Så,
M6x35 försänkt 7,1g. Med avdrag för slipning spets, säg 6,5g
Låg M6 nyloc 2,4g
Bricka 6,5/25 3,0g
Bricka 10,5/20 4,1g
Per dubb 16,0g
Exempel mangeH´s bakdäck 338*16= 5,4kg
Plus 2 tuber sikaflex, säg 400g torrt.
Totalt ca 5,8kg.
1 gram 'väger' ca 2 kg vid 300 km/h
Så totalt 5800x2kg=11,6 ton i radiell dragkraft på däckstommen.
Plus då själva däckstommen på ca 7 kg(?)
Man dubblar nästan däckets massa samtidigt som man
borrar 338 hål rakt igenom stomme och cord.
Hmm........
Skulle inte en framfälg med framdäck bak och två rader
dubb i mitten kunna vara en lite safeare lösning?
För rakt fram då, inge knäskrap.
/e