EazyLiving
Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Obstinat! Jag? Nää!! Har väl aldrig hänt? Jag som är så ödmjuk å timid!!
Har inget emot klassen i sig (förutom att den låter mesigt och är skittråkig att titta på! ), snarare är det så att jag vill ge lite motvikt till snacket om att det är den bästa och billigaste klassen för nybörjare. För så är det ju inte riktigt, eller hur?
Eftersom jag kan jämföra rakt av från förra säsongen, så vet jag att det ÄR billigare att köra t ex Rookie600/1000 med standardhoj än SP250. Både vad gäller drift och däck. Sen kan ju t ex du berätta, Torkel, hur mycket du fick lägga ut på mekaniska problem och uteblivna starter förra året (glöm nu inte vevar och alla avgasportar )?
Sen vet jag inte om 2-3 förfrågningar här på forumet kan vara det samma som intresset markant ökat för SP250. Sådana fall skulle väl intresset för alla andra klasser ökat lavinartat?
Sen det där med 80 startnummer i Rookie600. Vet vet ju alla att det finns en hel hög med wannabee's här på forumet som tagit ut nummer men vi har aldrig sett dem i närheten av en bana. Flest antal startande i t ex Rookie600, var ju på åsen. Tror det var 48st där, och då pratar vi hela Norden. Som ren SM tävling var väl Sviestad den bästa måttstocken med 33st anmälda.
Fast sen pratar ju antalet startnummer för sig självt i en annan fråga. Hur många uttagna nummer finns det i den nu så populära SP250 klassen?
Obstinat-Micke med det långa pekfingret i högsta hugg!!
Har inget emot klassen i sig (förutom att den låter mesigt och är skittråkig att titta på! ), snarare är det så att jag vill ge lite motvikt till snacket om att det är den bästa och billigaste klassen för nybörjare. För så är det ju inte riktigt, eller hur?
Eftersom jag kan jämföra rakt av från förra säsongen, så vet jag att det ÄR billigare att köra t ex Rookie600/1000 med standardhoj än SP250. Både vad gäller drift och däck. Sen kan ju t ex du berätta, Torkel, hur mycket du fick lägga ut på mekaniska problem och uteblivna starter förra året (glöm nu inte vevar och alla avgasportar )?
Sen vet jag inte om 2-3 förfrågningar här på forumet kan vara det samma som intresset markant ökat för SP250. Sådana fall skulle väl intresset för alla andra klasser ökat lavinartat?
Sen det där med 80 startnummer i Rookie600. Vet vet ju alla att det finns en hel hög med wannabee's här på forumet som tagit ut nummer men vi har aldrig sett dem i närheten av en bana. Flest antal startande i t ex Rookie600, var ju på åsen. Tror det var 48st där, och då pratar vi hela Norden. Som ren SM tävling var väl Sviestad den bästa måttstocken med 33st anmälda.
Fast sen pratar ju antalet startnummer för sig självt i en annan fråga. Hur många uttagna nummer finns det i den nu så populära SP250 klassen?
Obstinat-Micke med det långa pekfingret i högsta hugg!!
Torkel skrev:Äh, din tråkmånssombaravillattallaskaköragsxr1000somgår300km/hminst!
Jag tror han menar att intresset har ökat under den här säsongen, inte jämfört med i fjol och ett antal år innan dess. Sen begriper jag inte varför du alltid ska gå i bräschen för att skriva ner 250SP, är det något du retar dig på i den klassen eller är du bara allmänt obstinat??? Allvarligt!
Det har ju varit ganska så tydligt under säsongen att förare i R600/R1000 har dragit sig för att skicka in anmälan eftersom de utgått från att de kommer att bli utkvalade, där ligger nog en stor orsak till att det inte har varit smällfulla startfält. Var det inte runt 80 st som tagit ut officiella startnummer i R600?