4 Stulna hojar, tjuvar & garageinbrott

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Bra jobbat.
Dock bör du verkligen stå för hela självrisken vilket du själv är medveten om, så varför inte göra rätt?
Hade jag varit föraren i bilen bakom hade jag inte accepterat att få betala något då han inte frivilligt blandat sig in i ditt försök att stoppa tjuven (vilket jag tycker du gjorde rätt i).

"MEN. Då föraren i bilen bakom, åker på 7 tusen i självrisk & jag tar på mig en del av skulden, så får man snyggt hosta upp hälften.
igentligen hela, då jag igentligen anser han inte skall bli lidande för något jag gjort"

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Dom är 4 st som fått tillbaka hojarna. 7000/4= 1750 kr/st.
Det är ca 8250 kr mindre än vad jag hade varit beredd att ge i hittelön för min hoj (om den blivit stulen)... Bara ett litet tips :glömdet
Bra jobbat.
Dock bör du verkligen stå för hela självrisken vilket du själv är medveten om, så varför inte göra rätt?
Hade jag varit föraren i bilen bakom hade jag inte accepterat att få betala något då han inte frivilligt blandat sig in i ditt försök att stoppa tjuven (vilket jag tycker du gjorde rätt i).

"MEN. Då föraren i bilen bakom, åker på 7 tusen i självrisk & jag tar på mig en del av skulden, så får man snyggt hosta upp hälften.
igentligen hela, då jag igentligen anser han inte skall bli lidande för något jag gjort"

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Bra jobbat.

Du vet det säkert men man ska klara av att stanna även om framförvarande står på bromsarna ordentligt. Snubben bakom ska verkligen vara glad över skånes hobbypolis #1´s rekordeliga inställning till skuldfrågan.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Du vet det säkert men man ska klara av att stanna även om framförvarande står på bromsarna ordentligt. Snubben bakom ska verkligen vara glad över skånes hobbypolis #1´s rekordeliga inställning till skuldfrågan.

Det finns undantag... och man KAN dessutom få böter för tvärnit om du inte har någon vettig förklaring till uppförandet. Hur ofta den lagen tillämpas är jag dock osäker på ;) Man kan ju alltid sett vilt vid vägkanten t.ex. *host*

What so ever tycker jag att vi försöker lägga några slantar var så hela självrisken kirras då en totalt oskyldig inte skall behöva lida mer än nödvändigt för aktionen. Även om inte rätt avstånd och uppmärksamhet hölls...

stimpen

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
mc
Skitbra jobbat! Men jag undrar vart får du tag i ramnummer på stulna hojar etc vart kan man kolla om en hoj är stulen? Förutom anmälda här på forumet.
Såg t.ex. i Hyosung GT650R tråden att där var ej utskrivet ramnummer.
Kollar man det i bilregistret eller är det som chassinummret då?

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Hyosung GT650R-07. Yamaha XJ 600 1984.
chassinr

Skitbra jobbat! Men jag undrar vart får du tag i ramnummer på stulna hojar etc vart kan man kolla om en hoj är stulen? Förutom anmälda här på forumet.
Såg t.ex. i Hyosung GT650R tråden att där var ej utskrivet ramnummer.
Kollar man det i bilregistret eller är det som chassinummret då?

Nä i tråden hade jag inte lagt upp chassinr. men däremot på stulnafordon.se
så där har WW kollat det.

gnällhoj.com

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
I landet där döden kommer som en befrielse
Hoj
fyra st nästan nya
I mina ögon så är det ju Apa-4 som är skyldig/vållande till krocken och rimligtvis
borde vara den som skall betala hela hans självrisk
Men att få stålar av honom ..hahahaha.. lättare att hitta en snöboll i helvetet
Jag har betalat mycket mer pengar för mindre underhållning .. det kommer en slant
Och blir det störning eller problem så kan jag nog tänka mig att åke ner och sympati
blänga på dom ..... kanske åka ner till rättegången
Vore ju kul om tingsrätten får hyra in sig i den lokala sporthallen för alla åhörare

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
:yoparty trevligt när folk agerar!
själv uppskatta jag när 2 tjuvar va och försökt sno min hoj när jag va inne och handla i 10 min. jäkla bra att folk reagera.
tuvär kunde inte polisen göra nått även fast dom fans på kamera bild från afärens kameror.

varför aliminium trä??
vanligt väger mer borde ju bli mer tryck i svingen då??

Last edited:

Zolla gsx

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
Suzuki Gsxr-600
Skönt att det finns personer som WW verkligen..

Självklart hjälper även jag till med självrisken pm:a mig kontonr.. :Bugar
Fick själv min hoj stulen förra helgen..:mad:

"Jobbar" du även uppe i Stockholms distriktet.... Din hjälp skulle nog behövas här...:tummenupp

Det du gör är klockrent!!!

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Önskar det fanns fler som du i vårt avlånga land. :tummenupp
Bidrar gärna med några små slantar.

guffy

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
Triumph Sprint RS 955i -00
WW, pma ditt kontonummer så hjälper jag också till med självrisken.

Det är trevligt att någon fortfarande försöker ha ett samhälle där man kan få behålla sina hojar.

BigDog

Medlem
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Ducati
kan nån förklara för mig vad som händer??? här har vi EN snubbe som gör ett antal polismäns jobb. på sin FRITID. och polisen verkar ändå inte kunna nagla fast bovarna. ???????
vad är det för jävla typer som är tjuvar? är det skitungar som inte fattar bättre? yrkeskriminella? vuxna människor? människor utan föräldrar?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Rikigt kul o se samarbetet och hjälpsamheten från SH :)

Hoppas den där bilföraren som får sina 7000 kr blir lite extra paff o glad (så glad man kan bli efter sådant).

Du gör ett grymt jobb. :tummenupp

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hade ditt och alla andras företag till låt oss säga 80-90% utgjorts av invandrare (män) så hade det varit andra tankar kring om det fortfarande hade varit diskriminering eller ej.

Själv är jag kluven till kvoteringar, finns både för och nackdelar med det.

Så om jag har en städfirma där personalen som i de flesta städfirmor består av utländska kvinnor kan jag alltså skriva i en platsannons att jag helst önskar ansökningar från svenska män.

Tror nog en sådan annons skulle vara som att slå sönder ett getingbo.

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Så om jag har en städfirma där personalen som i de flesta städfirmor består av utländska kvinnor kan jag alltså skriva i en platsannons att jag helst önskar ansökningar från svenska män.

Tror nog en sådan annons skulle vara som att slå sönder ett getingbo.
Läs mitt inlägg lite noggrannare så ser du vad du missat.
Jag skrev: "Hade ditt och alla andras företag". Viktig grej det sista.

Men om vi ponerar att du har en städfirma med enbart utländska kvinnor så skulle ingen skulle bry sig ifall du satte ut en annons där du skriver att du gärna ser ansökningar från svenska män (kanske en dumtjack till hyperfeminist som tappat förståndet). Anledningen är precis densamma som alla andra företag och skolor/utbildningar kör med: man vill ha jämvikt/balans/rätt fördelning/what ever. Du kommer aldrig åka dit för diskriminering eller något då du strävar efter samma mål som alla andra företag, vilket är det regeringen själv vill. Men jag förstår hur du kan tro en sådan sak då man aldrig ser en sådan annons idag då de flesta företag till största del består av av män och väldigt ofta svenska sådana, vilket gör att de som får kvoteras in, både på gott och ont, är invandrare och kvinnor.

Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Dom är 4 st som fått tillbaka hojarna. 7000/4= 1750 kr/st.
Det är ca 8250 kr mindre än vad jag hade varit beredd att ge i hittelön för min hoj (om den blivit stulen)... Bara ett litet tips :glömdet
Yepp, fast enligt texten (vilket jag antar stämmer) så ser det ju ut som att bilföraren bakom får ta halva.
Egentligen tycker man ju att den/dom som fått tillbaka sina mc bör stå för kalaset.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln