250 r

pedda79

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Yamaha
Bara en liten fråga,

Jag har titta på scandinavianopen.com sidan på resultaten
från våler och karlskoga, jag vet inte om det är som jag är blind
men jag kan inte hitta 250r i resultat listorna, förutom i norska
mästerskapen.
Var inte klassen med på dessa två tävlingar eller?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
I år var inte 250R en av klasserna i SO. De ersattes av Standard 600 så det är enbart i SM man har kunnat se riktiga rejshojar.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nej, det är en nordisk cup, så 250r har varit med på alla so-tävlingar utom den senaste karlskoga och den första på jyllands-ring. Varför resultaten inte är med på scandinavian open vetifan.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Oro skrev:
Stavas inte orsaken Mike Luff? :mad:

Förmodligen.. Men fikaklassen som växer och slår varvrekord och tar förare till vm, ger inga väl inga pengar.

250r kommer vara nordisk cup nästa år också, men kan nog bli ett NM igen efter nästa år.

edit: Är det inte dags att du kastar av dig de där klätterprylarna och fallskärmarna och börjar köra igen? ;)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Naj, det stavas väl mer "förar-intresse" va?!?

Utan att försöka hoppa på någon, så är det inte bristande förarintresse av en viss hojsort, utan att "ledningen" velat likrikta en viss cup, och försäka få förare att byta klasser, där förare i 250r tröttnat och lagt ner istället.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Förmodligen.. Men fikaklassen som växer och slår varvrekord och tar förare till vm, ger inga väl inga pengar.

....

Du vet hur 250R har sett ut de sista åren och måste ju förstå hur Luff resonerar. Hur många svenskar kör inte EM SS600 vilket bevisligen är insteget till VM.

Men naturligtvis vore det kul med 20 aktiva till. Då skulle det kunna ta skruv!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Utan att försöka hoppa på någon, så är det inte bristande förarintresse av en viss hojsort, utan att "ledningen" velat likrikta en viss cup, och försäka få förare att byta klasser, där förare i 250r tröttnat och lagt ner istället.

Kan så vara men de som som kör 250R har inget VM att sikta på eller hur var det 2007?

Förra årets 250r var hopplöst illa. EM-tävlingarna snodde nästan alla aktiva med lite klass och sen köpte folk fika.

Lika lite som STCC kunde överleva flera säsonger som 2002 så kan 250R leva vidare i den form det kördes förra året..

250R är egentligen inte med i matchen så länge Watz enda konkurrent till seger är han själv....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Du vet hur 250R har sett ut de sista åren och måste ju förstå hur Luff resonerar. Hur många svenskar kör inte EM SS600 vilket bevisligen är insteget till VM.

Men naturligtvis vore det kul med 20 aktiva till. Då skulle det kunna ta skruv!

Tittar du ett par år tillbaka, så var det rätt dåligt med förare i alla klasser. Men jag kan hålla med om att 02 var ett riktigt nerköp i 250r.

Oro

Hej hopp!
Gick med
11 Jun 2003
Bor används bland annat i kärnkraftverk som neutro
Hoj
3 havreracers o 1 par beg regndäck till en 125r
Väntar med spänning på att en 4-takts produktionsräjser kommer till 2007, eller var det 2011? :cool:

oFFkeFF : Just nu njuter jag av att inte leva på nudlar hela tiden, skulle iofs vara kul att ha en 250 eller 125 igen :rolleyes:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Kan så vara men de som som kör 250R har inget VM att sikta på eller hur var det 2007?

Förra årets 250r var hopplöst illa. EM-tävlingarna snodde nästan alla aktiva med lite klass och sen köpte folk fika.

Lika lite som STCC kunde överleva flera säsonger som 2002 så kan 250R leva vidare i den form det kördes förra året..

250R är egentligen inte med i matchen så länge Watz enda konkurrent till seger är han själv....

Haha, nu måste jag garva lite. Ja, 125 och 250 har bara kontrakt fram till och med 2006, men både honda, aprilia och yamahas chefer har sagt att de vill se en fortsättning av dessa klasser efter 2006. Honda, aprilia och yamaha fortsätter utveckla nya modeller, sen får vi se om det till 2007 kommer sitta andra rovor i cyklarna. Att det skulle bli ss600 i gp-vm kan folk bara se i stjärnorna efter.

Och visst är det tråkigt att watz är så överlägsen som han är, men bra skolning under ett par år i 250r har tagit honom en bra bit. Men jag har större hopp om de nya juniorerna som kommer in i matchen nu.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Haha, nu måste jag garva lite. ....

Det bör du inte göra. Om Sveriges aktiva FELAKTIGT tror att tvåtaktsracingen på VM-nivå dör 2006/2007 så är det ett otroligt allvarligt problem för er klass.

Om jag tror det som bott i en depå i två år, hur många nya aktiva tror det finns som tror det då??

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Oro skrev:
Väntar med spänning på att en 4-takts produktionsräjser kommer till 2007, eller var det 2011? :cool:

oFFkeFF : Just nu njuter jag av att inte leva på nudlar hela tiden, skulle iofs vara kul att ha en 250 eller 125 igen :rolleyes:

Bara sätta ihop ett team med anders ;)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Det bör du inte göra. Om Sveriges aktiva FELAKTIGT tror att tvåtaktsracingen på VM-nivå dör 2006/2007 så är det ett otroligt allvarligt problem för er klass.

Om jag tror det som bott i en depå i två år, hur många nya aktiva tror det finns som tror det då??

Men det är väl det vi försökt förklara för er, bara för att spanien vill göra ett test med en superbike600klass att ta fram motogp-förare innebär inte att 2-takt dör. 125 och 250-tvåtakts rejsing lever i högsta grad i stort sett i alla länder om ute i europa.
Allt Mike Luff säger innebär inte att det är en sanning...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om er klass, jag har fullt upp med min egen MEN att VM inte är intreserade av att ha med tvåtaktare efter 2007 anses ju vara en universal-sanning i depåerna.

Förstår man inte hur allvarligt det felaktiga(?) ryktet är så ska man se hur det gick när Aprilia skulle sluta tillverka RS250. 250 sp dog på en månad....eller nåt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
...sen anser jag att Mike inte ska ha skiten för det här! SO är inte ideellt!

Jag förstår inte hur ni kan förvänta er att Mike ska ge en risig, halvfull klass mästerskaps-status år efter år och när han tröttnar och vill förnya så är han en skitstövel??

I do not understand någonting! Är det STCC's fel att folkrace inte syns i media?!? Eller är det JanneFlash, den jäveln, som bara är i vägen med sin förbannade volvo?!?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om er klass, jag har fullt upp med min egen MEN att VM inte är intreserade av att ha med tvåtaktare efter 2007 anses ju vara en universal-sanning i depåerna.

Förstår man inte hur allvarligt det felaktiga(?) ryktet är så ska man se hur det gick när Aprilia skulle sluta tillverka RS250. 250 sp dog på en månad....eller nåt.

Det må vara en sanning i andra klasser, och man har försökt förklara för folk att si eller så är det inte. Det är inte alls säkert att tvåtaktmotorer är borta 2007, utan det kontrakt som ligger nu är att man kör de klasser som körs nu fram till 2007, sen ser man hur världen ser ut och beslutar hur det ska se ut efter det.
Det betyder exempelvis att det kan komma regeländringar även för kungaklassen motoGP, man pratar redan nu om att minska antalet cc, då banorna man kör på inte är riktigt säkra för de höga toppfarter man nu är uppe i.

Men ska jag vara helt ärlig, så tror jag att de små gp-klasserna kommer få övergångsregler på samma sätt som motoGP med fyrtaktsmotorer, kanske redan 2007.
Men, runt om i världen kommer folk åka vidare med sina 250r maskiner några år till..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chrille skrev:
...sen anser jag att Mike inte ska ha skiten för det här! SO är inte ideellt!

Jag förstår inte hur ni kan förvänta er att Mike ska ge en risig, halvfull klass mästerskaps-status år efter år och när han tröttnar och vill förnya så är han en skitstövel??

I do not understand någonting! Är det STCC's fel att folkrace inte syns i media?!? Eller är det JanneFlash, den jäveln, som bara är i vägen med sin förbannade volvo?!?

Det är ditt fel din nedrans tvåtaktshatare! :mad:

Oro

Hej hopp!
Gick med
11 Jun 2003
Bor används bland annat i kärnkraftverk som neutro
Hoj
3 havreracers o 1 par beg regndäck till en 125r
När jag tog licens, och det var ett tag sen, så sa licensnissen att man var en idiot :mad: om man körde racer. Sport production (jag hade RGV) var enligt honom inte en riktig klass utan alla borde åka Firebläjd (som han hade) eller 600.
Kanske såna "sanningar" förklarar att det var lite segt med rekryteringen till 125 och 250 klassen?

Jag lyssnade som tur var inte på det utan köpte en racer efter två tävlingar... :rock

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...