notrightrider
The white zone is for loading and unloading only
Jag tillhör den lilla minoritet som inte håller utan anpassar hastigheten efter förhållandena!
Att köra i spårvagnsspåren när det finns cykelbana bredvid är dumt. Att inte kunna stanna när det är mycket trafik på cykelbanan är dumt. Men dj--ar när man är ensam på cykelbanan!
Jo, ja - anpassa är väl bra, men back in the days när man bodde på Såggatan så fanns det fan ingen cykelbana - i vart fall inte från Stigbergstorget och västerut, ner i hängmattan.
Ville man cykla förbi bilarna så var det vara att piska pedalerna och ge sig ut i spårvagnsspåren för att dra dem en efter en.
Japp, jag var lätt den ende mannen med cykelhjälm i dom kvarteren då, tidigt -80 tal.
I den mån det fanns cykelhjälmar alls på den tiden så var det antingen antikverade bananklasar som kanske skyddade mot skrubbsår, eller frigolitpottor som mest liknade en uppochnerpåvänd fisklåda.
Jag hade en Bellhjälm! Hårt skal, bra spännen och utmärkta möjligheter för tillpassning. Bra skit!
Kläder hjälper sannerligen inte mot allt, men chansen att korta ner en konvalescens är värt hur mycket som helst.