32 elever döda på universitet i Usa

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Lösningen på problemet ansåg man vara att lärarna ska beväpna sig.
Kanon ju. Då kan dom ju skjuta misstänkta innan dom ens hinner göra något:rolleyes:

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Om jag vore lärare skulle jag kanske inte bli jätteglad att därefter för alltid vara första måltavlan för alla som skall skjuta folk i ett klassrum.

"Läraren har vapen, så honom plockar vi först..." blir ju rad 1 i planen.

Inget lätt problem att lösa, det går inte att skydda sig helt mot galningar om man inte vill sitta inlåst i en källare hela dagarna.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2897340 Att överhuvudtaget sitta o klanka ner på folk bara pga av felstavningar eller meingsbyggnads fel helt utan info om personen som nu råkade stava fel, han/hon kanske e lite av en dyslektiker (hur fan nu det stavas)! Så har ngn dum jävel inget vettigt att komma me i den gällade diskutionen utan börjar klaga på skit saker HÅLL FÖR FAN KÄFTEN!!! dumförklarar bara dig sjäv som en dryg idiot!
Att honkiie inte är dyslektiker är ju ganska uppenbart när du läser övrig text. Att däremot inte erkänna när man har fel är ganska fånigt.

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha R6 -01
I betygskriterierna står att man ska kunna anpassa sitt språk till olika syften. Typ kan nog räknas som slang eller talspråk vilket inte hör hemma i akademisk skrift. Sen beror det förståss vad ni har för lärare och hur petig han är.

Jag skulle tro att hälften av sveriges befolkning tycker du är dryg som fan också. Ni kan fråga mig, jag är lärare.

<Förstås stavas med ett s> fråga mig jag går i skola. Och ja, ordet "typ" kan räknas som slang, för det gör det också. Men det blir fortfarande fel på t.ex ett svensknationellt prov.

Dina argumentationsknep slutar alltid med personangrepp :D Det tyder på vad? Jo, du är dålig på att argumentera för något ;) Fråga mig, jag går i skola.

Att överhuvudtaget sitta o klanka ner på folk bara pga av felstavningar eller meingsbyggnads fel helt utan info om personen som nu råkade stava fel, han/hon kanske e lite av en dyslektiker (hur fan nu det stavas)! Så har ngn dum jävel inget vettigt att komma me i den gällade diskutionen utan börjar klaga på skit saker HÅLL FÖR FAN KÄFTEN!!! dumförklarar bara dig sjäv som en dryg idiot!

Du har rätt. Rätt skummt att komma in på "Svenska språket" när tråden handlar om attentatet i USA. :confused:

Lösningen på problemet ansåg man vara att lärarna ska beväpna sig.
Kanon ju. Då kan dom ju skjuta misstänkta innan dom ens hinner göra något:rolleyes:

Det låter ju som ett lysande förslag...."not". Men kanske ha säkerhetsvakter vid ingångarna :tummenupp :va

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
<Förstås stavas med ett s> fråga mig jag går i skola. Och ja, ordet "typ" kan räknas som slang, för det gör det också. Men det blir fortfarande fel på t.ex ett svensknationellt prov.
Så då är vi överens om varför man får fel på nationella provet om man skriver typ. Vad är det som är problemet?

Edit: Du får gärna pma mig om du vill nånting mer, de senaste sidorna i tråden har mest handlat om det här och inte om att 32 elever blev nedskjutna av en galning. Så ska det kanske inte vara.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
För fan, nationellt hit och nationellt dit. Be valmers starta "Officiella stavningstråden" så kan ni diskutera eventuella tillkortakommanden där.

I och för sig är det nu fastslaget att det är ovidkommande hur många jivär och pickadoller det finns för antalet dödsskjutningar så vi har kanske inget kvar att träta om, (hemska tanke).

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha R6 -01
För fan, nationellt hit och nationellt dit. Be valmers starta "Officiella stavningstråden" så kan ni diskutera eventuella tillkortakommanden där.

I och för sig är det nu fastslaget att det är ovidkommande hur många jivär och pickadoller det finns för antalet dödsskjutningar så vi har kanske inget kvar att träta om, (hemska tanke).

Nä du har rätt.. det blev väldigt tyst efter ditt inlägg. Vi sätter punkt här med denna tråden för nu vet vi allt om detta......:confused: alla saker vi disskuterat :)...och vi vet att man alltid kan fråga Honkiie, han är lärare!
:yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...