250 Sp

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
valmers skrev:
Ja, och det var ju VM vi diskuterade, eller hur?

Ja VM diskuterade vi bla! Viste du inte det? VM där det tydligen inte finns någon som jobbar innom racingen som tycker om 2-taktare eller som överhuvetaget inte gillar racing utan bara håller på med den verksamheten för att det är ett nödvändigt ont för att kunna få sälja många gathojar till dom som tror att VM bara återspeglar vilka hojar som är bäst.. Stackars Suzuki och Kawazaki vad dom måste göra kassa hojar då..

Pst: jag gillar oxå att retas! Speciellt med valmet eller vad han hette.. :lol

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Goodstuff skrev:
Det är ju bara för att vissa hugger snabbare än en trängd kobra när man har en annan åsikt om något. valmers ärlskar att retas.

Nej, nej! Han tycker kråsskjortor är snyggt på riktigt... :kocko :D

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Nä, den ser rätt alldaglig ut tycker jag. I övrigt håller jag med.

Det är möjligt att en RVF 400 ser alldaglig ut i dina ögon. Men den är de facto en RC45 i skala 1:1,5. Och tanken på en läbbigt komplicerad 399 cc V4 fyrtaktare ylande 15.000 rpm ur ett 4-2-1-2 system ger mig ståpäls. Som sagt: föreställ dig hur en sådan hoj hade varit att köra efter nio års utveckling. Denna kubikfixering är en tragisk historia...

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
MARiEBOMB skrev:
Nä Valmers du har fel! Handlar inte alls om nått VM här! Vad jag fattar så handlar det om 250SP. (Eller finns det Vm i d?)

Nä men det finns EM i Rookie..............typ i somras på Anderstorp

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
MARiEBOMB skrev:
Nä Valmers du har fel! Handlar inte alls om nått VM här! Vad jag fattar så handlar det om 250SP. (Eller finns det Vm i d?)

Vill hellre veta fakta om vad som gäller för klassen! Regeländringar? Blir det nån 400 i klassen i år? Vilka datum dom ska köra på, så man vet när man ska komma å hejja på dem å kanske va paraplydonna åt nån ung å lovande talang..

Hej Marie!
Nej det finns inte VM i 250SP däremot finns aprilia challenge spritt över Europa och USA. Det närmsta vi kommer det i Sverige är 250SP.
Du får lov att köra serieproducerad 400cc i SportProduction. I dagsläget kör alla tvåtakt och och 250cc. Folk har provat att köra 400 4T i klassen men utan framgång. De hänger helt enkelt inte med...
Då 250SP är supportklass till SM-deltävlingarna, så får vi vänta å se vilka race vi får lov att köra på. Just nu är det medvind i klassen och jag skulle tro att vi kommer bli runt 35-40st kommande säsong.

Är du sugen på 250sp? http://groups.yahoo.com/group/250SP/ Där finner du allt du vill veta om klassen, hojen, tävlingar och lite till.

mvh
/Jörgen

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Nyteknik skrev:
Det låter ju bra. Men där finns ju absolut ingenting mer än en bild att titta på! Måste man ha ett användarnamn och lösenord för att få tillgång till informationen? :confused:
det är en emailpool... där alla skickar mass mail till varandra precis som Mcrr listan :p

mkt bra faktiskt :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
abstruse skrev:
Tvåtaktare låter och luktar illa, särskilt Kris Äsch:s moped. Det tycker han ju t o m själv till den milda grad att han kör över sin egen fot för att slippa ifrån eländet... :tomten
Tvåtaktare är jäkligt balla - så är det bara. Men däremot bara måste jag hålla med om Kris-mopeden. Man blir full i skratt bara man tänker på den, eller honom. Han på den är bara för mycket :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
MARiEBOMB skrev:
Måste väl finnas något mer än bara en massa spekulationer om VM från en massa moto-gp kåta killar? :confused:
Nä, här sitter bara en massa "loosers" och spekulerar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
abstruse skrev:
Tvåtaktare låter och luktar illa, särskilt Kris Äsch:s moped. Det tycker han ju t o m själv till den milda grad att han kör över sin egen fot för att slippa ifrån eländet... :tomten

Vad hände egentligen den där gången? Det går ju liksom inte att köra över sin egen fot. Eller? :va

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Omständigt för den som vill skaffa sig information om klassen. Finns ingen site upplaggd med information, bilder, tips, resultat etc?

Jo, du kan läsa alla mail som postats på listan på yahoogroups.
Ja, du måste bli medlem på listan, coh för att hitta all "gammal" info, så måste du bli medlem på yahoogroups.
Resultat och bilder hamnar på roadracing.se(och här ibland också..)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nyteknik skrev:
Vad hände egentligen den där gången? Det går ju liksom inte att köra över sin egen fot. Eller? :va
Normalt sett går det inte. Men nu talar vi om Kris och Kris-mopeden :rolleyes:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bingo skrev:
Tvåtaktare är jäkligt balla - så är det bara. Men däremot bara måste jag hålla med om Kris-mopeden. Man blir full i skratt bara man tänker på den, eller honom. Han på den är bara för mycket :D

Bättre kan du....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Det är möjligt att en RVF 400 ser alldaglig ut i dina ögon. Men den är de facto en RC45 i skala 1:1,5. Och tanken på en läbbigt komplicerad 399 cc V4 fyrtaktare ylande 15.000 rpm ur ett 4-2-1-2 system ger mig ståpäls. Som sagt: föreställ dig hur en sådan hoj hade varit att köra efter nio års utveckling. Denna kubikfixering är en tragisk historia...

Vad är det som är läbbigt komplicerat? RC45 i std version är en överskattad tramshoj. Man fick ju fan köpa om hela hojen om man ville få den i närheten av konkurrenskraftig på banan.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Vad är det som är läbbigt komplicerat? RC45 i std version är en överskattad tramshoj. Man fick ju fan köpa om hela hojen om man ville få den i närheten av konkurrenskraftig på banan.

Bara en amatör bryr sig om vad en stenhård racer reduceras till i skepnad av "gathoj".

Info här.

Last edited:
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...