250 Sp

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Mmm...den där hojen har inte legat i lecafållan utanför Trösen, det ser jag. Visst är avgassystemet läckert men blandingen av svart högblank och grå matt är sisådär. Och vad gör KTM-dekalerna där?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Teddy skrev:
Mmm...den där hojen har inte legat i lecafållan utanför Trösen, det ser jag. Visst är avgassystemet läckert men blandingen av svart högblank och grå matt är sisådär. Och vad gör KTM-dekalerna där?
Jo, KTM-dekaler är ju onekligen väldigt udda på en Aprilia, förrädare är vad han är! Men erkänn att formerna på RS250'n slår det mesta, lite snett bakifrån som på den första bilden är den bara så grymt läcker! :krama
Vad gäller byta upp mig till racer så hade jag faktiskt vilda planer på att lägga beslag på den danska TZ250'n men insåg att 250SP räcker för mig ett tag till, dessutom så får jag plats, 250-racers är inte gjorda för mina giraffben... :(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Chris Ash skrev:
Vad är det som är läbbigt komplicerat? RC45 i std version är en överskattad tramshoj.

O ändå drar en standard NC45 på, 400cc, din superräcer_125RR :rofl :rofl :rofl

Trevlig helg.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag älskade inte min gamla sur-zukimotor. Hål lite här och var, å såna grejer...

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hm.. Vem kunde tro att Honda fortfarande tillverkar 2-taktare till gata!? ( Har dom lurat alla andra att sluta med 2-t för att få marknaden för sig själva?) Här e deras NSR som uppdaterades ifjor!! Skulle kanske varit en klar favorit till 250SP om den såldes här!!

Bifogat

• nsr250%202003[1].jpg
    nsr250%202003[1].jpg
    95.5 KB · Visningar: 88
  • nsr250%202003%20dietro[1].jpg
    nsr250%202003%20dietro[1].jpg
    76.7 KB · Visningar: 78

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Hm.. Vem kunde tro att Honda fortfarande tillverkar 2-taktare till gata!? ( Har dom lurat alla andra att sluta med 2-t för att få marknaden för sig själva?) Här e deras NSR som uppdaterades ifjor!! Skulle kanske varit en klar favorit till 250SP om den såldes här!!

Mums!! Har du några specs på den?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:

På Hondas japanska hemsida finns ingen info om denna modell. Kan det vara ett ovanligt snyggt hemmabygge?

http://www.honda.co.jp/motor/

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nä det ska inte va något hemmabygge! Fanns på en italiensk hemsida där olika 2-taktare som tillverkats var listade med bilder och lite specifikationer.

Det fanns även ombygda modeller med på den sidan men denna var inte med där utan på officiella modeller och ska ha släppts 2003! Vad jag kan se så har dom gått tillbaka till banansvingen från att ha använt enkelsving 94-97.

På italienska stod d om modellen: Stupenda: scarichi gemellati, nuovissima linea e l'utilizzo del forcellone tradizionale al posto del mono braccio.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
Nä det ska inte va något hemmabygge! Fanns på en italiensk hemsida där olika 2-taktare som tillverkats var listade med bilder och lite specifikationer.

Det fanns även ombygda modeller med på den sidan men denna var inte med där utan på officiella modeller och ska ha släppts 2003! Vad jag kan se så har dom gått tillbaka till banansvingen från att ha använt enkelsving 94-97.

På italienska stod d om modellen: Stupenda: scarichi gemellati, nuovissima linea e l'utilizzo del forcellone tradizionale al posto del mono braccio.

Den finns inte med på Honda Italiens hemsida heller. Och den ser ju betydligt mindre race-mässig ut än senaste versionen av NSR250. Och avgasrören ser ut som RGV250... :va

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...