3st hojar stulna på Falkenberg! 20/9 -08

Status
Ej öppen för fler svar.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Man blir mer och mer förstummad av våra goa poliser!!!!

På tal om Lindén så kan jag bara säga att han lånade ut sin reservtopp 94 till Stefan Folkesson när motorn rasade på friträningarna på fredan innan SM finalen på Gälleråsen.
Peter är nog snällheten själv.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
På tal om Lindén så kan jag bara säga att han lånade ut sin reservtopp 94 till Stefan Folkesson när motorn rasade på friträningarna på fredan innan SM finalen på Gälleråsen.
Peter är nog snällheten själv.

Kan bara hålla med.
Han skickade mig sitt HRC program och kabel till mig utan att ens veta vem jag var bara för att som han sa: Klart att du ska få ut å åka! :tummenupp
 

Skåneligan

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
I bussen
Hoj
CBR 1000 -08
Har ni någon lantbruksspecialförsäkring på era?

Har försäkrat dom som traktor på 170hk dom förstod bara inte vad jag menade när jag uppgav vikt 170kg dom trodde en traktor vägde 8 ton.

Har faktiskt bara en avställningförsäkring på hojen kostar några tusen per år men är jävligt skönt när man vet hur svårt folk har att hålla reda på ditt och mitt.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Riktigt irriterande. Att folk inte kan hålla koll på vad som är mitt och ditt.
Hoppas att allting löser sig på bästa sätt för er grabbar!
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Ang. polisen. För många år sedan hade vi inbrott i vår ladugård och de stal min kompis cross (min hade ett betydligt grövre lås). Jag var väl ca. 13 då. hans far tröttnar och sätter upp lappar med hittelön. Två gånger får han tips och ringer till polisen som inte har tid. Den tredje gången han får ett tips tar han med en kofot, hittar killen som snabbt inser att kofoten är stor och lämnar cykeln. han meddelar polisen som nu blir vansinniga och kallar detta egenmäktigt förfarande! Eftersom cykeln är stulen måste den nu lämnas in till polisen. Efter att ha varit i polisens förvar i en månad skall den nu lämnas tillbaka. Polisen lastar crossen olåst på ett släp och stannar för att äta lunch på vägen... Gissa om den var kvar efter lunchen.

Denna gången insåg de sitt misstag och två dagar senare var crossen tillbaka.

Det enda vettiga i denna härva var polisen som undersökte inbrottet.
Citat:-"Skjut dom gärna men gräv djupt så vi inte hittar dem"
 

Rafnatyr

Kreativ kroppsmålning, Spola Kröken
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Mariestad
Hoj
2016, Triumph Explorer 1200
Måste bara citera vad en gammal jobbar kompis alltid sa... "Det skjuts för lite" faen om han inte har en poäng i de!
 

superstreetbike

SpeedJunkie
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Malmö
Hoj
R1 2002
Fick oxå min hoj stulen natten 11/9, stod i ett garage strax söder om Malmö.
Hade precis blivit klar med uppgraderingen på hojen (nytt komplett kåpset, GPR styrdämpare m.m.) när de stal den 2 dagar senare. Speciellt jobbigt är att jag lagt ut ca: 30000:- på ombyggnaden. Jävla svin! Antagligen har de haft koll på mitt bygge och väntat till att jag blev klar med den. Hojen är en svart GSXR 1000 K1.
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    74 KB · Visningar: 77
  • 3.jpg
    3.jpg
    92.3 KB · Visningar: 76
  • 4.jpg
    4.jpg
    82 KB · Visningar: 56
  • 2.jpg
    2.jpg
    81.9 KB · Visningar: 105

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Eric Lindroths Farfar gjorde en rikigt skön pryl mot en hoj tjuv 1982
Dom stal han son motocross i Handen i Stlm
Han fick reda på vem det va. Då tog han ner tjuven till en brygga i Landfjärden och tömde 2st latrin tunnor och han fick gå hem i skiten..Riktigt skit göra att ta sig hem...
Det stod till och med i Aftonbladet och Expressen
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500

Seriöst, det här blev jag fan förbannad på. Trodde inte polisen anställde vilka som helst, men det verkar dom göra. Fyyfan.
Hur jävla pantad får dom vara?

Hoppas att du tänker gå vidare med det där, för polisen har ju verkligen bevisat att dom är skyldiga till maximal dumhet.
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Är det bara att många väljer att skriva av sig just nu eller har det varit extremt mycket stölder på sista tiden?

Jag köpte min R1a den 3e Juli, hade den exakt en månad sen är den borta. Polaren köpte en R6a ett par veckor efter mig, han fick också ha den i en månad, sen var den också borta. Min hittades i samband med ett inbrott, och förövarna åkte fast. Förmodligen knarkare eller dylikt.

Polisen som hade ärendet gav sken av att det inte var någon mening att komma med en fordran om skadestånd, att det inte fanns något att hämta.

I många fall verkar det inte vara pundare/tattare som snor hojar bara för att köra skiten ur dem och sen slakta och sälja det som ev. kan säljas.

Det verkar ha spridit sig i dessa kretsar hur lätt det är att sno hojar och hur liten risk det är att åka fast. Något måste ju göras för att ändra på detta!

Och ang polisen som gjorde flygande: :mad: :mad: :arsele :arsele :huvet :huvet :brinnerup :brinnerup :finger
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
snart kommer väl hojarna att säljas i delar på blocket /sporthoj.com

beskyll inte ALLTID nysvenskarna för allt








trist för grabbarna att bli av med hojarna ,men satsa lite på säkerhet på banan!


Det är så lätt att skylla på 'nysvenskar'...lata hjärnor brukar bana den vägen för en förklaring...jävla ointelligenta idioter.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Polisen som hade ärendet gav sken av att det inte var någon mening att komma med en fordran om skadestånd, att det inte fanns något att hämta.

I många fall är detta fel. Man ska alltid kräva skadestånd och om det blir bifall i rättegång så får du om du har en bra hem försäkring etc ut allt eller delar av det via försäkringsbolaget som sedan i sin tur kommer ha en vilande fodran mot den skadestånds skyldige. Detta var iallafall vad mitt F bolag gjorde för ett par år sedan.

Det är så lätt att skylla på 'nysvenskar'...lata hjärnor brukar bana den vägen för en förklaring...jävla ointelligenta idioter.

I mitt fall vet jag att det är just nysvenskar, så jag har aöll rätt att beskylla dom!
 
Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Ang. polisen....Det enda vettiga i denna härva var polisen som undersökte inbrottet.
Citat:-"Skjut dom gärna men gräv djupt så vi inte hittar dem"
Gång på gång visar rättsväsendet att de är inkapabla att ta hand omvåra brottslingar. Egna som importerade...
T.ex. tjuven i HBG som de fick släppa för att åklagaren inte kom in m papperna i tid... :huvet

Man hade nog gjort sig olycklig om man fått fatt i en tjuv hemma :gnissla
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
I många fall är detta fel. Man ska alltid kräva skadestånd och om det blir bifall i rättegång så får du om du har en bra hem försäkring etc ut allt eller delar av det via försäkringsbolaget som sedan i sin tur kommer ha en vilande fodran mot den skadestånds skyldige. Detta var iallafall vad mitt F bolag gjorde för ett par år sedan.



I mitt fall vet jag att det är just nysvenskar, så jag har aöll rätt att beskylla dom!

det enda jag hoppas på...att du är ödmjuk, smart och vass nog för att beskylla JUST DE nysvenskarna..o inte alla.....
om du inte bildar dig en uppfattning om ALLA så e jag nöjd ;)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top