250 Sp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
Du kan väl berätta hur det var när tändkulemotorn gick ur tiden?
Pojkvasker :fatta! det va bättre förr*host* Diagonaldäck på smala höga ekerfälgar med riktiga trumbromsar, alla körde engelska twin-hojar och då gick det minsan unnnan, även om Knudan va en grusbana då så kördes den på 1.03*host*

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Skojar du eller? En RCV211 låter som en jordbruksmaskin. Fast jävligt högt.
Jag gissar att du aldrig stått och sett ett koppel 500:eek:r döna längs en långraka.....

Nej, men jag har hört en KS50 med 70-kubikscylinder, högkomptopp och effektljuddämpare från Hobbex bränna förbi kiosken i min hemby 1987. Tvåtaktsmesljud, som sagt.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Nej, men jag har hört en KS50 med 70-kubikscylinder, högkomptopp och effektljuddämpare från Hobbex bränna förbi kiosken i min hemby 1987. Tvåtaktsmesljud, som sagt.

Jo, och hur fjolligt låter inte en 70cc fyrtaktshoj?
Höll på att garva ihjäl mig när en fyrtakts 125 scooter åkte förbi, med "sportljuddämpare"..

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
He he he... En 250 Wankel skulle man ha, varva satan! :)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Torkel skrev:
He he he... En 250 Wankel skulle man ha, varva satan! :)

Wankel är hard core!

Minns Nortons 588 cc wankel på Isle of Man -92 som var en av de snabbaste och skrämde slag på folk med sitt vansinniga ljud. Kolla avgasröret...

:confused: :tummenupp

Bifogat

• 1a.jpg
    1a.jpg
    70.6 KB · Visningar: 61
  • Steve Hislop-Norton RC588 1992 Senior TT.jpg
    Steve Hislop-Norton RC588 1992 Senior TT.jpg
    43.9 KB · Visningar: 55

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Nog fan är denna läckrare än en Aprilia RS250! Att 400-segementet aldrig fortsatte att utvecklas eller fick fotfäste i USA och Europa är en tragedi. Att köra motorcykel handlar om kurvtagning och då slår inget nätta och lätta hojar. Med den tekniska utvekling vi har sett på 600:eek:r sedan mitten av 90-talet kan man föreställa sig vilka fantastiska nöjesmaskiner 400:eek:r på närmare 100 hk och 140 kg skulle vara. Snyft...

Nä, den ser rätt alldaglig ut tycker jag. I övrigt håller jag med.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:

Precis som att det är totalt meningslöst att diskutera med Stina, 17 år som, tycker att "Motörhead låter för jävligt" så är det totalt meningslöst att diskutera med dig angående detta.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Precis som att det är totalt meningslöst att diskutera med Stina, 17 år som, tycker att "Motörhead låter för jävligt" så är det totalt meningslöst att diskutera med dig angående detta.

Detsamma! :D :öl

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man kan faktiskt tycka det är roligt både med tvåtakt och fyrtakt. Jag gör det. Älskar att se en 250 tvåtaktsrääser yla förbi lika mycket som jag älskar att höra Havnens R7 på maxvarva nerför rakan på Åsen. Det är gott med både godis och glass!

*gruppkram*

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Man kan faktiskt tycka det är roligt både med tvåtakt och fyrtakt. Jag gör det. Älskar att se en 250 tvåtaktsrääser yla förbi lika mycket som jag älskar att höra Havnens R7 på maxvarva nerför rakan på Åsen. Det är gott med både godis och glass!

*gruppkram*
Nej, du menar det är gott med både mesigt och manligt. :hihi :fyllisar

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:

*gruppkram*

Jag gillar också fyrtaktsljud, jag bara reagerar på hårgelemannens angrepp på tvåtaktsljudet.

Kommer fortfarande ihåg Maaranen på Knutstorp, 97-98 nångång måste det ha varit. Jävlar vad hojfan gick och lät! Det var som ett piskrapp runt hela ryggraden varje gång han flög förbi på rakan....

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Jag gillar också fyrtaktsljud, jag bara reagerar på hårgelemannens angrepp på tvåtaktsljudet.

Kommer fortfarande ihåg Maaranen på Knutstorp, 97-98 nångång måste det ha varit. Jävlar vad hojfan gick och lät! Det var som ett piskrapp runt hela ryggraden varje gång han flög förbi på rakan....

App app app, Difi d-struct-vax är det som gäller, utan undantag. http://www.spiralhaircase.com/difi.html

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
valmers skrev:
Då var vi där igen. Det handlar inte (bara) om miljön. INGEN tillverkare tävlar av något annat skäl än att sälja fler gathojar. Om sponsring av curling sålde fler gathojar skulle tillverkarna övergå till det. Tvåtaktshojar finns knappt för gata längre, alltså ger tvåtaktstävlingshojarna inget försäljningsmervärde. Så är det. :mattias

Aj då!? E du säker? För i så fall tycker jag du ska ta kontakt med tex VCM och Proton Team KR och förklara för dem att dom absolut inte ska tillverka motorcyklar till tävlingsverksamhet och syssla med racing, enligt dina teorier!

Dom som sysslar med racing t.o.m på tillverkningsplanet gör det först och främst för att dom just har ett brinnande intresse för racing.
Dom skulle aldrig sluta med det för att fabrikens landsvägsavdelning ser till att stödja curling, golf, tennis, konsthallar osv.. Vilket dom redan gör!

Är likadant med dom som tävlar, oavsett vilken gren eller sport, dom gör det av ett intresse för det man tävlar i eller för att man vill vara bäst. Inte för att någon annan ska sälja fler mobiltelefoner, verktyg, glass, motorcyklar eller vad det än kan vara!

Tillverkningen av tex racerhojarna till oss vanliga "amatörer" berörs inte av vad Svensson köper till gatan. Den verksamheten är helt avskiljd från landsvägsdelen och får själv stå för sina egna kostnader. Är därför som en 125racer kostar över 100.000:- och en 250racer över 200.000:-

I VM är det kanske en annan sak där tillverkarna går in med pengar till sin tävlingsenhet för att ett hojmärke som vinner VM kan påverka en Svenssons val av vilket märke han väljer på sin hoj. Plus att racing alltid har setts som ett av dom bästa sätten att utveckla sina produkter på.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Axxexs skrev:
I VM är det kanske en annan sak där tillverkarna går in med pengar till sin tävlingsenhet för att ett hojmärke som vinner VM kan påverka en Svenssons val av vilket märke han väljer på sin hoj. Plus att racing alltid har setts som ett av dom bästa sätten att utveckla sina produkter på.
Ja, och det var ju VM vi diskuterade, eller hur?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Tvåtaktare låter och luktar illa, särskilt Kris Äsch:s moped. Det tycker han ju t o m själv till den milda grad att han kör över sin egen fot för att slippa ifrån eländet... :tomten

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
abstruse skrev:
Tvåtaktare låter och luktar illa, särskilt Kris Äsch:s moped. Det tycker han ju t o m själv till den milda grad att han kör över sin egen fot för att slippa ifrån eländet... :tomten

Shit asså! Liket lever! :brinnerup

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:

Det är ju bara för att vissa hugger snabbare än en trängd kobra när man har en annan åsikt om något. valmers ärlskar att retas.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...