3st hojar stulna på Falkenberg! 20/9 -08

Status
Ej öppen för fler svar.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
det enda jag hoppas på...att du är ödmjuk, smart och vass nog för att beskylla JUST DE nysvenskarna..o inte alla.....
om du inte bildar dig en uppfattning om ALLA så e jag nöjd ;)

Ja absolut. Jag har flera nysvenska kompisar etc och hyser samma respekt för dom som alla andra människor.
Mitt missnöje är ett riktat missnöje till just de som snodde min hoj. Dom svinen skulle man få lite ensam tid med....och detta är en åsikt oavsett ras på var de kommer ifrån.
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Ja absolut. Jag har flera nysvenska kompisar etc och hyser samma respekt för dom som alla andra människor.
Mitt missnöje är ett riktat missnöje till just de som snodde min hoj. Dom svinen skulle man få lite ensam tid med....och detta är en åsikt oavsett ras på var de kommer ifrån.

grejt mate ! rezzpecct *dunkar näven i bröstkorgen kring hjärtat*

säg till om du får tag i dom...vi tag-teamar their azz !!!
 

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Min tjej såg att 2 polisbilar och en mc polis hade stannat en svart mc i GBG idag vid 1630 tiden vid Lundby,Ramberget efter vilket såg ut till att ha varit en polis jakt. Ingen som vet om det var en av dom stulna motorcyckalrna.

Hon sa att den var hel svart men det borde väl vara så att om dom överhuvudtaget ger sig ut och kör så är dom omlackade....
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Eric Lindroths Farfar gjorde en rikigt skön pryl mot en hoj tjuv 1982
Dom stal han son motocross i Handen i Stlm
Han fick reda på vem det va. Då tog han ner tjuven till en brygga i Landfjärden och tömde 2st latrin tunnor och han fick gå hem i skiten..Riktigt skit göra att ta sig hem...
Det stod till och med i Aftonbladet och Expressen

Den där storyn minns jag, tror det vart rättegång om latrintunnefallet :hihi.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Bilen och släpet som användes vid stölden är ju oxå rätt intressant eftersom det verkar som om dom inte ville frakta hojarna eller kanske inte ens hade möjlighet, kanske bara hade hyrt kärran till 0800 lördag morgon....

Bilen som sågs var en kombi med höga baklampor, te,x som volvo 850 har det eller citroen C5 och en del japanare och släpet var ett täckt släp, höga lemmar och en toppkåpa just en sådan modell som är vanlig hos uthyrare men mindre vanlig hos gemene man som äger släp. Det märkliga är att tidningen här inte beskrev varken fordon eller släp utan bara skev bil och släp. Kanske nåt vittne hade reagerat om det fanns en bättre beskrivning i tidningen......
 

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
skall försöka hjälpa till

hoppas ni hittar dessa hojar, har haft 2 egna mc-stölder, en i hbg o en i landskrona av folk som ..... .... ... .....annat land
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Ni tre som blivit av med hojarna gå ut i lokalpress med en stabil hittelön om hojarna återlämnas eller någon kan peka ut snubbarna 30k kan få folk att snacka rätt bra om de får vara anonyma
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Ni tre som blivit av med hojarna gå ut i lokalpress med en stabil hittelön om hojarna återlämnas eller någon kan peka ut snubbarna 30k kan få folk att snacka rätt bra om de får vara anonyma

Jag gjorde just det men det har varit helt tyst. Tror inte det där med att tjalla på polare är värt pengar för så många som jag hade hoppats...
 

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Knivsta
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Inget vidare... Två veckor har gått och det börjar kännas rätt hopplöst :(

Fy fan va jag lider med dig/er. Hur var det med banägarens försäkring, fanns det någon möjlighet att nyttja den?
Hoppas det löser sig.
//Ove
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vi vet faktiskt inte ännu, har inte fått något svar :confused:
Om du är den enda som inte får ut något på försäkring av er 3 och du vill köra nästa år men inte kan pga ekonomi / inte får spons så du klarar det så... är iaf jag på att skapa en bidragsbössa till dig :) en tusing minst från mig iaf! Vi måste ställa upp för varandra tycker jag. Dock behöver vi ju 50-talet pers som lägger tusing för o klara av att hjälpa dig vettigt.
 

Kneedrag

Guest
Några hundralappar vill jag gärna sponsra med också.
Tycker det är skittråkigt det ni råka ut för.

Jag håller ögen öppna efter hojarna här i trollhättan och göteborg
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
jag kan ha missförstått men det verkar som att ni inte polisanmälde stölden omg?
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag väntar fortfarande på besked från mitt försälringsbolag om min försäkring täcker det här.

Polisens agerande i den här situationen, både när det gäller rapporter och hur man skött utredningen, skapar ju en del frågetecken om hur det egentligen står till med kompetens, vilja och effektivitet på en del ställen inom den svenska polisen.

Den polisrapport som skrevs, med flera rena faktafel, har bl.a ställt till en del i arbetet mot försäkringsbolaget.

Jag jobbar vidare mot försäkringsbolaget och försöker förse dom med all info som dom vill ha, och håller sedan tummarna...

Får se hur det går.... :rolleyes:

jag kan ha missförstått men det verkar som att ni inte polisanmälde stölden omg?

Eeeh... Varför får du det intrycket?

Polisen ringdes dit direkt på lördag morgon.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top