om varandra..
När de jämför sektortiderna på MotoGP tex så jämför de väl inte sektortiderna från bästa varvtiden? Utan förarens bästa sektortider från hela passet?

Oftast så gör de ju sina bästa varvtider mot slutet av passet och då kan det ju bli att de bästa sektortiderna kommer under ett och samma varv.

Det jag tror att du missförstår är det här med "lätt".. Jag menar inte att det är lätt att sätta alla sektortiderna under ett och samma varv men är en förare mycket snabbare än de övriga så har ju de andra kanske inte ens en chans att sätta bättre sektortider och den föraren har en större chans att ta hem idealvarvet helt och hållet.

Nu trött på att tänka:D

Ser fram emot racet imorn bitti:)

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Imorron blire räjs till frukost! :banana
Hoppas på lika tajt rejsing som det bjöds på sist. Sådär så man sitter och får hjärtinfakt halva rejset.

Hoppas det också men känns som att det blir sjukt svårt att få till ett så dramatiskt race som senast. Men man kan ju alltid hoppas=)

Tror på följande topp 5
1 DP
2 MM
3 JL
4 VR
5 AI

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tror Vi missförstår och pratar om varandra..
När de jämför sektortiderna på MotoGP tex så jämför de väl inte sektortiderna från bästa varvtiden? Utan förarens bästa sektortider från hela passet?

Oftast så gör de ju sina bästa varvtider mot slutet av passet och då kan det ju bli att de bästa sektortiderna kommer under ett och samma varv.

Det jag tror att du missförstår är det här med "lätt".. Jag menar inte att det är lätt att sätta alla sektortiderna under ett och samma varv men är en förare mycket snabbare än de övriga så har ju de andra kanske inte ens en chans att sätta bättre sektortider och den föraren har en större chans att ta hem idealvarvet helt och hållet.

Nu trött på att tänka:D

Ser fram emot racet imorn bitti:)

Men du missar fortfarande att det ska ske på Samma varv.

Hade Pedrosa dragit ett varv till fast 1 hundradel snabbare i 3:e men en hundradel långsammare i någon annan hade idealtiden varit ännu snabbare utan att hans varvtid förändrats trots att han då haft de bästa sektortiderna i alla sektorer.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
:fyllisar
Men du missar fortfarande att det ska ske på Samma varv.

Hade Pedrosa dragit ett varv till fast 1 hundradel snabbare i 3:e men en hundradel långsammare i någon annan hade idealtiden varit ännu snabbare utan att hans varvtid förändrats trots att han då haft de bästa sektortiderna i alla sektorer.

Hur gör jag det?

Tidigare diskuterade vi ett idealvarv och ett perfekt varv, eller riktigt ideal som andra beskrev det. Idealvarvtid är de bästa sektortiderna sammanslagna och det som MotoGP tex visar i sändningarna efteråt. I detta fall var pedrosas poletid endast 0,005s ifrån idealtiden. Han var snabbast på sektor 1, 2 och 4 och i sektor 3 var han 0,005s ifrån. Detta innebär att han satte sina bästa sektortider under ett och samma varv. Just i detta fall alltså.

tror som sagt mer att du missförstår mig då jag pratar om pedrosas varv tidigare i min text.. Men i detta fall var ju hans bästa sektortider satta under ett och samma varv:)

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
:fyllisar

Hur gör jag det?

Tidigare diskuterade vi ett idealvarv och ett perfekt varv, eller riktigt ideal som andra beskrev det. Idealvarvtid är de bästa sektortiderna sammanslagna och det som MotoGP tex visar i sändningarna efteråt. I detta fall var pedrosas poletid endast 0,005s ifrån idealtiden. Han var snabbast på sektor 1, 2 och 4 och i sektor 3 var han 0,005s ifrån. Detta innebär att han satte sina bästa sektortider under ett och samma varv. Just i detta fall alltså.

tror som sagt mer att du missförstår mig då jag pratar om pedrosas varv tidigare i min text.. Men i detta fall var ju hans bästa sektortider satta under ett och samma varv:)

Ok, jo han var nära ett idealt varv och det är stort det med.

Trodde du menade att det var enkelt att köra idealvarv bara man var snabbast i alla sektorer.

På vissa banor kan det helt säkert vara omöjligt att köra idealvarv då bästa sektortid kanske inte är möjligt att köra utan att tappa i nästa sektor beroende på var tiderna tas.

Men men, nu är det snart Race och är det mållinjen som räknas! :D

Dags att sova lite då.......

Smagatusk

Guest
Där har du väldigt bra summerat varför det är så svårt att glädjas med Rossi och hans "rävbakomörat" supporterskara...

Sådant hör väl kanske hemma i fotboll men inte i racing.
Om man inte kan vinna på banan behöver man inte förstöra racingen för andra i depån...
'

Absolut! Lägg energin på att heja fram den man håller på i stället för att försöka störa den man har något emot.

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Vad är det för ord Rossi använder innan varannan mening?
Det låter som 'Sicilly' och 'Alora'.

"Sicilly, we need to try another set of tyres tomorrow."
"Sicilly, for sure Jorge is strong. Especially at the start."
"Alora, it's tight at the front but we need to push."

Det känns som något nytt han har börjat med för i år.
Har aldrig hört att han pratat Engelska så tidigare säsonger.

Edit;

när de klipper från rejsingen å visar miner från manskapet i teamet så man missar dyrbara omkörningar. Hur svårt e det att lägga in en liten ruta i ena hörnet för sådant. en liten ruta i ena hörnet för andra fighter på banan hade oxå varit nice, men neeeej rykten, intriger å gester i boxen verkar mer intresant än rejsingen nu för tiden. men men
Håller med. Med 2015-teknik borde man kunna ha en liten ruta med ban-händelser när man
filmar folk inne i depån.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hörde nått märkligt från sändningen om att Marques "nu förstått att inte blanda sig i" Värt att reflektera är väl att han är lika mycket anställd nu av Honda som i början av säsong för att VINNA race. Tror inte för en sekund att typ Marques slår av för att ta hänsyn till VR vs Jlo om han kan vinna race. Han ska och kommer köra för Honda och deras sponsorer och inte bry sig ett skit i vad VM tabellen säger.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Uppdaterade ipaden till latest & greatest och nu är det förbannat random att få en stabil stream till apple-tv:n.
Nån som har tips?

Spelningen dyker upp på tv:n men bombar ut efter några sekunder.
Bootar om all skit och efter några gånger kan det funka.
Till ipaden släcker skärmen förstås för då bombar det ur igen.

Att det ska vara så JÄVLA SVÅRT att köpa något streambaserat som funkar!!!!!!1!

Edit: nästa köp blir en Compute Stick. Chromecastpinnen hackar också.
Windows Phone kan inte spela motogp. IT-branschen har inte lämnat apstadiet det är ett som är säkert.

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Snart dags:) Detta kan bli en riktig catfight, det känns som att den enda som kan skaffa sig en lucka i detta illustra sällskap skulle vara Dani.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Är Barbera bösigare än övriga eller har han bara otur i sina manövrar?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Vad är det för ord Rossi använder innan varannan mening?
Det låter som 'Sicilly' och 'Alora'.

"Sicilly, we need to try another set of tyres tomorrow."
"Sicilly, for sure Jorge is strong. Especially at the start."
"Alora, it's tight at the front but we need to push."

Det känns som något nytt han har börjat med för i år.
Har aldrig hört att han pratat Engelska så tidigare säsonger.

Edit;

Håller med. Med 2015-teknik borde man kunna ha en liten ruta med ban-händelser när man
filmar folk inne i depån.

Sincerely dvs allvarligt eller ärligt

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad