Mavve
Ur-medlem sen 2002.
Har man inte hojarna i förtältet där man sover eller dumpar man hojen på banan och drar till nåt hotell?
Har man inte hojarna i förtältet där man sover eller dumpar man hojen på banan och drar till nåt hotell?
Enligt pollen så finns det ju bara på sporthoj, i skrivande stund, 349 st hojåkare som är beredda att köpa stulna saker så man kanske ska blicka inåt kretsarna istället för att spekulera om öststatare och annat förvisso löst folk.
Blev rätt paff när jag öppnade boxen imorse, och den var tom....
Jag sov 1,5m ifrån boxen i husvagnen....
Var uppe och pissade vid 03.30, då stod hojarna kvar.
2 boxar ner, så mekade dom till 04.00 och såg inget.
05.00 såg en granne vid banan en silverfärgad kombi, men ett galvat släp och vit kåpa på överdelen åka från platsen där hojarna lastats...
Idioterna har tagit sog in i boxen (som inte går att låsa),rullat av däckvärmare på 3st hojar, tagit min myckel i verktygsskåpet (tompa hade inte nyckel till sin och Niklas vet jag inte)
Sen har dom gått med dom ner för hela startrakan till Ambulansinfarten. Rullat dom över gräset genom skogsområdet (där man ser 3st spår), och sedan ut på vägen utanför där dom klippt upp en grind. På vägen har dom sedan lastat hojarna och åkt därifrån.
Grannen tyckte att det var konstigt att dom puttade fart på ekipaget ner för backen, för att sedan tända lysen och starta bilen ca. 200m ifrån platsen. Förmodligen för att inte dra uppmärksamhet till sig från grannarna.
Hoppas för tjuvarnas egen skull att ingen av oss får tag på dom...
Enligt pollen så finns det ju bara på sporthoj, i skrivande stund, 349 st hojåkare som är beredda att köpa stulna saker
Jag tror att de flesta som har svarat att dom är beredda på att köpa saker inte snackar om fordon, utan mer telefoner, datorer och andra saker som den lokale pundaren säljer för en tjuga!
Vad är skillnaden egentligen? Värdet? Eller handlar det om vad det är för sak? Är det ok att köpa en stulen PS3 för 1500:- (eller vad de nu kan kosta) men inte ok att köpa hojdelar för samma summa?
Jag har tvärtemot dig uppfattat pollen som om man har (inte eventuellt kan tänka sig) köpt saker man vet är stulna och då givetvis hojrelaterade saker som delar eller tom. hela hojar att skruva ner.
Trist när något sånt här händer!
Hoppas ni får tillbaka hojarna och får tag i bovarna!!
Där är vi helt överens! Trist låter dock som en litotes, jag skulle till och med våga mig på att säga att det är för jävligt!
Var dom oförsäkrade hojarna? Isåfall bra initiativ att starta en insamling, som Humlan nämnde på webbradion
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|