3st hojar stulna på Falkenberg! 20/9 -08

Status
Ej öppen för fler svar.

Tompa Racing

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR1000RR
Jaaa fy fan säger jag bara... Det var först igår kväll som det hela började sjunka in på riktigt. Närmare bestämt när jag kom hem till garaget mitt i natten i vanlig ordning efter en racehelg för att lasta ur… Det gick lite fortare än vanligt…

Jontes hoj var ju min gamla, tydligen attraktiva för de som inte kan hålla isär ditt o mitt? Om nu Polisen får fatt i våra pärlor där ute hoppas jag verkligen de agerar mer handlingskraftigt denna gång än vad de gjorde i Jonas fall.
Mitt hopp är att cykeln återfinns, annars är det precis som du säger Flykay, färdigkört för min del.

Det finns även en strimma hopp att Falkenbergs motorklubb har en övergripande försäkring som kan användas för detta, återstår att se… Som ni förstår hade jag inte någon själv = Dumt…

Känns för bedrövligt att behöva avsluta kanske inte bara säsongen utan hela ”RR karriären” på ett sånt här vis. Jag har en mörk tid tillmötes inte bara årstidsmässigt…

Något som är desto mer positivt som uppdagas vid sådana här tillbud är hur övriga i depån reagerar och agerar.
Jag vill verkligen passa på att hylla RR hjältarna i familjen Lindén. Att helt spontant utan eftertanke erbjuda mig att låna ut deras andra hoj till mig var verkligen hjärtegripande.
Som Peter själv uttryckte det,
- Klart vi ska hålla ihop och hjälpas åt så gott vi kan. Det är inte i depån det ska göras upp utan på banan.

När sedan Jimmi råkade gå i backen under lördagskvällens race med idiotmeck fram till långt in på småtimmarna som följd är gripande då de enklaste för dem varit att säga tyvärr Tompa Jimpan måste ha reservhojen i morgon.
En sak är säker, De håller sitt ord.

NI ÄR ETT FÖREDÖMME I DEPÅN! TUSEN TUSEN TACK FÖR ERT GENERÖSA AGERANDE!!!

Som ni förstår så antog jag erbjudandet efter modigt övervägande (ville ju inte åka hem från Falken 2 hojar kort… Ni vet lagen om all jälvlighet…) med motiveringen att jag skulle skrapa ihop tillräckligt med poäng för att nå en plats i UEM Cup finalen som varit det stora målet med säsongen. Och på så vis i alla fall ha möjligheten att åka ner om allt kommer till rätta. Delmål 1 klarades av och nu kan jag bara hoppas att min cykel återfinns inom kort annars blir det förmodligen inte något av den resan i alla fall. Det går inte att trolla hur mycket som helst.
Likaså mitt tänkta deltagande i PRO Superbike finalen kommande helg är högst osäkert som ni förstår.

Några ord från en med bitter eftersmak av det Svenska samhällets baksida.
//Tompa
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jag lider med er alla !!! Vi får alla ta på oss Sherlock hatten och hjälpas åt så kanske vi kan spåra ashålen....Ps , hittar ni dom,,,ring inte polisen utan lägg ut en länk så kan vi samla ihop en lynchmobb istället.:tummenupp

Ja och nej. Jag undrar lite själv över varför dom stjäl hojarna med ett släp till hjälp för att sedan lasta ur dom o köra istället.
Kan vara av 2 skäl.

1. Buskörning

2. Dom läser internet, såsom denna tråd och får veta att alla söker en viss typ av bil och ett visst släp och väljer då att köra hojarna då det är det "säkraste". Att skriva här var dom är kommer med stor sannolikhet resultera i att dom hinner sticka tyvärr..........

personligen tror jag på det senare......vad säger att inte tjuvarna är reggade här o kollar trådarna och agerar därefter....
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
rån !

Kanske nån planerar ett värde transport rån ?
och behöver fly fort.får la hålla koll på efterlyst......

--------------------------------------------------------------------------


Jag tycker så synd att 3 genomsnälla killar ska bli av med sina hojar !!!!
 

The Eagle

TEAM RACESETUP
Gick med
6 May 2006
Ort
33191
Hoj
Gixxer tysen utan lysen
finns ju pojkar som kollar upp sådana stölder,, mot en viss avgift förstås..
 

Tompa Racing

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR1000RR
Hur agerade de i Jonas fall?

De jagade killen som stal den tills han körde omkull och sprang från platsen. (Jonas visste då fortfarande inte att cykeln var borta)
På plats gjorde polisen en flygande besiktning med typ 20st 2:eek:r som följd. Den rapporten skickades sedan hem till Jonas. Landade typ en veckan senare i lådan.
Själva motorcykeln lämnade man på platsen varpå den försvann så snart polisen vänt ryggen till... Sedan dess har hojen varit spårlöst borta.

Man kan tycka att de borde transporterat cykeln till posilstationen kanske?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
De jagade killen som stal den tills han körde omkull och sprang från platsen. (Jonas visste då fortfarande inte att cykeln var borta)
På plats gjorde polisen en flygande besiktning med typ 20st 2:eek:r som följd. Den rapporten skickades sedan hem till Jonas. Landade typ en veckan senare i lådan.
Själva motorcykeln lämnade man på platsen varpå den försvann så snart polisen vänt ryggen till... Sedan dess har hojen varit spårlöst borta.

Man kan tycka att de borde transporterat cykeln till posilstationen kanske?

Jisses vilka bra cops vi har...
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
De jagade killen som stal den tills han körde omkull och sprang från platsen. (Jonas visste då fortfarande inte att cykeln var borta)
På plats gjorde polisen en flygande besiktning med typ 20st 2:eek:r som följd. Den rapporten skickades sedan hem till Jonas. Landade typ en veckan senare i lådan.
Själva motorcykeln lämnade man på platsen varpå den försvann så snart polisen vänt ryggen till... Sedan dess har hojen varit spårlöst borta.

Man kan tycka att de borde transporterat cykeln till posilstationen kanske?

Vaa?? Är dom heeelt slut i hela huvet?? Det här var ju bara för sjukt!
 

jontec

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR1000RR-08 Räser
Vaa?? Är dom heeelt slut i hela huvet?? Det här var ju bara för sjukt!

Kan bara hålla med...
Det gick alltså till precis som Tompa har beskrivit. Lite fler detaljer kommer:
Jag kommer hem på kvällen efter ProSuperbike racet på Falken och parkerar hojjen i garaget o slänger dit två feta kättingar. På natten blir det sedan påhälsning där de kopplar in en vinkelslip för att kapa stålgrinden och kättingarna och sedan använder de en stulen bil för att knäcka upp dörren. Bilen lämnar de sedan på plats. Polisen kommer dit redan på dagen efter och beslagtar den stulna bilen och skriver upp inbrottet på garaget men då detta inte står på mig så meddelas jag inte. Polisen har dock redan då vetskapen om att det är en tävlingshoj som är stulen och som setts köra ifrån platsen. Redan samma kväll så åker killen då runt i göteborg och polisen tar upp jakten. Nånstans ute i mölndal kör killen av vägen och springer ifrån platsen. Hundpatrull o hela fadderullan kopplas in för att jaga killen men de får inte tag i killen. Vad gör då vår fina kår? Tja, de gör en flygande besiktning på hojjen och ställer den sedan lutad mot ett staket. De har t.o.m startat hojjen för det är en tvåa i besiktningsprotokollet på "för högt ljud". Att sedan hojjen har siffror, saknar stöd o lysen får dem inte att misstänka något skumt i övrigt... Inte får jag något samtal hem eller någonting. En vecka senare dimper sedan besiktningsprotokollet ner och jag springer ner till stationen och tror att jag ska få tillbaks hojjen. Nä,nä, den lämnade vi kvar på platsen såklart säger de. Jag åker då dit men efter ett snack med grannen så är det rätt uppenbart att samma kille kommit tillbaks morgonen efter och tagit hojjen igen. Tyvärr har jag varit på tok för slö/uppgiven sista tiden för att anmäla förfarandet men jag antar att det är meningslöst då polisen inte har någon bärgningsskyldighet vad jag har förstått. Men att de inte misstänker brott i detta fallet och lämnar en "tjuvkopplad"(HRC kittad) hoj för ca120000kr lutad mot ett staket borde väl räknas som tjänstefel eller vad?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kan bara hålla med...
Det gick alltså till precis som Tompa har beskrivit. Lite fler detaljer kommer:
Jag kommer hem på kvällen efter ProSuperbike racet på Falken och parkerar hojjen i garaget o slänger dit två feta kättingar. På natten blir det sedan påhälsning där de kopplar in en vinkelslip för att kapa stålgrinden och kättingarna och sedan använder de en stulen bil för att knäcka upp dörren. Bilen lämnar de sedan på plats. Polisen kommer dit redan på dagen efter och beslagtar den stulna bilen och skriver upp inbrottet på garaget men då detta inte står på mig så meddelas jag inte. Polisen har dock redan då vetskapen om att det är en tävlingshoj som är stulen och som setts köra ifrån platsen. Redan samma kväll så åker killen då runt i göteborg och polisen tar upp jakten. Nånstans ute i mölndal kör killen av vägen och springer ifrån platsen. Hundpatrull o hela fadderullan kopplas in för att jaga killen men de får inte tag i killen. Vad gör då vår fina kår? Tja, de gör en flygande besiktning på hojjen och ställer den sedan lutad mot ett staket. De har t.o.m startat hojjen för det är en tvåa i besiktningsprotokollet på "för högt ljud". Att sedan hojjen har siffror, saknar stöd o lysen får dem inte att misstänka något skumt i övrigt... Inte får jag något samtal hem eller någonting. En vecka senare dimper sedan besiktningsprotokollet ner och jag springer ner till stationen och tror att jag ska få tillbaks hojjen. Nä,nä, den lämnade vi kvar på platsen såklart säger de. Jag åker då dit men efter ett snack med grannen så är det rätt uppenbart att samma kille kommit tillbaks morgonen efter och tagit hojjen igen. Tyvärr har jag varit på tok för slö/uppgiven sista tiden för att anmäla förfarandet men jag antar att det är meningslöst då polisen inte har någon bärgningsskyldighet vad jag har förstått. Men att de inte misstänker brott i detta fallet och lämnar en "tjuvkopplad"(HRC kittad) hoj för ca120000kr lutad mot ett staket borde väl räknas som tjänstefel eller vad?



SVERIGE är ett fantastiskt land heja heja heja:tummenupp :huvet
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Helt j... otroligt.
Lider extremt mycket med de drabbade.
Ställer gärna upp om det blir insamling
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Kan bara hålla med...
Det gick alltså till precis som Tompa har beskrivit...... Massa text..... Men att de inte misstänker brott i detta fallet och lämnar en "tjuvkopplad"(HRC kittad) hoj för ca120000kr lutad mot ett staket borde väl räknas som tjänstefel eller vad?

Det var ta mej fan det dummaste jag läst på mycket länge...

Jag ska ringa upp en kompis som är Polis och fråga vad det är för praxis i sådana situationer. (Ja jag känner en sån... :skäms )
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Det var ta mej fan det dummaste jag läst på mycket länge...

Jag ska ringa upp en kompis som är Polis och fråga vad det är för praxis i sådana situationer. (Ja jag känner en sån... :skäms )

Många här känner en sådan som har varit till stor glädje här inne.
Försvara dig Jalle!!! :mad:
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Men att de inte misstänker brott i detta fallet och lämnar en "tjuvkopplad"(HRC kittad) hoj för ca120000kr lutad mot ett staket borde väl räknas som tjänstefel eller vad?

Hittar polisen stöldgods så borde väl det tas i beslag eller? Finns det inget papper på att hojen togs i beslag? I så fall ersätter ju polismyndigheten skador eller förlust!
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Kan bara hålla med...
....nnen så är det rätt uppenbart att samma kille kommit tillbaks morgonen efter och tagit hojjen igen. Tyvärr har jag varit på tok för slö/uppgiven sista tiden för att anmäla förfarandet men jag antar att det är meningslöst då polisen inte har någon bärgningsskyldighet vad jag har förstått. Men att de inte misstänker brott i detta fallet och lämnar en "tjuvkopplad"(HRC kittad) hoj för ca120000kr lutad mot ett staket borde väl räknas som tjänstefel eller vad?

Men jiiiiiiiiiisessss chriiiiiist!!!!!:huvet Hur kan poliser va så korkade!
Vi måste väl kunna hjälpas åt med sånt här. Inte för att jag vet hur men kan vi inte anmäla förfarandet tillsammans.......PROTESTLISTOR..... JAG BLIR TOKIG PÅ SÅNT HÄR!!!!! Bara för att vi e Svenskar måste vi ju inte ge upp å ställa oss i ett hörn o muttra.

Vad sägs om en "rejsbajksförsäkring" typ Ducceklubbens "Välljudsförsäkring" eller va den heter. Alla aktiva lägger en slant varje säsong. Pengarna används vid såna här tillfällen eller till vakter på tävlingarna.

Sen måste vi ju hjälpa Tompa så han kan köra UEM cup finalen. Tyvärr har jag för dålig hoj, annars hade du fått låna min direkt. Vi kan ju inte bara låta en av våra Svenska representanter i finalen utebli för att några idioter snott hojjen för honom. VAD GÖR VI ÅT DETTA......FÖRSLAG?
 

jontec

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR1000RR-08 Räser
Hittar polisen stöldgods så borde väl det tas i beslag eller? Finns det inget papper på att hojen togs i beslag? I så fall ersätter ju polismyndigheten skador eller förlust!

Problemet i det här fallet är ju att hojen inte var rapporterad stulen då jag inte visste om det då. Annars hade de ju fått träff när de kollade upp ramnumret.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Grymt eländigt :( Man tror att man ska vara säker på en tävlingsbana men uppenbart inte. Sen är det ju skapligt drygt när man har prylar på hojen för samma värde som själva cykeln och kanske även komponenter som inte går få tag på. Man får aldrig ut nån ersättning för det och det går kanske aldrig ersätta heller.

Jag brukar rista in på mina prylar ifall någon far med dem. Hellre någon tappad krona i värde än att inte kunna spåra dem.

Vill också tipsa er som har cyklar som har plåt från början innan de blir racehojar att länsförsäkringar kräver en halvförsäkring som du dagen efter ställer av hojen och får en avställningsförsäkring för 300 kr per år, som täcker stöld!
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Fy faan va surt!!
Man blir så less när man läser detta. dels att ni blivit av med hojjarna och sedan polisens uppträdande på detta.:huvet

Finns det inte ett par snabba killar med plats för diverse tillhyggen på hojjarna som har möjlighet att cruisa runt lite runt falkenberg ett par kvällar?

Är själv inte snabb eller i närheten.

Möjligheten finns ju att dom ger sig ut igen...

Hoppas ni får tillbaka hojjarna!
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
det är meningslöst då polisen inte har någon bärgningsskyldighet vad jag har förstått. Men att de inte misstänker brott i detta fallet och lämnar en "tjuvkopplad"(HRC kittad) hoj för ca120000kr lutad mot ett staket borde väl räknas som tjänstefel eller vad?

Blir så förbannad, inte undra på att man har så dåligt förtroende för polisen. :mad:

Har för mig att jag läste i en tråd om någon som lagt ner sin HD och fick åka ambulans till sjukan. Tror ni polisen fixar bärgning? Nix de låter hojen stå kvar i vägkanten och det dröjde inte länge innan den försvann. :mad:

Om någon borde reagera mot detta så är det ju försäkringsbolagen som borde ligga på polisen så att de ordnar en bärgning till närmaste verkstad om ägaren inte är nåbar. :huvet
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top