3st hojar stulna på Falkenberg! 20/9 -08

Status
Ej öppen för fler svar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tror att de flesta som har svarat att dom är beredda på att köpa saker inte snackar om fordon, utan mer telefoner, datorer och andra saker som den lokale pundaren säljer för en tjuga!
!!

De flesta läser nog och röstar på pollen som gällande för mcdelar.

Östland är bara en skröna..

En USD med broms & hjul får man LÄTT 12" för..

En enkel/vanlig sving med broms & hjul samma pris.

Kåpor & tank 8"

Sen resten av plocket....några laxar till.

Blir ju fort pengar för en västkustyngling med hottad opel och truckförarjobb...i bästa fall.
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Satan. Man önskar dom hade oturen att möta någon som skulle pissa, och då väckt polarna och mosat dom med hammare och däckjärn. Svårt att veta vilka mafiosobanditer man försvarar sig mot mitt i natten.

Mitt skivlås har räddat min hoj två gånger hemma i mitt garage. Jag var ändå förbannad och ville gärna mosa förövarna eftersom klåparna först slog sönder tändnings/styrlåset med hammare och sedan skadade bromsskivan innan dom gav upp. Satans svin. Men jag fick behålla hojen. (Kryptonite skivlås.) Nu har jag bytt till BOSS skivlås med inbyggt alarm. Om man pillar så tjuter det som satan.

Hoppas ni får syn på en annons där ni kan känna igen någon av era delar, och då få tag och mosa hälaren i alla fall. Fy för statan. Jag blir nästan skitzo bara jag ska ställa hojen 5 minuter någonstans, race eller gathoj lika orolig. Ser jag annons här i Danmark som liknar era hojar ska jag nog säga till.
 
Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Satan. Man önskar dom hade oturen att möta någon som skulle pissa, och då väckt polarna och mosat dom med hammare och däckjärn....
Nu har jag bytt till BOSS skivlås med inbyggt alarm. Om man pillar så tjuter det som satan.....
Ja då hade man nog jort sig olycklig o kanske skyldig till dråp...
Sverige har oas gott om djupa skogar.. :rolleyes:

Jag låser min racehoj m kjetting när jag inte är i närheten. Litar inte på att den får vara ifred iaf... Blir nog till att införskaffa sig halogenlampor med rörelsedeckare som lyser upp stället ordentligt om någon kommer in i tältet. Ett tjut-tjut alarm på hojen är nog inte fel heller, tillsammans m ett slagträ innanför dörren :D

Kan bara inte begripa att grannen inte fattade misstankar o ringde polisen :va
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Ja då hade man nog jort sig olycklig o kanske skyldig till dråp...
Sverige har oas gott om djupa skogar.. :rolleyes:

Jag låser min racehoj m kjetting när jag inte är i närheten. Litar inte på att den får vara ifred iaf... Blir nog till att införskaffa sig halogenlampor med rörelsedeckare som lyser upp stället ordentligt om någon kommer in i tältet. Ett tjut-tjut alarm på hojen är nog inte fel heller, tillsammans m ett slagträ innanför dörren :D

Kan bara inte begripa att grannen inte fattade misstankar o ringde polisen :va

Snackade med danska snuten om det. Dom får ju inte godkänna våld osv. Men om förövaren trillar nerför en trappa och slår sig så är det ju synd. Och om man blir överfallen av stora rysktalande banditer så hamnar man ju i panik och dödsrädsla, och då är det ju förståeligt att man går i panik och antingen sätter sig i ett hörn i forsterställning eller slår vildt omkring sig i panik med vad man råkar ha i händerna för tillfället. Dödsångest är farligt det.
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Alltså när jag hör tillvägagångssättet så framstår det helt klart som ett inside jobb! Hur i hela h-vetet skulle några stackars öststatare kunna veta ALLT det där? Sen är det naturligtvis möjligt att den är dom som utförde det kommer från nämnda region men någon har garanterat informerat dom om läget!

Har kontakter högt upp i polisen som utreder stora rån mm och i stort sett alla värdetransport rån och dylikt har det figurerat någon med inside information! Svårt att tro annorlunda om detta!

Hoppas ni hittar hojarna och killarna som gjorde det!

Om det nu är någon liga i farten som är ute efter motorcyklar så är dom väl inte dummare än att dom begriper att det finns hojar att hämta på en stor tävling. det finns säkert annonser och affischer som läskunniga banditer kan se. RR sverige är en ganska snäv krets där i stort sett alla vet vem alla är och vems cykel som tillhör vem eller tillhört. vidare är ju motor och ram obrukbart i sverige tack vare mc-id card. å till gata fattas ju en lampa el två. så ett gäng väldigt duktiga tjuvar helt enkelt. dock mindre duktiga på mc formodligen. eller står dom utanför kebabkiosken i Landskrona.....
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Att snacka inside jobb är nog lite onödigt. Det är väldigt lätt att rulla ut hojar ur en olåst depåbox (just det går ej att låsa) och sedan ned för depårakan och ut på rakan då detta område saknar helt belysning så det ä ri stort sett kolsvart.

Jag lutar ändå åt inside hållet, jag hade inte en ringaste aning om att det står en massa olåsta hojar med nycklel i låset i de flesta fall. Att sedan depåboxarna(boxen) står olåst samt att hela område är becksvart på natten, det tycker jag styrker att detta är någon som vet hur det går till på tävling, inte någon kringresande polack. Aryey åsikter om insiders stämmer väl in här.

Lider med er grabbar, startas det någon insamling så hänger jag på!
 

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
snart kommer väl hojarna att säljas i delar på blocket /sporthoj.com

beskyll inte ALLTID nysvenskarna för allt






Om det nu är någon liga i farten som är ute efter motorcyklar så är dom väl inte dummare än att dom begriper att det finns hojar att hämta på en stor tävling. det finns säkert annonser och affischer som läskunniga banditer kan se. RR sverige är en ganska snäv krets där i stort sett alla vet vem alla är och vems cykel som tillhör vem eller tillhört. vidare är ju motor och ram obrukbart i sverige tack vare mc-id card. å till gata fattas ju en lampa el två. så ett gäng väldigt duktiga tjuvar helt enkelt. dock mindre duktiga på mc formodligen. eller står dom utanför kebabkiosken i Landskrona.....

trist för grabbarna att bli av med hojarna ,men satsa lite på säkerhet på banan!
 
Last edited:

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Bevakning på banan hade nog inte heller hjälpt i detta läget. Dom hade alldeles säkert bara väntat på att vakterna gått förbi och ett sådant område då har du gått om tid innan vakten kommer tillbax.

Nja ,,, det beror väl på vilket område på banan dom går, dom behöver ju inte gå å vandra uppe i högfartshögern, där gör ju ingen nytta.
Det räcker väl att dom knallar där hojarna finns + eventuella utfarter så att dom kan se om nåt e fel.
Det var ju ett uppklippt lås om jag läste rätt å det borde man se ganska snart om man hade en vakt på natten tycker jag.
Det räcker ju att någon är uppe och pissar så håller ju tjuvarna en låg profil och har man då en vakt som knallar omkring med en tänd Maglite borde väl räcka en bra bit vill jag påstå.

Å så kommer nån snart in å snackar ekonomi, men 100 spänn per ekipage tror jag dom flesta e villiga att pröjsa för denna tjänst, det går alltid att göra en deal med bevakningsfirmor idag, spelar ingen roll om det är 10 eller 100 anmälda till ett race, desto mer anmälda desto mer pengar till dom.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Hojarna har setts på motorvägen mot Göteborg!!!!

2 av hojarna (min och Tompas) har nu setts på motorvägen mot GBG i över 200 km/h. Förarna hade inte skinnställ eller nånting.

HÅLL UTKIK I GÖTEBORG ALLA!!!!!!


OM ni ser dom, så preja dom av vägen eller vad som helst. Jag skiter i om hojen skrotas!!!
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Förjävligt lider med er grabbar.

Cralles GSXR750R stals från Parc ferme under en natt på EM i Anderstorp på 80 talet.
Fast det var säkert några Italienare som ville rädda EM till Falappa *S*
 

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Ort
3:e våningen
Hoj
Briggs & Stratton
2 av hojarna (min och Tompas) har nu setts på motorvägen mot GBG i över 200 km/h. Förarna hade inte skinnställ eller nånting.

HÅLL UTKIK I GÖTEBORG ALLA!!!!!!


OM ni ser dom, så preja dom av vägen eller vad som helst. Jag skiter i om hojen skrotas!!!

Har du inget mer att gå på? Var sågs dom? När sågs dom?

/M
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Har du inget mer att gå på? Var sågs dom? När sågs dom?

/M

Har tyvärr inte mycket mera info än så.

Dom sågs på E6'an mot GBG för ca. 1h sen. Körde om en kille i typ 250 km/h som kände igen hojarna och ringde till en kompis till honom som befann sig här på Falken. Även polisen är kontaktade såklart.

Nu vet man ju iaf att det inte var nåt vidare planerat, och inte för försäljning till nåt öststatsland som diskuterats tidigare. Nu kanske vi får tillbaka dom, fråga är bara i vilket skick om dom skrotar på motorvägen.... :rolleyes:
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Har tyvärr inte mycket mera info än så.

Dom sågs på E6'an mot GBG för ca. 1h sen. Körde om en kille i typ 250 km/h som kände igen hojarna och ringde till en kompis till honom som befann sig här på Falken. Även polisen är kontaktade såklart.

Nu vet man ju iaf att det inte var nåt vidare planerat, och inte för försäljning till nåt öststatsland som diskuterats tidigare. Nu kanske vi får tillbaka dom, fråga är bara i vilket skick om dom skrotar på motorvägen.... :rolleyes:



Står väl snart stora svarta rubriker på Aftonbladet om att MC döden slagit till igen!
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Måste ju fan vara knarkare ju, det jääla besväret att sno hojjarna å sen ut å köra på motorvägen:va . Det måste ju vara mer folk som sett dom ?. Upp med helikoptern nu farbror länsman så kanske det slutar lyckligt iallafall.
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Även jag får väl tillägga att det är oerhört tråkigt. Kan knappt föreställa mig hur jäkla arg och besviken man blir när nåt sånt händer.

Men som sagt har det varit mkt i Falkenberg nu senaste tiden.
Man kan ju tro att ett skivbromslås hidrar "tillfällestjuven" men det gör det inte alltid.
Var igår o hämtade min hoj som varit på däcksbyte hos Richard på RG i stan. Där hade han fått in en hoj där dom klippt sönder bromsskivan med bultsax för att sno hojen. Sen låg den slängd och förstörd under bron på lasarettsvägen.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Även jag får väl tillägga att det är oerhört tråkigt. Kan knappt föreställa mig hur jäkla arg och besviken man blir när nåt sånt händer.

Men som sagt har det varit mkt i Falkenberg nu senaste tiden.
Man kan ju tro att ett skivbromslås hidrar "tillfällestjuven" men det gör det inte alltid.
Var igår o hämtade min hoj som varit på däcksbyte hos Richard på RG i stan. Där hade han fått in en hoj där dom klippt sönder bromsskivan med bultsax för att sno hojen. Sen låg den slängd och förstörd under bron på lasarettsvägen.



ett larm skulle kunna rädda pärlan från att snos:fakta
 

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
Fyfan vad trist för er,lider med er.
Man hoppas ju nästan att dom kör i hjäl sig,dom lär ju knappast vara vana hojförare.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Fyfan vad trist för er,lider med er.
Man hoppas ju nästan att dom kör i hjäl sig,dom lär ju knappast vara vana hojförare.

Nä, hoppas dom inte kör ihjäl sig.
Men det skulle inte göra någonting om dom gjorde illa sig nåt så in i helvete och fick bestående men resten av livet....
 

dainesebiker

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha XT660X -11
Fy fan vad surt..........lider med er grabbar.

Jobbar själv på Securitas och skall kolla upp ett ev. upplägg för bevakning om och kring Falkenbergs motorbana vid tävlingar nästa år.
Känns ju bra om en "strajpad" bil rullar omkring i området om nätterna nu när sådant här har hänt.
Trodde dock som många andra att själva depåområdet var en fredad zon från sådan här skit
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top