Chrille skrev:
Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om er klass, jag har fullt upp med min egen MEN att VM inte är intreserade av att ha med tvåtaktare efter 2007 anses ju vara en universal-sanning i depåerna.
Förstår man inte hur allvarligt det felaktiga(?) ryktet är så ska man se hur det gick när Aprilia skulle sluta tillverka RS250. 250 sp dog på en månad....eller nåt.
Det må vara en sanning i andra klasser, och man har försökt förklara för folk att si eller så är det inte. Det är inte alls säkert att tvåtaktmotorer är borta 2007, utan det kontrakt som ligger nu är att man kör de klasser som körs nu fram till 2007, sen ser man hur världen ser ut och beslutar hur det ska se ut efter det.
Det betyder exempelvis att det kan komma regeländringar även för kungaklassen motoGP, man pratar redan nu om att minska antalet cc, då banorna man kör på inte är riktigt säkra för de höga toppfarter man nu är uppe i.
Men ska jag vara helt ärlig, så tror jag att de små gp-klasserna kommer få övergångsregler på samma sätt som motoGP med fyrtaktsmotorer, kanske redan 2007.
Men, runt om i världen kommer folk åka vidare med sina 250r maskiner några år till..