GSXR1100R
The older i get the faster i was
Pojkvaskervalmers skrev:Du kan väl berätta hur det var när tändkulemotorn gick ur tiden?

Pojkvaskervalmers skrev:Du kan väl berätta hur det var när tändkulemotorn gick ur tiden?
Chris Ash skrev:Skojar du eller? En RCV211 låter som en jordbruksmaskin. Fast jävligt högt.
Jag gissar att du aldrig stått och sett ett koppel 500r döna längs en långraka.....
valmers skrev:Nej, men jag har hört en KS50 med 70-kubikscylinder, högkomptopp och effektljuddämpare från Hobbex bränna förbi kiosken i min hemby 1987. Tvåtaktsmesljud, som sagt.
Torkel skrev:He he he... En 250 Wankel skulle man ha, varva satan!![]()
Nyteknik skrev:Wankel är hard core!
Minns Nortons 588 cc wankel på Isle of Man -92 som var en av de snabbaste och skrämde slag på folk med sitt vansinniga ljud. Kolla avgasröret...
![]()
![]()
Oro skrev:Cool!En Sound Of Wankels cup (SOW) vore en rätt skön idé!
![]()
Nyteknik skrev:Nog fan är denna läckrare än en Aprilia RS250! Att 400-segementet aldrig fortsatte att utvecklas eller fick fotfäste i USA och Europa är en tragedi. Att köra motorcykel handlar om kurvtagning och då slår inget nätta och lätta hojar. Med den tekniska utvekling vi har sett på 600r sedan mitten av 90-talet kan man föreställa sig vilka fantastiska nöjesmaskiner 400
r på närmare 100 hk och 140 kg skulle vara. Snyft...
valmers skrev:Nej, men jag har hört en KS50 med 70-kubikscylinder, högkomptopp och effektljuddämpare från Hobbex bränna förbi kiosken i min hemby 1987. Tvåtaktsmesljud, som sagt.
Chris Ash skrev:Precis som att det är totalt meningslöst att diskutera med Stina, 17 år som, tycker att "Motörhead låter för jävligt" så är det totalt meningslöst att diskutera med dig angående detta.
Nej, du menar det är gott med både mesigt och manligt.Goodstuff skrev:Man kan faktiskt tycka det är roligt både med tvåtakt och fyrtakt. Jag gör det. Älskar att se en 250 tvåtaktsrääser yla förbi lika mycket som jag älskar att höra Havnens R7 på maxvarva nerför rakan på Åsen. Det är gott med både godis och glass!
*gruppkram*
Goodstuff skrev:Man kan faktiskt tycka det är roligt både med tvåtakt och fyrtakt. Jag gör det. Älskar att se en 250 tvåtaktsrääser yla förbi lika mycket som jag älskar att höra Havnens R7 på maxvarva nerför rakan på Åsen. Det är gott med både godis och glass!
*gruppkram*
Chris Ash skrev:Jag gillar också fyrtaktsljud, jag bara reagerar på hårgelemannens angrepp på tvåtaktsljudet.
Kommer fortfarande ihåg Maaranen på Knutstorp, 97-98 nångång måste det ha varit. Jävlar vad hojfan gick och lät! Det var som ett piskrapp runt hela ryggraden varje gång han flög förbi på rakan....
valmers skrev:Då var vi där igen. Det handlar inte (bara) om miljön. INGEN tillverkare tävlar av något annat skäl än att sälja fler gathojar. Om sponsring av curling sålde fler gathojar skulle tillverkarna övergå till det. Tvåtaktshojar finns knappt för gata längre, alltså ger tvåtaktstävlingshojarna inget försäljningsmervärde. Så är det.![]()
Ja, och det var ju VM vi diskuterade, eller hur?Axxexs skrev:I VM är det kanske en annan sak där tillverkarna går in med pengar till sin tävlingsenhet för att ett hojmärke som vinner VM kan påverka en Svenssons val av vilket märke han väljer på sin hoj. Plus att racing alltid har setts som ett av dom bästa sätten att utveckla sina produkter på.
abstruse skrev:Tvåtaktare låter och luktar illa, särskilt Kris Äsch:s moped. Det tycker han ju t o m själv till den milda grad att han kör över sin egen fot för att slippa ifrån eländet...![]()
Chris Ash skrev:Jag gillar också fyrtaktsljud, jag bara reagerar på hårgelemannens angrepp på tvåtaktsljudet.
Kommer fortfarande ihåg Maaranen på Knutstorp, 97-98 nångång måste det ha varit. Jävlar vad hojfan gick och lät! Det var som ett piskrapp runt hela ryggraden varje gång han flög förbi på rakan....
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |